Louise krijgt regelmatig een potje en die van 6 maanden eet ze met smaak en enthousiasme op. De 8+ maanden potjes wil ze gewoon pertinent niet. Ze neemt een hap en merkt dan dat er grovere stukjes inzitten, dan laat ze dus gewoon haar mond open en "kwijlt" alles eruit. Ook als ik het daarna nog even met de staafmixer pureer wil ze het niet meer hebben. Het is lekker op temperatuur dus daar ligt het ook niet aan. Heeft iemand de gouden tip? PS. ze wil ook nog geen brood eten, waarschijnlijk ook omdat het grover is.
Misschien beginnen met een half potje 6 mnd en en langzaam gaan mengen met een half potje 8 mnd? Mijn zoontje wilde in het begin alleen maar wortelen en toen begon ik steeds met wortelen en dan steeds een beetje andere groente erdoor mengen totdat hij ineens wel alles ging eten.
Misschien nog niet toe aan stukjes in het eten? Hier heeft het lang geduurd voor ze aan brood toe was.
Jelle heeft het nog steeds dat hij de ptojes van Olvarit van 8 mnd niet echt geweldig vind... Fruit ook niet... Van de week was ik bij een vriendin en ik was zijn fruit vergeten, dus kreeg hij een 12mnd potje en dat at hij zo op... Raar kind... Misschien helpt het om het eerst fijn te maken en dan te geven? Dan is ze al aan de smaak gewend en kan je het langzaam aan minder fijn maken. Overigens zijn de Ala carte maaltijden van Olvarit iets minder grof. Die gaan er hier ook beter in. En ik merk ook dat het per dag varieert, de ene dag hapt hij zo alles weg, en de andere dag weigert hij... Jelle heeft vandaag een potje Tomaatrissotto op van 6mnd.. Vind hij heerlijk en dan eet hij tenminste.. De laatste 2 dagen gaat het weer niet zo lekker hier met eten... Hij is weer verkouden en dan eet hij altijd slechter...