Buisjes

Discussion in 'Baby en dreumes' started by MG2009, Jan 7, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. MG2009

MG2009 Niet meer actief

We komen zojuist bij de KNO arts vandaan en mijn zoontje moet buisjes in zijn oren. Over een week of 3 worden ze geplaatst, hij is dan 11 maanden.

Aan de ene kant ben ik er wel blij mee, want we lopen de laatste tijd heel erg te tobben met zijn oren. Aan de andere kant is ie natuurlijk nog wel erg klein (maar dit is wellicht ook wel een voordeel, hij snapt t nog niet echt).

Iemand ervaring?

2. mamvanjason

mamvanjason Actief lid

Jun 9, 2009
    397
    0
    0
    limburg
    Jason heeft al buisjes sinds hij 4 maanden was. Hij had aan de lopende band oorontsteking. Direct na het plaatsen heeft hij nog een keer oorontsteking gehad maar daarna is het het heel rustig geworden. Nu in een jaar tijd nog maar 1 keer. Ook heb ik het idee dat hij beter hoort.
    Het plaatsen was wel heel vervelend..... Hij was echt compleet overstuur na de narcose, heb tranen met tuiten gehuild... Daarna ook wel een paar dagen flink last gehad. Maar al met al was het het wel zeker waard!
    Waarom krijgt je zoontje buisjes en heb je al een datum voor de opname?

Groetjes Mamvan Jason

3. MG2009

MG2009 Niet meer actief

#3 MG2009, Jan 7, 2010
    Last edited by a moderator: Jan 7, 2010
    Wat sneu dat je zoontje zo overstuur was zeg! Tis ook best wat voor zo'n kleintje natuurlijk.

Mijn zoontje krijgt buisjes omdat hij in korte tijd oorontsteking op oorontsteking heeft en steeds zogenaamde 'lijmoren'.
    Als het goed is worden ze in week 4 geplaatst, exacte datum hoor ik volgende week.

4. mamvanjason

mamvanjason Actief lid

Jun 9, 2009
    397
    0
    0
    limburg
    Ja die lijmoren had Jason ook! Hopelijk gaat alles goed bij jullie hummel. Heel veel sterkte alvast en succes!

5. wenneke20

wenneke20 Fanatiek lid

Oct 29, 2006
    4,339
    141
    63
    hier horen we dinsdag of ons meisje buisjes moet ivm vocht achter trommelvlies

6. Diadeem

Diadeem Fanatiek lid

Feb 2, 2008
    4,378
    0
    0
    Hier helaas ook een ervaren moeder. Mijn zoon heeft al drie keer buisjes gehad en is nu op het moment weer doof dus moet echt weer gaan bellen naar de KNO arts. De ingreep valt erg meer hoor, meestal zijn ze wel van streek als ze wakker worden. Maar vaak mag je anderhalf uur na de ingreep alweer naar huis en hebben ze er niet veel last van. Je moet er echt op letten dat je zachtjes praat, ze horen ineens goed en schrikken overal van. En ze mogen niet in bad !
    Hier is mijn zoon helaas 1 keer heel misselijk geweest van de narcose en heeft een hele dag gespuugd, de andere twee keer was het even huilen maar voor de rest niks aan de hand.

Succes ermee laat het even weten wanneer je moet en hoe het gegaan is.

Share This Page