Ik heb zo een 3.5 week geleden een miskraam gehad, vanaf wanneer tel je dan voor je nieuwe cyclus? Vanaf de week voor de miskraam had ik bruinverlies en op de vermoedelijke dag van de miskraam roodverlies en stolsels, een dag later een echo en toen was er geen vruchtje meer te zien. Tel ik vanaf het bruin (waarschijnlijk was t vruchtje toen al gestopt met groeien) ik slikte destijds progestan wat het enigszins tegenhield. Of tel ik vanaf het eerste bloed? 2 weken geleden heb ik een zwangerschapstest gedaan en er was een heel licht tuurlijntje te zien. Als ik tel vanaf het roodverlies zit ik vandaag op dag 25 echter heb ik normaal op dag 25 al last van bruinverlies en volgt een paar dagen erna menstruatie. Kan mijn cyclus zijn verlengt of is er ook een kans op zwangerschap?
Allereerst sterkte! Na een miskraam kan je zeer snel weer zwanger zijn, met een curretage is dat een ander verhaal maar dat is niet op jou van toepassing! Met een natuurlijke miskraam, breekt je lijf alles zelf af, dus is je baarmoeder, bij wijze van spreken, gelijk weer klaar voor een nieuwe zwangerschap. Volgens mij moet je rekenen vanaf het 'echte bloed'. Dan begint je cyclus weer.. Succes en sterkte!
Hoi Claudia! Bedankt voor je bericht, inderdaad had ik een spontane miskraam, en mijn banner is gerekend vanaf de eerste dag rood, heb alleen wel het idee dat mijn ei later is gekomen en daardoor zal het bruinverlies ook wel later komen denk, nog even afwachten dus! Wat een naar bericht op je banner zeg, lijkt me vreselijk om mee te maken, hoop dat het snel weer raak mag zijn voor je!
Spannend hoor! Hopen dat het toch weer raak is! Ja verschrikkelijk was het zeker! Hoop het nooit meer mee te hoeven maken, maarja zo denkt iedere vrouw! Maargoed jij kent ook het gevoel van een miskraam.. Nou succes en duimen maar! Ik moet nog even geduld hebben, zou rond 28 juni ongesteld moeten worden...