8 mnd, help ik ben het even kwijt!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door mamavanmeisje, 4 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamavanmeisje

mamavanmeisje Fanatiek lid

17 jan 2010
    3.076
    0
    0
    Mijn kleintje is nu 8 maanden en wat gebeurt er nu opeens?

Mijn schatje ging altijd meteen slapen, at goed en was altijd vrolijk. Nu is ze veranderd in een klein draakje. :(

Al is ze nog zo moe, ze wilt niet slapen. Ik ben inmiddels door mijn truckendoos heen! Ook heeft ze minder slaap nodig en daardoor ben ik het ritme kwijt. Ze slaapt nu eindelijk het is bijna 2300 uur! :(

Wat ik nu doe;

800/830 broodje en 150 ml melk/thee (drinkt 100 ml op)
    1100 slapen (dit gaat meestal wel goed)
    1200 fruit
    1400 melk (drinkt ze 100 ml van)
    1500 slapen (=drama)
    1700 eten & toetje (gaat goed)
    1900 slapen (=drama)
    2300 180/200 ml melk

Ze maakt in korte tijd veel ontwikkelingen mee. Slaapt nu opeens op haar zij, zit op handen en knieƫn etc.

Heeft iemand een tip zodat ik weer een ritme krijg en wij beide wat rust? ;) Ligt het aan de voeding, slaaptijden of iets anders?

2. Boefjesmamma

Boefjesmamma Fanatiek lid

23 jan 2010
    2.378
    1
    0
    Afgestudeerd en werk zoekende.
    Gouda
    Wij hebben net het grootste slaapdrama achter de rug. Ik heb ook een topic geopend toen ;).
    Ik denk dat het een sprongetje is en het gaat vanzelf weer voorbij (weinig troost voor je momenteel, maar het is echt zo). Ik zou gewoon lekker in dat ritme meegaan hoe slopend het ook is. Waarschijnlijk zit ze gewoon even niet lekker in haar velletje omdat ze zoveel meemaakt (wat zich uit in moeilijk eten en slapen).

Heel veel sterkte! Het komt echt goed.

3. MissX28

MissX28 Bekend lid

2 aug 2009
    735
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    Hoi!

Jesper heeft dat een tijdje terug ook gehad. Hij is best wel van ritme en regelmaat en ineens gooide hij alles om! Bah, wist echt even niet meer wat ik ermee aan moest. Maar uiteindelijk is hij zelf weer tot het huidige ritme gekomen. Ik heb hem maar een beetje laten aanklungelen. Als hij niet wilde slapen, dan maar niet. Resultaat was wel dat hij veel chagrijnig was, maar er kwam ook een tandje door. Heeft misschien allemaal wel wat met elkaar te maken? Hij at ineens ook heel slecht, niks voor hem. Na een paar weken is het dus gelukkig vanzelf weer goed gekomen. Er maar gewoon een beetje in mee gaan en lekker momenten voor jezelf pakken, dat is wat ik adviseer!

Succes!

4. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Misschien is ze al toe aan 1 keer slapen op een dag, het ene kind heeft veel en het andere kind juist weinig slaap nodig. De oudste 2 sliepen bij mij lang 2 keer op een dag en daarna 1keer maar zeker tot 3,5 jaar. De jongste gaf rond de 8 maanden ook problemen en op de creche zijn ze toen begonnen met 1 keer slapen en dat ging eigenlijk super. Smorgens krijgt ze pap en tussen d emiddag brood. Meteen erna naar bed en dan 2,5 uur slapen. Hierdoor gaat ze 's avonds om 19.00 uur ook zonder problemen naar bed en slaapt ze op d edag ook langer.

5. mamavanmeisje

mamavanmeisje Fanatiek lid

17 jan 2010
    3.076
    0
    0
    Bedankt allemaal!

1x slapen red ze nog niet, om 1100 wrijft ze in haar oogjes van moeheid. 's middags gaat het beter maar natuurlijk niet van 1100 tot 1900!

Ze draait tijdens haar slaap nu op haar buik en wordt dan huilend wakker. Nou ja ik rommel wel met het ritme mee.

En.. momenten voor mezelf komen vanzelf wel weer. Ik doe namelijk alles alleen!

6. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    sprongetje.. Eef heeft hem ook gehad... en gisteren was ze een poging aan het doen om op de bank te klimmen :$

de wereld is zo groot, kan soms best angstig zijn... denk niet dat je er veel aan kunt doen behalve een veilige haven bieden..

oja.. wij maakten de fout door bij elk kikje bij haar te gaan kijken, dan sliep ze net half en werd ze weer wakker doordat ik ging kijken (lijkt net alsof ze dat voelt) en dan werd ze weer mopperig omdat ik ze wakker had gemaakt en wilde ze helemaal niet slapen..

dus nu laten we haar af en toe gewoon prukken en ik moet zeggen dat ze nu veel sneller in slaap valt.. ze weet nu dat wij er zijn en dat we niet meer trappen in het speen naar de deur gooi truucje..

succes er mee!

7. grietje

grietje Fanatiek lid

16 okt 2009
    1.918
    0
    0
    Weer die vreselijke 8 maanden sprong! Hier was het 3 weken drama, en ineens hadden we een heel ander schema en toen was het weer goed!
    Succes!

Deel Deze Pagina