Hoi dames! Ons zoontje is een vroege vogel. Hij is bijna altijd rond 5.45 wakker. 6.30 is echt uitslapen en doet hij slechts bij uitzondering. Hij gaat 's avonds ook vroeg weer op bed... Rond 18.15 en slaapt dan rond 18.30/18.45. De wintertijd komt er weer aan... En ik vroeg me af hoe ik dit het beste aan kan pakken. Als hij een paar x later op bed gaat wordt hij niet pas later in de ochtend weer wakker... Dus ik moet het denk ik wat meer structureel aanpakken... Hebben jullie goede tips? Hoe kan ik zijn ritme verschuiven en voorkomen dat we straks iedere ochtend rond 4.45 wakker zijn?
Ik zou even afwachten hoe het gaat, hier is het vaak zo dat als je de dag er gewoon alles op de nieuwe tijd aanhoud, ze snel weer in het goede ritme zitten.
Onze jongste is vaak tussen 5.00 en 6.00 wakker. Ik ga gewoon zien hoe het gaat. Mijn ervaring met beide kinderen is dat als ze later naar bed gaan, ze niet langer slapen. Dus met een beetje pech begint straks de dag een paar keer om 4.00 uur, maar trekt zich vanzelf wel weer recht.
Hier gemerkt dat als we een of twee keer later naar bed brengen de kleine man vaak eerder wakker is, maar na een paar dagen toch langer gaat slapen. Ik vind 5.45 niet heel gek als je om 18.15 in bed ligt. Rek dat eens een week tot 18.45/19.00. Niet na 2 dagen opgeven maar even de tijd geven om aan te passen. Dan kan je evt in wintertijd nog wat rekken. Hopelijk werkt dat!
Thanks dames. Ik denk dat ik vanaf volgende week zijn bedtijd 's avonds een kwartier tot halfuur verlaat en vanaf daar naar de wintertijd toe werk. Hopen dat hij dan inderdaad meegaat...
Zit met hetzelfde probleem hier. We gaan het wel zien.. ik heb wel vaker geprobeerd hem later naar bed te brengen, maar hij slaapt daar niet langer van uit. Hoop dat dat bij jou wel werkt!
Hier ook 1 en die gaat om 7 erin maar wordt ook rond 6 wakker. Ik hou mijn hart ook vast met de winter tijd....
Hier precies hetzelfde. Ik hoop dat ze in een paar dagen gewoon het nieuwe ritme gaat volgen *duim duim duim* denk dat het ook wel uitmaakt als je hele ritme overdag ook opschuift maar dat kan je nu nog niet echt uitproberen. Mijn plan is dus gewoon overdag elke dag 10 minuutjes later ofzo drinken en eten te geven en steeds wat later naar bed.... we gaan het ervaren