Al bijna 14 weken :(

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door LesleyS, 17 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LesleyS

LesleyS Actief lid

17 jun 2013
    423
    0
    0
    NULL
    NULL
    #1 LesleyS, 17 okt 2014
    Laatst bewerkt: 17 okt 2014
    Goedemorgen allemaal,

De gouden oplossing zal misschien niet komen maar oh wat is het fijn mijn frustratie en gedachten met jullie te delen.

Al bijna 14 weken slaapt mijn schatje van bijna 9 maanden, na haar laatste fles van 19:00 de nacht niet door. Waar ik dankbaar voor ben is dat het vaak, alleen een kwestie van rechtleggen of een speentje geven is en dan slaapt ze weer verder. Vaak is ze dan tussen 5:00-6:30 weer wakker.

De afgelopen week is het twee keer voorgekomen dat ze een flinke poepluier had dus na het verschonen klaarwakker en een uur verder weer in slaap.

Ik heb bijna alles al geprobeerd: rijstebloem/fijne granen toevoegen in de laatste fles, dit weglaten en een "gewone fles" geven, heel veel speentjes in haar bed, muziekje automatisch aan laten gaan als ze wakker wordt, geen muziek automatisch aan laten gaan als ze wakker wordt.

Ik smeer haar mondje voor het slapen gaan in met dentinox in de hoop dat als het haar tandjes zijn ik dat hiermee kan opvangen.

Ik ben bang dat dit nog een tijdje gaat duren en kan voor mezelf ook niet meer herleiden wat nou gaat helpen haar beter te laten slapen.

Moet ik haar misschien iets meer eten geven? Krijgt drie keer per dag een fles van 180 met 6 schepjes, 1 boterham, 1 tot 2 stuks fruit en 2 eetlepels groente met een aardappel of rijst.

Het is in haar kamer ongeveer 20 graden, romper lange mouw, zomerslaapzakje, dekentje tot net onder haar naveltje voor geborgen gevoel. Kou kan het ook niet zijn?

Nou las ik ergens dat het toevoegen van slaolie in de laatste fles een meer verzadigd gevoel geeft?

2. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Hier was onze oudste vanaf ongeveer 8 maanden zo'n 3 maanden 's nachts wakker geworden rond een uur of 3-4. Ze huilde dan flink. Zijzelf had dan een fles nodig, ze ging meteen erna weer slapen. Eerst was de oorzaak een sprongetje, toen een groeispurt en op enig moment had ik het idee dat die fases over waren en het nu gewoonte ging worden. Toen heb ik water gegeven en na 2 nachten sliep ze weer door.

Gaat jouw kindje ook flink huilen of rommelt ze wat aan in haar bedje? Want als ze niet huilt, maar jengelt zou ik kijken of ze het probleem zelf verholpen krijgt. Slapen en doorslapen moeten kindjes toch leren, zeker met al die fases die ze doormaken en de indrukken die ze opdoen.

Lees verder op het forum en je ziet dat veel kindjes rond de 8 of 9 maanden een periode met niet meer doorslapen hebben. Gaat ook vanzelf weer voorbij. De ene heeft er enkele weken last van, een ander langer. Go with the flow....

3. LesleyS

LesleyS Actief lid

17 jun 2013
    423
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vaak is het dat ze niet lekker ligt of dat haar speen uit is gevallen en als je dat hersteld :) slaapt ze weer verder. Vaak dan wel weer wakker rond 5:00 maar ook dan weer even een speentje geven en dan vaak tot 6:00-6:30. Wordt wel huilend of mopperend wakker. Vannacht wakker en niet meer verder willen slapen, had een vieze luier maar idd niet blijven huilen. Behalve dan toen ze door had dat we haar kamer weer uit gingen.

Dus we geven haar haar speentje, of leggen haar recht, zeggen niks tegen haar. Als ik haar wakker hoor worden wacht ik met bij haar gaan kijken tot ze gaat huilen en ga dan kijken wat er is. Haar laten huilen heeft weinig zin want gaat steeds harder huilen. Ben huiverig dat ik hiermee zelf een slaap probleem creer..

4. Bailief

Bailief Niet meer actief

Dit is toch niet zo erg? Als ze gewoon wakker wordt voor haar speentje of niet zo lekker liggen. Mijn dochter doet dat ook, ik weet niet beter. Soms moet ik er 1 keer per nacht uit en soms wel 6 keer voor precies dezelfde dingen. Ze kan haar speeneigenlijk zelf prima pakken en zichzelf weer goed leggen ook maar ze lijkt dit besef 's nachts niet te hebben. Te slaperig denk ik.

Het is vermoeiend, dat weet ik. Maar er zijn hele makkelijke slapers en wat moeilijkere slapers. Komt vast vanzelf goed, daar ga ik ook vanuit. Heb nog nooit aan een eventueel probleem op langere termijn gedacht.

Wat betreft Dentinox smeren, doe je dat elke nacht? Soms kan het een tijdje rustig zijn met tandjes. Zie of voel je iets in haar mondje? Als je wilt kijken of het pijn is dan zou je haar ook eens een zetpil kunnen geven voor het slapen gaan en zien hoe de nacht dan gaat. Maar nogmaals, voor mij klinkt dit heel normaal.

5. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Ik zou niet standaard met Dentinox gaan smeren elke avond. Dat lijkt me ook weer niet zo gezond :).

En ze huilt dus niet echt, is dus niet onrustig, maar het is gewoon omdat ze niet goed ligt of haar speen kwijt is?

Dan is het denk ik toch een kwestie van wennen. Lijkt me normaal gedrag. Zelfs ik word 's nachts nog wel eens wakker en een kindje dus ook.

Finley wil ook bijna elke nacht wel 1x wakker worden, omdat hij niet goed ligt of heeft gedroomd ofzo. Kwestie van weer goed neerleggen en hij tukt zo weer verder.

Ook Aiden wordt nog wel eens wakker 's nachts, omdat hij heeft gedroomd.

Denk dus toch dat het erbij hoort.

Je hebt kindjes die zonder wakker te worden de hele nacht doorslapen, maar er zijn zeker ook net zoveel kindjes die af en toe wakker worden 's nachts, maar daarna weer gelijk verder slapen. (En dan heb je ook nog kinderen die juist onrustig zijn 's nachts en weer moeilijk verder slapen.....)

6. medj1983

medj1983 Fanatiek lid

12 jun 2012
    3.201
    509
    113
    Sla olie zou ik niet doen, werkt dat niet laxerend? Lijkt me niet fijn voor je uk. Mijn dochter is 9 maanden en slaapt als een roos 's nachts. Waarom? Geen idee. Maar als ze wakker ligt gaat ze ook niet huilen, maar spelen. Ze heeft geen speen, maar gebruikt haar duim, en zelfs als ze diarree heeft gaat ze niet huilen 's nachts. Tja, ze krijgt qua eten hetzelfde als jouw kindje, onze meid krijgt daarnaast nog 2 bekers sap en een toetje in de middag. Dus kan je eigenlijk geen tips geven. Misschien het consultatiebureau even bellen?
    Ik weet dat er hier veel mensen tegen 'laten huilen' zijn. Maar wij hebben rond 6 maanden wel een paar moeilijke nachten gehad, en haar wel even laten huilen en zichzelf in slaap laten vallen. Sindsdien heeft ze nooit meer gehuild. Voordat ik kwaad bloed zet.. ;) doe gewoon waar je je goed bij voelt. Maar kan me voorstellen dat je bekaf bent, zeker omdat je ook een pnd hebt gehad, blijven praten he! En sterkte! O ja, wij gebruiken Chamodent ipv Dentinox, misschien helpt dat beter?

Deel Deze Pagina