Voor de juridisch onderlegden onder ons: Stel je hebt waterschade, er komt een expert langs van een bedrijf. En dat bedrijf stelt dat het om langdurige schade zou gaan. Terwijl de leiding van de een op de andere dag sprong en je het direct diezelfde dag meldt bij de verzekering. Het vervolgens maanden in beslag neemt voor de inspecteur lansg komt en er uiteindelijk een brief komt van de verzekering ( met een verwijzing naar het expertise rapport) waarbij men meld dat je geen rechten kan ontlenen aan de verzekering want het is een langdurige schade. Kan je daar als consument nog iets mee? Of is het slikken en doorlopen?
Heb je een rechtsbijstand verzekering? En je kan altijd nog de rechtswinkel inschakelen, eerste consult is daar vaak gratis.
dus er zijn twee mensen langs geweest (een van het reparatie bedrijf en de schade expert van de verzekering) die dat hebben geconstateerd?
Iemand van de verzekering, die heeft foto's gemaakt. En de man van het expertise bureau die de schade heeft onderzocht.
Ik heb net samen brief voor diegene gemaakt.Maar ze had de polisvoorwaarden niet bij zich. Wat ik zelf niet helemaal vond kloppen was dat er verwezen werd naar het expertise rapport. Maar dit zat niet bij de brief. Of is dit niet helemaal nodig?
ik zou me eerst maar even in verdiepen wat er in de polisvoorwaarden over waterschade staat. Volgens mij is de conclusie door een schade expert vrij bindend. Doelt de conclusie op achterstallig onderhoud, of slijtage? en wat staat er hierover in de voorwaarden? Dat zou ik idd eerst uitzoeken. En bel morgen eens naar je tussenpersoon of de verzekeringsmaatschappij of je inzage kunt krijgen in het expertise rapport, misschien kan dat wel.
Dank je wel Moesje, Het gaat nogmaals niet om mij Iemand anders die dit probleem nu aan de hand heeft en zich ff geen raad weet. Waar het mij om ging is dat er in de brief gesproken werd van langdurige schade en hierbij werd verwezen naar een expertise rapport die niet meegeleverd is. Het verwijt was dus dat de schade al langer gaande was en dat de persoon in kwestie niets heeft gedaan om de schade te beperken. Dit stond letterlijk in de brief. Maar bij het contact met het schade expert bureau werd haar nadrukkelijk verzocht niets te ondernemen, dus geen reparateur o.d inschakelen. Zij heeft de kraan van het waterreservoir wel dichtgedraaid...maar wat kan je verder doen om het te beperken? Maar je hebt gelijk zonder polisvoorwaarden is het moeilijk praten.
de reden dat je geen derde in mag schakelen is dat de schade expert de schade kan bekijken voordat deze gerepareerd is. ( en zo dus de schade goed kan bekijken)
ik denk dus dat als dat in de voorwaarden staat en zij dus deze overeenkomst (lees verzekering) aan is gegaan, ze aan het kortste eind trekt en dat ze er niet veel tegen kan beginnen.