reflux vraagje

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door oxbow, 28 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. oxbow

oxbow Niet meer actief

Ons mannetje heeft vanaf dat hij 7 weken oud is medicijnen tegen reflux.
    Hij werd daar een stuk rustiger van en een vrolijk mannetje.

Nu is hij nog wel vrolijk, maar ook erg veel ontevreden.
    Zou het kunnen dat ze met 6 maanden toch meer last hebben ipv dat het afneemt?
    Wat medicijnen betreft zit hij niet op het maximale, maar wel voldoende voor zijn gewicht.

De klachten die hij nu heeft zijn:
    weer overmatig spugen (maar hij is ook erg bewegelijk en teigerd)
    bellen blazen
    niet willen liggen dus ook weinig slapen
    vaak kleine beetjes drinken
    's nachts erg onrustig en vaak wakker.

Het kan ook leeftijd zijn en daar weet ik het aan, omdat hij voor de rest heel vrolijk is als hij maar zit.

2. TallieJ

TallieJ Actief lid

6 mei 2014
    236
    0
    0
    Ik werk op een kinderdagverblijf
    Hoofddorp
    Welke medicijnen krijgt hij? Mijn zoontje heeft verborgen reflux vanaf dat ie een week oud was en hij is nu 10 weken. Maar ze willen absoluut geen medicijnen geven... Deden ze daarover moeilijk bij jou?

3. oxbow

oxbow Niet meer actief

Mijn zoontje krijgt ranitidine.

Ze deden erbij niet moeilijk over, omdat de ha zelf ook zag hoe hij was, want hij liet zich daar ook flink horen en hield zich als een plank.
    Eerst hadden we een arts die er net was en 1 dag in de week werkt, deze wilde niets doen, tot de assistent zei het niet normaal te vinden en mijn vertrouwde ha erbij haalde en deze vond het ook niet normaal dus was hier zo voor elkaar.
    Gelukkig maar want hij kan echt niet zonder zijn medicijnen.

4. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Door het tijgeren was het hier dat ze meer dan voorheen gingen spugen. Sommige kindjes spugen dan minder, maar soms dus ook meer.
    Het idee achter de medicijnen is dat het spugen niet erg is, omdat het maagzuur of verminderd is of minder zuur is.
    Dus als de medicijnen goed zijn werk doen is het spugen zelf alleen vervelend voor jou, met name het wassen en schoonmaken.

Aan de ene kant kan het nu dus zijn leeftijd zijn, aan de andere kant is het dus mogelijk dat de reflux nu wat meer opspeelt door het bewegen etc.
    Je zal zelf moeten kijken, uitzoeken en bedenken wat het is, de leeftijd of de reflux.

Omdat je aangeeft dat je nog niet het maximale geeft en ik uit je verhaal lees dat het eerder wel goed gewerkt heeft kun je even met je ha overleggen om te kijken wat hij/zij zinvol vindt.

5. fairy2011

fairy2011 Fanatiek lid

28 nov 2010
    3.509
    295
    83
    Onze reflux zoon had het ook de ene periode meer dan de andere periode.
    Hier ook de vraag gesteld en kreeg goede reacties. Bij onze zoon laaide het bv weer op toen hij zn eerste tandjes kreeg. Ja en met meer op zn buik en tijgeren werd het helemaal een drama. En nu is hij net 9 maanden oud en sinds kort lijkt het toch te minderen. Medicatie zijn we dan ook af gaan bouwen en dat gaat goed. Ook al blijft het wel een snelle spuger.

6. Livia75

Livia75 Fanatiek lid

2 dec 2012
    1.257
    47
    48
    Mijn zoontje heeft verborgen reflux en is bijna 7 maanden. Ook hij slaapt onrustig en spuugt meer nu. Hier denk ik door het vele buikliggen, het continue bewegen ;), en de tandjes die doorkomen.

Ik ga juist proberen de Ranithidine af te bouwen om te bekijken of hij het nog nodig heeft want hij heeft nu niet de signalen van voor de medicatie en hij is best een blij mannetje.

Ik denk dat je het pas weet als je ophoogt, kan je dat niet een weekje proberen in overleg met de ha?
    Even dagboek vooraf, en tijdens ophogen, bijhouden.

7. limili

limili Bekend lid

24 apr 2013
    604
    7
    18
    Wij zijn overgestapt van de Raithidine naar Nexium en dit hielp stukken beter...

8. oxbow

oxbow Niet meer actief

Dat hij spuugt na ja dat is zo, het is lastig, maar om daar nou medicijnen voor te blijven geven ben ik geen voorstander van.

Alleen lijkt hij wel weer klachten te hebben, maar het kan net zo goed de leeftijd zijn.
    Vanmorgen was hij ontroostbaar aan het huilen wat ik ook deed kreeg hem niet stil, wilde ook geen bv en meestal krijg ik hem daar stil mee, maar hij zetten zich nu af.
    Uiteindelijk na een half uur toch gaan drinken.

Maar hij wil niet graag liggen hij zit het liefst op schoot (zitten is een verkeerd woord,lees springen en bewegen)
    Ook weigert hij zijn fruit of groenten, we zijn net begonnen en tot nu toe heeft hij banaan en wortel gehad, banaan vind hij normaal heerlijk, maar krijg het er nu 3 dagen al niet in en ook worteltjes niet.
    Ga vandaag maar peer proberen.

9. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Betreft bijvoeding;
    Sommige kindjes met reflux reageren heftiger op fruit, door de fruitzuren. Het standaard advies is om met of groente of fruit te beginnen en dat gedurende 3 dagen achter elkaar te geven.

Nu je dus verteld dat je ook net met bijvoeding bent begonnen wil ik je het volgende adviseren.
    Wacht even een paar dagen, zodat het lichaam tot rust komt.
    Begin met groente (minder zuur) en geef de eerste 3 dagen 1 soort groente. Dag 4 kun je een nieuwe soort groente geven en dan weer 3 dagen. Zo ga je even door tot je diverse groentes hebt. Daarna kun je fruit proberen.
    De drie dagen advies geeft het lichaam de tijd te reageren als het nodig is en jij kunt zien waar er op gereageert wordt.

Je hoeft niet gelijk beide te geven, liever niet zelfs...

Als medicijnen niet nodig zijn, niet geven. Maar zolang het nodig is wel.

10. oxbow

oxbow Niet meer actief

Bedankt voor de tip Averlach

Banaan heeft hij een dag of 5 achter elkaar gehad en daarna ben ik de worteltjes gaan proberen, maar die krijg ik niet eens naar binnen.
    Banaan at hij overigens met smaak op de eerste dagen.
    Ben bij de andere altijd met worteltjes begonnen, maar had ze niet in huis en dacht begin eens met banaan, laat ik het eens anders doen.

We eten morgen sperziebonen en ga dat wel proberen.

11. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Gewoon blijven aanbieden, maar dat herken je vast wel van de andere kinderen ;)

12. oxbow

oxbow Niet meer actief

deze moeder gaat ook stug door hoor ;) ooit zal hij het eten.
    En vind het niet zo erg hoor mag van mij voorlopig nog volop blijven drinken, moet je van genieten, het is de laatste als het goed is,

13. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Vooral die 'als het goed is' doet het hem :D

14. oxbow

oxbow Niet meer actief

haha ja inderdaad he ;) We hebben het al eerder geroepen namelijk en toen kwam er een vierde (was eigen schuld, als je de nfp gebruikt weet je dat het kan), na de vierde ging ik ondanks dat ik niet zo goed tegen de pil kan aan de pil, alleen daar had onze jongste geen boodschap aan ;)
    Dus ik zeg nooit nooit meer, als het goed is zijn we nu echt klaar, vooral mijn man en het is goed zo we hebben 5 geweldige kinderen.

15. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Ach het is wel een mooi rijtje;
    2006
    2008
    2010
    2012
    2014

Ik moet er alleen niet aan denken! Ik hou echt van onze jongens, maar de eerste bevalling, eerste maanden , tweede zwangerschap, (bevalling viel redelijk mee op de 4 uur persweeen na) en weer die eerste maanden, pff nee dank je!
    Maar ook hier zeg ik in principe niet, tenzij anders word bepaald. ;)

Deel Deze Pagina