nu is t zover dat mijn dochtertje naar de ka moet om te kijken of t een verborgen reflux is wat ze heeft. wat kan ik bij de kinder arts verwachten en hoe en wat gaan ze doen? hoop dat iemand dit mij kan vertellen
Bij ons was 't eigenlijk niks spectaculairs. Ze keken 'm even helemaal na (om 't maar even zo te noemen) om andere dingen uit te sluiten (dus naar de oortjes kijken, naar de longen luisteren, etc.) en verder stelden ze heel veel vragen. Hoe Milan overdag was, hoeveel hij dronk, hoeveel hij spuugde, hoeveel hij sliep, etc. etc.
een slikfoto heet dat. Ja dat gebeurd ook wel maar ik denk niet gelijk hoor. Mijn zoontje was opgenomen en toen heeft hij allerlei onderzoeken gehad en dus ook die slikfoto.
zou mijn dochter ook opgenomen worden denk je . vind t trouwens raar , ben vanmiddag bij de huisarts geweest en de ka zou mij vandaag zelf bellen . heb dus niks gehoord echt belachelijk ook
nee ik denk niet dat ze opgenomen wordt hoor. Wij waren wel een heel extreem geval. hahaha. Kwam overstuur binnen bij de ka, heb de huisarts helemaal overgeslagen. Gewoon gelijk het ziekenhuis gebeld, en toen ik daar was besloten ze hem op te nemen omdat hij echt de boel bij elkaar krijsde.
Bij een eerste consult gaan ze het kindje even meten, wegen en een algemene check doen. ( oortjes, keeltje, longetjes, heupjes etc ) Dan worden er vragen gesteld over hoe je kindje is en natuurlijk over de reden van je komst. Aan de hand daarvan zal de ka je kindje specifieker gaan onderzoeken. Mocht daar uitkomen dat een slik foto nodig is dan zal zal die aangevraagd worden voor een andere datum.