Normaal drinkt mijn dochter van 4 maanden oud 5 X 180/6 (ik weet het, het is een zuipschuit). Nu is ze ietwat verkouden, maar heeft verder in haar gedrag nergens last van. Ze is vrolijk, lacht veel, speelt gewoon lekker, etc. Behalve dat ze vandaag vrijwel niets heeft gedronken. Afgelopen nacht heeft ze nog een flesje van 140 gedronken. En verder heeft ze over de dag 40, 50 en 50 gedronken. Da's 280 totaal tot nu toe. En daarvan gaf ze de laatste fles zelfs terug! Kortom: veel te weinig. Moet ik me zorgen maken?
hou het nog even in de gaten en kijk hoe het morgen gaat.... en mocht ze diarree krijgen dan zou ik wel even naar de huisarts gaan morgen. misschien is het morgen al weer beter....heeft ze geen plekjes in haar mond ofzo waar ze last van kan hebben.
Nee, ik kan geen verdere symptomen van iets herkennen of vinden. Ze heeft vandaag wel 3 grote (slappe) poepluiers gehad, maar ze is niet uitgedroogd. Dat heb ik al gechecked d.m.v. haar huidje even te pakken.
oke...mocht je het niet vertrouwen moet je gewoon ff de huisarts bellen he want je gaat straks wel het weekend in.... en bellen kan nooit kwaad toch...
Uitdroging komt idd wel voor met diarree en weinig drinken bij zo'n ukkie. Maar wat betreft het huidje optillen dan ben je toch al te laat, let ook even op of ze huilt met of zonder traantjes een kind dat uitdroogd heeft vaak ook geen traantjes meer. Verder even de kleur en hoeveelheid van de plasluier controleren.
wat je ook nog kan doen is gewoon water aanbieden. misschien wil ze dat wel....alle vocht is mooi meegenomen...
Geloof het of niet, maar mijn dochter huilt dus bijna nooit. Ze lacht en babbelt bijna de hele dag. Vandaag heeft ze geen enkele keer gehuild.
Ik zou voor de zekerheid wel vast ORS in huis halen. Uitdrogen kan snel gaan. Verder is het niet zo erg als ze eens een dag of wat wat minder drinkt, pas als ze diarree krijgt en echt flink ziek wordt moet je je zorgen maken.
Al is je kindje vrolijk, toch heel goed in de gaten houden, hoor! Hier was het niet leuk vanaf zondag: madam hield niets binnen, eerst gaf ze alles over en twee dagen later diarree... Misschien dat je kunt vragen om Domperidon. Je kindje zou best wel eens misselijk kunnen zijn en daarom niet willen drinken. Volgens de arts moet je kindje minimaal 200-300 cc per 24 uur drinken als ze ziek is.
Wij hebben ook een keer gehad dat hij niet wilde drinken. Toevallig had ik hier een spuitje liggen en toen heb ik steeds kleine beetjes water in zijn mondje gespoten. Kreeg hij toch wat binnen iedere keer. Het ging niet snel maar hij slikte wel. Een baby schijnt sneller uitgedroogd te zijn dan een volwassene of kind.
Mmmm vreemd. Ze drinkt nog steeds niet helemaal zoals ze eerst deed, maar toch al beter dan gisteren. Toch even de HA gebeld en ben nu toch wel gerustgesteld. Ik weet nu waar ik op moet letten en wat ik kan doen, mocht het niet goed gaan.
En? Waar moet je op letten dan? Die van mij heeft nu namelijk verhoging (HA ook al gebeld) en spuugt wat en heeft ook diarree. Drinkt verder wel goed. Hij is huilerig en hangerig maar wil tussendoor wel spelen.