Klaarmaken kv

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door xxPetra, 4 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. xxPetra

xxPetra Niet meer actief

#1 xxPetra, 4 feb 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 4 feb 2012
    Hallo!

Over 3,5 week moet ik weer werken en dan gaat onze kleine man naar opa en oma toe.
    We zijn nu aan het overstappen van borstvoeding op flesvoeding (H.A. van Nutrilon)
    Thuis maken we zijn fles met afgekoeld gekookt water, poeder erbij en dan gaat het de flessenverwarmer in.
    Maar nu vroeg ik me af hoe dit straks bij opa en oma het beste gedaan kan worden en vooral wat er mag in de bereiding van flesvoeding?

Mag de fles bijvoorbeeld in de magnetron warm gemaakt worden en gaat alleen het water dan de magnetron in en voeg je daarna pas het poeder toe of maakt dat niet uit?
    En mogen ze dan koud water uit de kraan gebruiken of kunnen wij beter gekookt water meegeven? (of dat ze het zelf koken en laten afkoelen)

Verder was ik benieuwd hoeveel ml onze zoon nu mag hebben per 24 uur.
    Hij is 12 weken oud en 4 weken terug woog hij 4440gr en was hij 57,5cm. Ik schat dat hij nu rond de 5000-5200gr zit.
    Hij krijgt nu 3 flessen kv van 150+5 schepjes en 2 flessen borstvoeding en dan drinkt hij ook rond de 150cc. (zijn laatste fles (= kv) voor hij gaat slapen geven we soms iets meer omdat hij dan nog honger heeft)

Groetjes Petra

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hoi!

Wat betreft je vraag over het water, dat mag koud kraanwater zijn en het mag in de magnetron warm gemaakt worden. Daarna doe je de schepjes poeder erbij en los je dit op. Het poeder lost het beste op in water wat lauwwarm van temperatuur is, dus het is het fijnste als je het water eerst warm maakt.

Je zoontje mag, als hij inderdaad zwaarder is dan 5 kg, maximaal 1 liter flesvoeding per dag hebben (dit komt neer op 30 schepjes poeder per dag). Dit is een maximum, kindjes hoeven dit nog helemaal niet te drinken. Dit geldt alleen voor flesvoeding, voor borstvoeding is er geen maximum. Je komt nu alleen nooit aan die max voor flesvoeding, omdat je ook borstvoeding erbij geeft. Je doet het dus echt prima zo!

Groetjes Linda

3. xxPetra

xxPetra Niet meer actief

Hoi Linda,

Oh, nou dat is mooi!
    Bedankt voor je antwoord!

Groetjes Petra

4. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0