8 maanden

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Typicalme, 29 nov 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Typicalme

    Typicalme Fanatiek lid

    11 dec 2014
    1.158
    442
    83
    Vrouw
    Hoi dames,

    Mijn dochter van bijna 8 maanden lijkt steeds minder te drinken overdag. Wat misschien ook wel een logisch natuurlijk verloop is?
    Normaal gesproken drinkt ze om 9.00u - 13.00u - 19.00u - 22.30u - 3.00u en soms nog om 6.00u. Maar vandaag heeft ze bijv die van 6.00u en 9.00u gewoon overgeslagen (ik moest werken in de ochtend) en ze heeft er totaal niet om gevraagd, ook niet toen ik thuis kwam.

    Drinkt ze dan nog genoeg? Of te weinig overdag? Ik ga al op haar kamertje zitten, in het donker, zodat ze niet afgeleid word, ik bied het dus wel aan maar ze wil echt niet vaker. Ze eet verder 60 cc pap, 1 boterham, fruit, aardappels-groenten, soepstengel.

    En zou mijn productie nu al stabiel genoeg zijn voor minder voedingen of moet ik nog bang zijn voor dipjes?

    Bedankt alvast!
     
  2. aicirtap

    aicirtap VIP lid

    25 mei 2014
    9.110
    3.377
    113
    Vrouw
    Eerst de borst aanbieden en dan pas vaste voeding.
    Ik gaf mijn dochter veel minder bijvoeding (borstvoeding is de hoofd voeding): wat groente met rijst of aardappeltje (60 gram), fruit (60-80 gram) en 1 boterhammetje en dan 6x borst. Dus borst - fruit - borst - brood - borst - warm eten - borst - borst. Ik zou pap en soepstengel weg laten.
     
  3. Yelly

    Yelly Bekend lid

    26 jun 2019
    647
    575
    93
    Krijgt ze tijdens de nachtvoedingen voldoende binnen?
    Voldoende plasluiers?
    Of je productie dit aankan is denk ik erg persoonlijk.
    Mijn wankele productie had het niet gered, maar ik voedde toen klokje rond nog elke paar uur.
    Toen vast voedsel meer interesse kreeg, merkte ik een.toename van de nachtvoedingen. Dus soms verlegt de frequentie en hoeveelheid zich naar een ander deel van het etmaal
     
  4. Typicalme

    Typicalme Fanatiek lid

    11 dec 2014
    1.158
    442
    83
    Vrouw
    Dat heb ik idd ook al gezegd, volgens mij tankt ze zich s’nachts lekker vol. Dan is er geen afleiding en ben ik er altijd. Maar dat is natuurlijk niet echt meetbaar (buiten een goede plasluier in de ochtend).
    Ze ziet er super goed uit (lekkere spekbillen ;)) dus ik maak me daar geen zorgen over maar ik vraag me soms gewoon af of ik het goed doe met de hoeveelheid bv/vaste voeding. Ik moet toegeven dat ik ook wel graag vaste voeding geef omdat ik bang ben dat ik anders te lang te veel bv blijf geven en ik daardoor ontzettend veel afval. Om die reden, er bleef echt niks van mij over, heb ik bij mijn oudste actief voedingen moeten vervangen door kunstvoeding en dat wil ik nu graag voorkomen door haar op tijd voldoende vaste voeding te geven.
     
  5. Yelly

    Yelly Bekend lid

    26 jun 2019
    647
    575
    93
    Ik heb zelf altijd op verzoek gevoed, waarna baby startte met Rapley, eveneens op verzoek. Dus in mijn optiek (zolang er voldoende vocht ingaat) is het prima om je kind te volgen. Als kind happy is met deze hoeveelheid vaste voeding gecombineerd met moedermelk en voor jou het ook prima is... lekker laten toch?
     

Deel Deze Pagina