Al vanaf de eerste dag heeft mn dochter vaak paarse handjes en voetjes. Die zijn dan ook best wel koud, zelfs als ze zelf wel gewoon warm is. Ik krijg er ook vaak opmerkingen over 'jee wat zijn ze paars, is dat wel normaal'? Ik heb er verder nooit zo bij stil gestaan, maar na de duizendste opmerking ga ik toch een beetje twijfelen. Zoals nu, ze is gewoon aangekleed, pakje met lange mouwtjes, sokjes aan etc. Dus ze kán t echt niet koud hebben. Toch zijn dr handjes redelijk koud en paars. Zijn er meer kindjes die snel paarse/koude handjes/voetjes of wat ook hebben?
Volgends mij kan dat geen kwaad hoor. De kraamverzorgster heeft mij verteld dat die kleintjes vrijwel altijd koude handjes/voetjes hebben omdat de doorbloeding nog niet optimaal is. Zolang het in het nekje maar warm is is het goed. Julia's handjes en voetjes zijn ook vaak paarsig, maar ze lijkt er geen last van te hebben.
Hier ook snel paarse handjes en voetjes vanaf het begin. Nu zijn ze zelfs wat wittig. Vind het er ook eng uitzien eigenlijk....
Oh jeeh, dat was toch niet mijn opmerking hé volgens mij kan het geen kwaad, ik heb er zelf weleens last van. Vind het dan ook super irritant als mensen dngen roepen als "je bloedsomloop is niet goed" o.i.d.
Ja Can heeft ook paarse handjes ... ik zie het als een familiekwaaltje, ik heb het ook, en mijn moeder ook... En de kraamhulp zei al direct dat het heel normaal is bij kleine baby'tjes die paarse handjes.. en ik weet van mezelf dat je er helemaal geen last van hoeft te hebben. Ik heb meer last van mensen die heel verschrikt naar m'n handen kijken soms en roepen "Oh meid.. je handen!".... tsja.. kan er niks aan doen.
mijn dochtertje heeft het ook heel erg, maar het rare is alleen maar 1 handje, die andere niet. t schijnt normaal te zijn.
Mirre heeft het ook ... ik vind het zo zielig ... maar ze lijkt er geen last van te hebben! (en ik kleed warm haar warm genoeg aan)
Wow ik ben dus duidelijk niet de enige, blij om te lezen dat het normaal is en geen kwaad kan. Krijgen jullie er ook zo vaak opmerkingen over dan? Mensen die t raar of zielig vinden, dan voel ik me gewoon gelijk zo schuldig, terwijl ik er tenslotte niks aan kan doen
Mijn kleine meid had er ook last van. Ik heb het op het CB gevraagd en daar werd gezegd dat ze dan wat afkoelen en al het bloed naar de romp gaat om te verwarmen, handjes en voetjes worden dan wat blauwig. Kon geen kwaad.
Je zou trouwens een wollen rompertje kunnen proberen (www.schaapskleren.com bijvoorbeeld) ... ik kan zelf niet tegen wol dus vindt het akelig, maar wel lekker warm