Reflux, krampen, beide en ritme?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door BlondjeBaby, 3 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BlondjeBaby

27 feb 2012
    76
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo dames,

Ik ben een nieuwbakken mama en heb een prachtige dochter van bijna 7 weken. Mijn dochter was een heel relaxte en tevreden baby. Ik zeg was, want de afgelopen week is dit omgeslagen. Ze begon steeds vaker en steeds harder te huilen. Omdat we fv geven op verzoek dachten we eerst nog dat het honger was, maar het spugen nam hierdoor toe, het ritme dat ze zelf al had opgebouwd (5x fles om de 4u, snachts al 8u doorslapen) was er totaal uit en het huilen werd/wordt alleen maar erger.
    Het probleem bij cb neergelegd en daar werd gezegd probeer nutriton. Dit hebben we 1 dag gedaan, maar naar mijn gevoel werden hierdoor de klachten erger; het arme poppie gilt het momenteel uit. Ik denk zelf aan heftige krampen, maar kunnen die zomaar ineens vanuit het niets ontstaan terwijl er niets is veranderd aan de voeding (hoeveelheid, speen en merk allemaal hetzelfde). Nu weet ik op momenten soms niet of ze honger heeft, ze drinkt nu soms ineens maar 70 (ze dronk elke keer netjes 130) en een keer erop drinkt ze 170....
    Ze is dus volledig in de war en huilt en huilt maar.... Ik heb zo met haar te doen en weet zelf ook van gekkigheid niet wat ik ermee aan moet...

Heeft iemand tips of herkent iemand zich hierin? Want aan het cb heb ik dus blijkbaar niet zoveel want als ik langs ga dan zeggen ze; ze ziet er goed uit, probeer nutriton...

2. ziana

ziana Lid

25 jul 2012
    45
    0
    0
    Nederland
    Ze kan Krampjes krijgen door de nutriton geef even 2 weken de tijd zodat haar darmen aan kunnen wennen.

3. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Klinkt als regeldagen. Die hebben kinderen die geflest worden ook.
    In zo'n periode hebben ze extra behoefte aan heel veel lichaamscontact, het liefst huid-op-huid. En misschien vaker een fles, met kleinere portie er in.

4. smoothie88

smoothie88 Actief lid

29 apr 2012
    181
    0
    0
    Mijn meisje van 7 weken heeft/had ook last van krampjes en spugen. Ze had ook hele dikke ontlasting. Zijn op aanraden nutrilon omneo gaan gebruiken. Ging een tijd goed tot sinds 2 weken ze werd weer hongerig en heb ik de nutricia voedingslijn gebeld die zei verdikken met nutriton. Hebben we steeds 1 schepje gedaan en 10cc extra water. Uiteindelijk de fles opgehoogd naar 150+5 +10extra water. Sinds een week word t spugen weer veel erger, ging juist heel goed. Weer gebeld en moest 2 schepjes nutriton geven. 1 was te weinig op die hoeveelheid. Als ze nog steeds veel spuugd dan 3 schepjes. We hadden al eerder 2 scheppen gegeven maar kreeg ze krampen van. Ze had toen ook maar paar dagen 1 schepje gehad. Nu heeft ze al een poos 1 schep dus hoop dat t nu goed gaat. Volgens de voedingslijn horen die krampen er even bij maar gaat t weer over als ze gewend is. Ik zou gewoon even doorzetten, lastig als ze krampjes krijgt maar dat gaat weer over als goed is. Succes!

Oja en de 10cc extra laten we nu weg want we willen juist dikkere voeding ivm t spugen. Als t niet beter word gaan we na de huisarts want ben erg bang dat ze reflux heeft ze heeft namelijk veel symptomen daarvan...

5. ziana

ziana Lid

25 jul 2012
    45
    0
    0
    Nederland
    Misschien een sprongetje?

Deel Deze Pagina