Bij wie van jullie was dit ook een drama? Mijn zoontje word ineens s'nachts weer wakker,vervolgens is die bijna niet meer inslaap te krijgen en word ie ook om 5 uur weer wakker. Ik weet niet echt wat ik ermee aan moet. Gaat dit vanzelf weer veranderen? Ben zo bang dat hij aan dit ritme gewend raakt. Hoelang duurt die fase ongeveer?
Mijn zoontje is op een dag na even oud, hier nog geen sprongetje. Zouden het de tandjes kunnen zijn? Of zijn oortjes? Of oefent hij misschien snachts dingen, zoals rollen? Drinkt/eet hij verder goed? Misschien is hij toe aan meer eten en heeft hij trek? Mijn zoontje werd vorige week ook ineens vroeger wakker, toen ben ik wat meer fruit en groente gaan geven en nu gaat het weer goed. Ik denk niet dat ze ergens gewend aan raken, ze leren en groeien zoveel in deze periode en elke fase gaat weer voorbij ! Sterkte
Hier ook in de sprong! Maar mijn zoontje krijgt ook tandjes... De eerste is al door en de andere zit ook te wringen... De laatste 4 nachten wakker. Soms 2x... En inderdaad 's ochtends ook vroeger wakker dan normaal. Wat ik me van de oudste kan herinneren is dat dit een week of 2 duurt en het dan langzaam over gaat! Wat we nu doen is hem sussen en als hij blijft huilen even tussen ons in leggen. Daarna weer terug in zijn eigen bedje. De laatste 2 dagen een zetpilletje gegeven, vanwege de doorkomende tandjes!
Hmm hier ook 8 maanden en vooralsnog gaat slapen s nachts prima. overdag wil ze niet in dr bed maar in ons bed (natuurlijk met mama) gaat nog wel. overdag is ze een brok frustratie, ze kan niet lopen, niet zelf zitten en niet kruipen.. zolang ik dr bezig hou gaat het goed.. voorheen kon ze zichzelf prima vermaken, even wennen dit!
Ja onze jongen krijgt ook tandjes...maar lijkt hier veder niet echt op te reageren. Gelukkig komt dit bekend voor..dan wachten we ook deze fase maar vermoeid af haha
Geen idee. Maar ik weet wel dat het tot nu toe elke keer vergaat in fases. Ik geloof niet zo in "sprongen". En ik denk dat dat zo blijft tot ze de deur uitgaan dus ik denk liever niet in sprongen in de hoop dat ze over gaan want dan volgt er wel weer iets nieuws. Ze heeft bijvoorbeeld nu weer een fase (duurt al 3 maanden ofzo) dat ze 3 keer per nacht eruit komt. Ik probeer me er nooit te druk om te maken, ondanks dat het vermoeiend is. Hoe drukker je maakt hoe meer je kind dat ook aan voelt. Tenminste daar geloof ik dan weer in. Uiteindelijk komt het allemaal wel goed. Met 8 maanden begon onze dochter door te slapen. Als ze wakker werd gaf ik haar niet teveel aandacht (wel troosten ed). We zijn in die tijd ook begonnen met de 10 minuten regel in combinatie met troosten. Dit is niet voor iedereen "de manier" maar voor ons werkte het. Wat heel belangrijk is (vind ik) is als je iets probeert je het langer volhoudt (zeker 2 weken) om te kunnen beoordelen of het aanslaat. Soms kost dat engelen geduld. Geef niet te snel op in ieder geval. Zo doen we het nog steeds en onze dochter is bijna 3. Succes! En ik hoop dat jullie weer snel een beetje nachtrust hebben.
Ik wilde hier net een topic over openen, zag ik deze! Mijn dochter zit er nu ook in. Mijn lieve kleine meid is veranderd in een kleine draak niets is meer goed. Ze wilt niet spelen, niet meer in de box, niet eten en slapen is ook een groot drama! Vanavond heeft het weer 1,5 uur geduurd voordat ze in slaap viel. Eerder viel ze zo in slaap maar nu is het krijsen, krijsen, krijsen. Vermoeiend haha. Ze huilt nu grotendeels van de dag terwijl ze eerder amper huilde. Er zijn ook 4 tandjes tegelijk door gekomen, arme meid
Haha, ik schreef eerder dat ik het nog niet merkte bij mijn zoontje .... Maar hier ook onrust, snel huilen, jengelen, slecht slapen overdag, de fles minder goed drinken..... Dit is nu 3 dagen aan de gang... Hij is nu ook aan het oefenen met voortbewegen op de grond dus ik denk dat hij iets probeert te leren. Vannacht ook wakker en erg gezellig brabbelen tot jengelen dus ook lekker bij me genomen en daarna slapend teruggelegd. Hij is nu 8,5 maand maar hij is ook te vroeg geboren dus gecorrigeerd rond de 8 maanden.. Hij is ook geopereerd vorige week dus ik wacht nog even af of dit een verlate reactie daarop is of een leermomentje Hopelijk duurt de fase niet te lang, tegelijkertijd ook weer leuk dat ze wat gaan leren. Hier gaat iets nieuws kunnen, vaker vooraf aan 1 humeurig dagje.
oh hier is het nu al 1,5 week.. zo vermoeiend! Hopelijk leert ze iets heel moeilijks (kruipen ofzo) en is het daarna weer gezellig in huis!
Jaaaa, hier kan de kleine man ineens kruipen!!! Ik ben zo trots op mijn kleine man!! Maar doordat hij nog erg verkouden is, nog steeds niet echt goed slapen...
Pfff hier zitten we ook in die 8 maanden "sprong".. Vannacht 3 x eruit geweest tot ik het om 6:15 uur maar opgegeven heb. Normaal slaapt ze heerlijk door tot 7/7:30u en bijna niet wakker 'snachts. Ook overdag wat humeuriger dan normaal, kruipen lukt alleen achteruit, maar ze wil ook graag vooruit.. Ik hoop vannacht op een betere nacht, ze ligt nu natuurlijk weer te slapen en mama is klaarwakker! Ik ben aan het twijfelen of ze genoeg eten krijgt enzo, krijgen jullie kinderen vers of potje? Hier krijgt ze vers gemaakt en dan uit de vriezer, ik twijfel namelijk of ik vlees/moet toevoegen aan haar eten. Geven jullie een toetje na het eten zoals yoghurt? Hier krijgt ze rond 17:30/18 uur groentehapje en rond 19/19:15 fles met rijstebloem vanille
Hahaah herkenbaar... Het wakker worden valt nog wel mee. Maar ik merk dat meneer opeens eisen heeft hahaha. Ze worden natuurlijk ook steeds slimmer wat betreft aandacht vragen overdag. Kruipen doet hij hier al een tijd, hij loopt al rondom de bank en tandjes heeft hij al 6 van. Hij is snel en soms is dat helemaal niet leuk ... Maar dat ze rond deze leeftijd iets 'lastiger' kunnen zijn herken ik zeker!
Hier alleen snachts drama word elk uur wakker en als de rest wakker is gaat hij liggen slapen Hij is vandaag 8 maand nog geen tandjes. Dus misschien komen die eraan. Kruipt al een paar maanden en loopt nu een maand rond de tafel en sinds gisteren achter zijn loopkar ( dus misschien een sprong of verwerken wat hij overdag doet)
Kan best hoor ik merk ook hier dat hij soms last ervan heeft omdat hij veel dingen heeft geleerd. Tandjes heeft hij hier ook veel last van gehad voordat ze eindelijk eens kwamen. Vaak wakker s'nachts enz.... Ik vermoed dat hij gewoon veel pijn had arme vent. Toen ik erachter kwam dat hij dus tandjes kreeg was het opeens duidelijk voor me wat er toch aan de hand was.