Ik wil graag even mijn verhaaltje kwijt en graag advies aub. Na 2 jaar sukkelen om zwanger te worden, zijn we eindelijk doorverwezen naar de gynaecoloog, hier bleek dat ik ernstige endometriose heb en een cyste. Inmiddels 2 x geopereerd geweest, en elke x komt het terug, momenteel weer op mijn linker eierstok. Uiteindelijk besloten om te beginnen met de Ivf behandeling, de controles gebeuren in de ziekenhuis waar ik woon, de punctie en tp gebeuren in UZ Gent. En toen kon het beginnen spuiten, spuiten, spuiten, punctie, terugplaatsing waarvan 2 embryo's in de vriezer. Helaas de eerste poging mislukt (mei 2014), september 2014 embryo uit de vriezer, terugplaatsing, hoor je dat je zwanger bent, helemaal blij 3 weken later op eerste echo, blijkt niks meer te zien (wereld stort in). Na een harde klap en een zware periode zowel voor mij als mijn man, hebben we besloten om zeker een jaartje te rusten en niet mee bezig te zijn. Augustus 2015 Ik voelde mij er helemaal klaar voor, net terug van vakantie. Dinsdag 11 augustus kwam eindelijk mijn menstruatie door, gynecoloog gebeld voor een afspraak, om de laatste embryo van de eerste poging terug te laten plaatsen. Zaterdag 22 augustus eerste controle om te kijken of de follikels al groot genoeg waren. zondag 23 augustus mocht ik Ovitrelle spuiten. maandag 24 augustus werd ik gebeld vanuit UZ gent, dat we maandag 31 augustus afspraak hebben voor een tp. Tot gisterenavond verliep alles goed, zenuwen natuurlijk omdat we maandag een tp hebben, en of de embryo wel zal doorgroeien tot maandag. zaterdag 29 augustus rond 19:00, loop naar toilet en zie opeens licht roze bloedverlies. helemaal niet bij stil gestaan, dat het erger kon worden. vanmorgen begon opeens de heftige buikpijn met donker rood bloeding. Nu moest ik wel naar de huisartsenpost bellen, kon niet meer tegen de pijn, mocht gelijk langs komen. Mijn eigen gynaecoloog was helaas op vakantie. Bij een andere gynaecoloog gelijk een echo, helemaal niks te zien. Helaas had deze dokter er niet zoveel verstand van de IVF behandelingen. Ik had een bloeding maar we wisten niet, door wat het kon komen.... De dokter heeft naar UZ gent gebeld, om alles door te geven. conclusie: Normaal gesproken met een bloeding tijdens ivf behandeling wordt de tp geannuleerd. Uz Gent heeft dit ook aangegeven, uiteindelijk mocht ik toch een terugplaatsing morgen, als de embryo doorgroeit. Dit omdat het de laatste embryo is en al uit de vriezer is, ze hebben wel gezegd dat ze zeker niet wisten of het succesvol zal slagen, door dat er een heftige bloeding is momenteel. Heeft iemand dit ook meegemaakt? spontane bloeding net voor de tp? Weet zelf niet meer wat ik moet doen of denken
Jeetje ik begrijp dat dit heel onzeker en verwarrend voor je is zeg. Ik heb zoiets niet zelf mee gemaakt. Zou het niet kunnen komen dat er een cyste geknapt is? Dit kan toch ook voor buikpijn en bloed zorgen? Lijkt me sterk dat het nu al een menstruatie is. Hebben ze vandaag ook gekeken naar je baarmoederslijmvlies? Was deze nog mooi dik? Heb je nu nog krampen en bloed? Sterkte iig en ik hoop dat je morgen gewoon een terugplaatsing krijgt...
Ik heb helaas iets wat hierop lijkt meegemaakt. Ik had in de ochtend mijn tp en net voordat wij de deur uitliepen ging ik nog even naar de wc en zag druppels rood bloedverlies en ook tijdens het afvegen. Heel vreemd natuurlijk want dit was een week na mijn pregnyl prik. Ik heb dit aangekaart en kreeg ustrogestan mee en moest dit 10 dagen gebruiken. Dit was mijn 1e tp en deze is helaas mislukt. Mijn gevoel zei afblazen maar de cryo was eenmaal ontdooit. Hopelijk binnenkort een 2e tp en deze keer in een natuurlijke cyclus.