Dreumes is een slechte broodeter

Discussie in 'Voeding' gestart door Lous1982, 18 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lous1982

Lous1982 Actief lid

22 jun 2011
    322
    1
    16
    Docent Nederlands
    Groningen
    Hoi allemaal,

Floor is nu 14 maanden en is nooit heel dol op brood geweest. Pas met 10 maanden ging er een halve boterham in maar ze at liever pap. Nu heeft ze periodes dat ze beter brood eet maar meestal eet ze het niet goed. Als ze het eet, is het met pindakaas, of een kadetje of een krentenbol. Maar daarvan belandt de helft op de grond of in de bek van de hond (aan wie ze het geeft). Ik heb wel weer pap geprobeerd maar dat hoeft ze niet, soep vindt ze wel erg lekker.

Wie heeft er lunchtips voor ons? Ik kan toch niet alsmaar pindakaas geven en krentenbollen? Ik ben benieuwd, alvast bedankt!

2. Marlous28

Marlous28 Fanatiek lid

5 mei 2010
    2.645
    0
    36
    Twente
    Dochterlief at ook niet graag brood. Maar hier ging ze goed brood eten toen ik vleeswaren of kaas op haar brood deed. Ze krijgt het echt niet elke dag en dan ook maar 1 x per dag. Maar ze eet nu wel bijna een hele boterham in razend tempo op.

3. Superjollie

Superjollie Fanatiek lid

13 feb 2011
    1.821
    72
    48
    Groningen
    Je kunt ook proberen of je kindje wel een ander graanproduct lust: crackers/cracottes of beschuit bijvoorbeeld. Mijn zoontje is hier dol op!

4. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    HIer ook niet echt een broodliefhebster al heb ik nu ander brood (pitjesbrood noemt ze het ;) meergranenbrood met zonnebloempitten), dat lust ze wel aardig.
    Maar je kunt idd prima afwisselen met volkoren crackers en volkoren beschuit.
    's Middags bakken we ook af en toe meergranen pannenkenkoeken.
    Beleg kiest ze hier zelf. Meestal zonnatura jam, pindakaas, vleeswaren (kalkoen filet of gelderse gekookte worst) of appelstroop. Wisselt ze zelf wel aardig af.

5. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Dat was hier ook de gouden tip om dochter beter brood te laten eten

6. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Heb je al ooit een tosti geprobeerd??? Is hier zwaar favoriet!!
    Of een wentelteefje of zo?
    Weet niet of ze een fruitliefhebster is? Anders kun je ook fruit prakken voor op brood...

7. Lous1982

Lous1982 Actief lid

22 jun 2011
    322
    1
    16
    Docent Nederlands
    Groningen
    Wat een fijne tips, bedankt! Ze heeft laatst lekker op een cracotte geknabbeld, ging goed!! Ik zal eens een beschuitje proberen en inderdaad een tosti en wentelteefje. En zelf laten kiezen lijkt me ook goed!!

8. Marlous28

Marlous28 Fanatiek lid

5 mei 2010
    2.645
    0
    36
    Twente
    Wentelteefjes vallen hier ook erg goed in de smaak. Moet je zeker eens proberen!

Deel Deze Pagina