Flessen drama

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door ingie, 26 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ingie

ingie Bekend lid

8 dec 2006
    604
    0
    0
    Verkoopster
    Twente
    Sinds 2 dagen is de fles leegdrinken een drama bij ons. Vooral de eerste fles in de morgen. Daar laat hij vaak 60 of 70 inzitten. Van de 200cc die hij krijgt per fles. Hij is ook heel onrustig tijdens het drinken.
    En na de fles wil hij zijn knuistjes wel opeten.
    Nu zat ik al te denken om de fles van 22.30 te laten vervallen. En dan de laatste proberen tegen een uurtje of 19.30 te geven.
    Nu wil ik wel met rb gaan beginnen. Zijn jullie met de gewone of met de vanille begonnen??
    En misschien tegen 16.30 de eerste hapjes groente proberen??
    Hij krijgt nu om 7-11-15-19-22.30
    Hoe zouden jullie dit doen???

2. adi

adi Niet meer actief

Als hij nu al moeite heeft om zijn melk te drinken zou ik geen bijvoeding erbij geven. Tot 6 maanden groeit je kindje niet van bijvoeding, hij haalt al zijn voedingsstoffen nog uit melk.

Eigenlijk begin je zo vroeg met de bijvoeding als je al op het maximum kunstvoeding zit en je kindje heeft daarna nog steeds enorme honger.

Hij krijgt nu 5x 200cc aangeboden? Hij hoeft natuurlij niet elke fles leeg te drinken, waarschijnlijk heeft ie gewoon niet elke keer evenveel honger.

Hoeveel drinkt hij in totaal over de dag? Qua hoeveelheid heeft hij ongeveer 150cc per kg gewicht nodig. Als die daaraan komt is dat prima.

Oh, en op knuistjes sabbelen heeft op deze leeftijd weinig met honger te maken. Alle babys rond 3-4 maanden doen dat. Ze hebben jeuk omdat speekselklieren volop in de ontwikkeling zijn. Hij zal nu ook waarschijnlijk veel gaan kwijlen.

Deel Deze Pagina