Schema 11 maanden

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door mamavansam2010, 4 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamavansam2010

mamavansam2010 Actief lid

10 okt 2010
    469
    0
    16
    Noord-Brabant
    Hallo,

Ik heb al eerder een vraag gesteld over het schema van mijn dochter.
    Zij is al vanaf haar geboorte erg hongerig geweest en nu ze 11 maanden is, is dat nog steeds zo.
    Het CB zei bij 8 maanden dat ze te zwaar aan het worden was en ik heb op hun advies het schema aangepast.
    Ik probeer nu de juiste balans te vinden tussen het tevreden houden van mijn dochter en haar niet teveel geven.

Haar schema is nu als volgt:

Ontbijt: 1 boterham+ flesje opvolgmelk 100 cc.
    Tussendoor: fruit + water
    Lunch: 1 boterham + 1 flesje opvolgmelk 100 cc
    Tussendoor: flesje thee/water+ rijstwafeltje/soepstengel
    Avondeten: 200 gram aardappelen/groenten/vlees of vis
    Voor het slapen: fles opvolgmelk 200 cc

Mijn vraag is of ze niet te weinig krijgt?
    Ze wil altijd meer, maar is op zich redelijk tevreden na een maaltijd.
    Is haar ontbijt voldoende en haar lunch? Kan ik haar dan beter 2 boterhammen geven.
    Ze slaapt ook heel veel en ik vraag me af of dat komt doordat ze te weinig energie binnen krijgt door het eten.

Ik wil niet dat ze te zwaar wordt, maar ik wil vooral niet dat ze te weinig voedingsstoffen binnenkrijgt of honger heeft.

Ze weegt trouwens 10,6 kg bij 11 maanden.

Groetjes mamavansam

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hoi,

Het schema van je kindje ziet er goed uit hoor. Wij gaan uit van gemiddelde hoeveelheden. In het algemeen mag een kindje van 11 maanden nog wel meer dan 400 ml opvolgmelk per dag drinken, maar in jullie geval zou ik dat even in overleg doen met het CB. 500 ml is gangbaar.

Groetjes Eveline

Deel Deze Pagina