hoi vanaf welke leeftijd hebben jullie je kindje meegenomen op de fiets? pas als ze goed zelf kunnen zitten geloof ik? Wat voor soort stoel hebben jullie (voorop of achterop) en welk merk? kan haast niet wachten om met hem te gaan fietsen, zeker straks in de zomer. Maar moet toch echt nog even wachten!! groetjes
Onze meid kon met de 6 maanden al redelijk goed zitten, maar ze werd wel een beetje moe. Met de 8 maanden kon ze goed stevig blijven zitten zonder moe te worden en vanaf toen zijn we gaan fietsen (lekker midden in de winter toen ). Wij hebben een bobike fietsstoeltje met van die beugeltjes aan de zijkant voor voor op de fiets met windscherm. Zo kan ik onze meid in de gaten houden en het is vele malen gezelliger dan dat ze achter zou zitten, en achter met die leeftijd zou ik persoonlijk niet veilig vinden omdat je ze niet in de gaten kunt houden.
Je hoort vaak dat de kindjes zelf moeten gaan zitten voordat ze meekunnen op de fiets. De rug en het nekje krijgen toch nog wel flink wat hobbels te verduren. je hoort ook vaak 10 maand.. Mijn jochie kon toen nog niet zelf gaan zitten, maar zat al maanden stevig. Ben even langs het CB gegaan voor advies. Zij deed een klein testje: zet het kind op zijn billen neer, en geef het een duw. De rug& nek moeten dan netjes recht blijven en de kleine moet zonder moeite weer rechtop komen. Als de nek/rug teveel wiebelt, of het evenwicht komt niet makkelijk terug, dan is het te vroeg. Bij ons CB noemen ze het fietsen ook pas bij de 11 maanden afspraak, want ze vinden 9 maanden te jong (op uitzonderingen na)
Ik ben met dik negen maanden voorzichtig een klein stukje gaan fietsen en heb de hobbels ontweken. Nova kan al goed zitten en corrigeert zichzelf als ze een duwtje krijgt. Van het CB kreeg ik groen licht. Dat ze zelf moet kunnen gaan zitten is onzin want mijn meisje doet nog helemaal niets verder en dat zou zomaar nog een half jaar kunnen duren voordat ze zelf kan gaan zitten. Ik heb een Bobike zitje voorop met windscherm (heb je echt nodig tegen de insecten). Is ook wel het gezelligst vind ik. Tip voor het omdoen van het gordeltje: Voordat je het gordeltje over het hoofdje doet moet je het eerst een halve slag draaien. Zo gaat het gordeltje kruislings over de schoudertjes en zakken de bandjes niet constant naar beneden. Ik vond het maar gevaarlijk met die afgezaktje gordeltjes fietsen. Nu zit ze hartstikke veilig vast.
Nou, helemaal onzin is het niet. Als ze zelf kunnen gaan zitten, is de rug en nek in ieder geval stevig genoeg. Maar in sommige gevallen kan het prima eerder (mijn jochie ging pas bij 13 maand zitten). Jij zegt ook dat je het gecheckt hebt bij het CB, maar als je dat niet doet, moet je toch ergens een grens stellen. Bij het zelf kunnen gaan zitten, weet je zeker dat het goed gaat..
Julie kan vanaf 6 maanden goed en stevig zelf zitten, maar we gaan nu pas beginnen met fietsen. Ik vind het toch een prettiger idee dat ze iets "groter" was en daardoor wat weerbaarder tegen schokken enzo. Toen Julie 9 maanden was hebben we het even gecheckt bij het CB, en die vinden het prima om te gaan fietsen. Ik heb vorige week een mamafiets gekocht met voor nu een Bobike zitje voorop, met windscherm. Arja, goede tip van die schoudergordeltjes! Juul is al zo klein, was al bang dat ze steeds af zouden zakken.
hier met 8mnd, toen kon ze zelf gaan zitten, ze zat al met 6 mnd stevig maar dat vond ik te vroeg, met 8mnd ging ze zelf zitten en toen zijn we gaan fietsen, ze vond het geweldig (nu nog) ik heb ook een bobike voorop met windscherm (met hondjes erop)
Met 9 maand is mijn man voor het eerst wezen fietsen een klein stukje. Nu een aantal keer een klein stukje en dat gaat prima.
Kirsten was bijna 10 maanden toen we met haar op de fiets gingen, dit ook omdat het toen pas goed weer werd. Wij hebben een fietsstoel achterop zitten, zodat ik geen nieuwe fiets hoefde aan te schaffen..bij de halfords toen gekocht.
Thije was 9 maanden toen we voor het eerst een klein rondje zijn gaan fietsen, en hij vond het heerlijk (mama ook!!!). Hij kon toen al lange tijd stevig zitten. Nog niet GAAN zitten, dat kan hij sinds eergisteren! We hebben ook een bobike voorzitje met windscherm. Een achterzitje mag geloof ik pas ook vanaf een jaar of 3. Veel plezier als je straks gaat fietsen!! oja, inderdaad goede tip van die gekruiste bandjes! Ga 't vanmiddag meteen proberen!
tja verschilt echt mijn dochter was 6 maanden bleef goed rechtop zitten en viel ook niet om mijn zoontje was 9 maanden
[QUOTEDat is niet waar. Vroeger waren de stoeltjes inderdaad niet gemaakt voor jonge kindjes,maar Bobike en GMG hebben stoeltjes voor achterop de fiets die geschikt zijn voor kindjes vanaf 9 maanden. [/QUOTE] Ok, wist ik niet! Weer wat geleerd. Maar vind je het dan niet vervelend dat je je kindje niet kunt zien?
Nou in principe is het leuker om haar voorop te hebben ja, maar dan had ik een hele nieuwe fiets moeten aanschaffen . Mijn fiets mag namelijk geen gewicht op het stuur,omdat de stuurvork dan krom trekt. Het zitje wat ik nu heb ik echt superveilig en heeft zelfs vering ingebouwd, zodat ze de klappen niet zo krijgt. Het voordeel met fietsen is dat je elk moment kan afstappen, dus moet vast goedkomen
Julia was bijna 8 maanden toen we voor het eerst gingen. Ze kon al een paar weken zelf gaan zitten en zat heel stevig. Ik heb het een paar keer geprobeerd in het winkelwagentje, en dat ging ook prima. Nu gaat ze mee op de fiets en ze vindt het prachtig. Ik heb een fietsstoeltje voorop van bobike van deze website www.nietzoduur.nl Uw leverancier tegen zeer scherpe prijzen . Goeie service, mooi stoeltje en erg goedkoop mét zonnescherm erbij!
Kyra was 7,5 maand toen we voor het eerst gingen fietsen. Dinja was 8,5 maand. Ook hier een bobike met windswcherm en nu ook een bobike echter voor de oudste, ideaal!
Ik heb nog een vraagje... heb dus sinds vorige week mijn mooie mamafiets, maar ik vind het best wel eng om mee te gaan fietsen! Deze week heb ik nog niet met Julie geprobeerd omdat ze een flink ontstoken oogje heeft. Ik heb er al wel alleen op gefietst, en dat op- en afstappen is best wel lastig vind ik, zelfs met het mama-model dus... Ik heb nu al allerlei horror-scenario's in mijn hoofd dat ik niet snel genoeg af kan stappen ofzo, en met Julie en al omkiep Is het echt zo lastig als het nu lijkt of wen je er snel aan?
Ik heb een gewone fiets met nu dus een stoeltje voor en achter, maar heb nergens problemen mee qua op en af stappen.