Drinken

Discussie in 'Voeding' gestart door 078mama, 19 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 078mama

078mama Niet meer actief

Meiden even een vraagje... Lotte wil naast haar flessen melk niets anders drinken! Geen water, geen thee en zelfs geen diksap. Ik geef dit in een gewoon flesje dus niet in een tuitbeker ofzo. Ze is ook pas 5 maanden dus weet ik niet waar ik haar uit kan laten drinken naast een fles. Heeft iemand een gouden tip voor methode of drankje?

We hebben trouwens van onze osteopaat te horen gekregen dat ze meer moet drinken vandaar dat we dit willen aanvullen.

2. raspberry

raspberry Niet meer actief

Kan ze niet gewoon extra melk krijgen? OP deze leeftijd hoeven ze er nog niks anders bij te hebben toch? Je geeft FV begrijp ik, dus kun je die dan niet wat dunner maken, zodat ze meer flessen mag?

3. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Is vrij gewoon hoor voor een kindje van 5 maanden.. Je kunt meer water doen in de flessen. of probeer eens thee met een flinke hoeveelheid melk (FV) misschien dat ze dat wel wil.. dan kan je langzaam de hoeveelheid melk verminderen. Blijf ook de andere dingen proberen maar geef het vooral op andere tijden dan de melk of andere voeding. Je kunt alvast gaan oefenen met een gewone beker.. sommige kindjes vinden die machtig interessant en op die manier krijgt ze misschien toch wat meer vocht binnen. Geef je al bijvoeding? Ook fruit en groenten bevatten veel vocht.

4. In principe zou ze aan haar flesjes nog genoeg vocht moeten binnenkrijgen op een dag. Gewoon blijven aanbieden, meer kan je nu niet doen. Djenno was in het begin ook niet zo'n goede drinker naast zijn melkflesjes maar naar mate er een flesje af ging wilde hij toch wel een beetje proberen.

Geef je haar al fruitpotjes? Anders zou je misschien daar wat water in kunnen vermengen zodat ze op die manier wat extra vocht binnenkrijgt.

5. 078mama

078mama Niet meer actief

Ik ben deze week begonnen met fruit en groentehapjes dus daar krijgt ze wel iets mee binnen natuurlijk. Voor de rest krijgt ze comfort voeding en als ik het ga verdunnen gaat ze weer spugen. Dat maakt het zo lastig. Ik weet dat ze in principe voldoende moet hebben aan haar melk maar de osteopaat zag dat dit niet het geval was. Hij kon dit voel vraag me niet precies hoe.

Deel Deze Pagina