Bang Voor mama..?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Chanoetje22, 14 mei 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chanoetje22

Chanoetje22 Actief lid

3 jul 2007
    202
    0
    0
    KLANTENSERVICE
    ALMERE
    Hoi,

ik wil even mijn verhaal kwijt en hoop dat jullie misschien wat tips voor mij hebben want voel me een beetje verdrietig namelijk,

mijn dochtertje van 1,5 is de laatste tijd voor alles wel een beetje bang. nu gaat ze sinds ze 4 maanden is elke dag van 9 tot 15.00 uur bij mijn moeder omdat wij beide werken. bij mijn moeder wordt ze lekker verwend en krijgt ze meestal wel haar zin met alles. bij ons thuis zijn er regels en daar moet ze zich aan houden. nu is het dus zo dat ze tegen iedereen zegt dat ze bang is voor mama en dat mama stout is. omdat ze van mij dus Niet alles mag en als ze stout is dan krijgt ze van mij dus straf. het probleem is nu dat als ik haar bij mijn moeder op ga halen na het werk ze niet meer weg wil ze wordt helemaal gek als ik bij haar in de buurt kom en begint te gillen dat mama eng is en dat ze bang is. ik mag haar niet aanraken nee alleeen bij oma wilt ze zijn.. daar wordt ik heel verdrietig van omdat IK degene ben die altijd alles voor haar doe en haar zoveel liefde aandacht geef altijd. we doen altijd samen leuke dingen. als we thuis zijn is t hartstikke leuk altijd totdat ze oma weer ziet. nu zit ik er dus aan te denken om haar ook een paar dagen naar een peuterspeelzaal ofzo te brengen of dat ik mider ga werken zodat ze niet zoveel bij oma zit. wat vinden jullie hier nou van? wat doe ik verkeerd? volgens mij en mijn man voeden wij haar heel goed op. ze heeft altijd nette manieren en luistert heel goed thuis maar blijkbaar gaat er toch wat fout.

Hoop op wat tips van julliee...
    gr van een hele verdrietige moeder:(

2. EmyD

EmyD Niet meer actief

Wat ontzettend vervelend voor je.. Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar ik kan me voorstellen dat je het vreselijk vind. Je kindje gaat vrij veel naar oma, en wordt dus voor een deel opgevoed door oma. Het lijkt me dan ook voor een kindje wel wat verwarrend als ze zich thuis aan bepaalde regels moet houden en bij oma niet (wat ze ook wel een beetje als thuis zal ervaren). Het is misschien een idee om haar naar een psz te brengen, maar dat kan toch pas vanaf 2,5 jaar? Of anders misschien naar een kdv? Maar misschien kun je ook wat regels met je moeder afspreken. Ik snap dat ze als oma haar kleindochter lekker wil verwennen, maar er moeten natuurlijk ook regels zijn als je dochter daar zo vaak komt.
    Je kunt natuurlijk altijd minder gaan werken, maar ik weet niet of dat zomaar kan in jullie situatie (jullie zullen niet voor niets voor deze oplossing gekozen hebben). Iig heel vel succes met deze situatie..

3. debbie2007

debbie2007 Fanatiek lid

18 sep 2007
    1.397
    3
    0
    He meissie, rustig jij! Je doet helemaal niets fout!!!!
    Het klinkt voor mij alsof je het helemaal prima doet.
    Oma's zijn nu eenmaal altijd favoriet, daar is niks aan te doen. Het zal je moeder's ego ook wel strelen, laat haar lekker oma zijn.

Dat je kindje zich nu zo over jou uit zegt denk ik meer over haar ontwikkeling. Ze weet dat ze nu kan kiezen, dat er regels zijn, dat zij dingen wilt die niet mogen van een ander. M.a.w., ze vormt haar (sterke) persoonlijkheid en een lekker eigen willetje.
    Het gaat vast weer over! Niet te veel op reageren naar haar toe (dan heeft ze je te pakken ;)), gewoon gedag zeggen, een kus etc, en ja, oma is heeeeeel lief, maar nu gaan we weer naar huis, eten klaar maken en met papa spelen.

Enne, de psz is geen oplossing als je hoopt dat ze het daar minder naar haar zin heeft toch? Dat ze daar gillend bij weg zou rennen om weer bij mama te zijn... je moet er niet aan denken... Laat haar lekker genieten van de tijd met oma. Zo krijg je een sterk, zelfstandig meisje dat niet bang is alleen gelaten te worden!

Kop op meid! :-D

4. Chanoetje22

Chanoetje22 Actief lid

3 jul 2007
    202
    0
    0
    KLANTENSERVICE
    ALMERE
    dank je voor jullie Lieve reacties.. ik weet ook wel dat zij erniets aan kan doen.. ik denk dat wij idd ook met mijn moeder moeten praten en dat zij de kleine meid niet teveel haar zin moet geven en moet verwennen. ik denk zelf ook wel dat het even een periode is omdat ze nu alles aan het uitvinden is en ze ontdekt dat wij wat strenger zijn dan oma, ja tuurljk is t dan leuk daar maar ja als moeder voel je je toch verdrietig al s je eigen kind zegt dat mama eng is en dat ze bang is voor mama. maar misschen idd ook gewoon negeren en ik dacht eigenlijk meer aan psz voor haar eigen ontwikkeling om te leren spelen en delen met andere kinderen en omdat ze kinderen leuk vindt haha en ja als we thuis zijn dan vindt ze mama altijd wel lief.. minder werken zou mogelijk zijn in onze situatie maar ik heb er zelf hiervoor gekozen zodat ik zelf ook sociale contacten heb en er ook ff uit ben en ik weet dat ze bij mn ouders wel in goeie handen is. ik vind t ook wel moeilijk dat ze nu wat ouder wordt en mij niet meer zoveel nodig heeft.. ze wil alles zelf doen enzo en dat is ff wennen voor mij ook.. ik moet me ook niet zo druk maken!! moest gewoon ff mijn verhaal kwijt en door jullie reacties voel ik me toch weer wat beter;)

5. EmyD

EmyD Niet meer actief

En daar is dit forum voor.. Om gewoon lekker effe je verhaal kwijt te kunnen.
    Ik denk zelf dat het voor de ontwikkeling van een kindje heel goed is om naar de psz of kdv te gaan. Zeker als er verder geen broertjes/zusjes, neefjes/nichtjes, buurkindjes enz zijn. Maar dat heeft met deze situatie verder weinig te maken..
    En dat gedeelte dat ze jou niet meer zoveel nodig heeft, ja dat lijkt mij ook best moeilijk. Ik vind nu al dat Emy ons veel minder interessant vindt dan toen ze net geboren was. Toen kon ze nog echt heerlijk tegen je aankruipen als ze op schoot lag. Nu wil ze juist om zich heen kijken..
    Maar het is natuurlijk heel gezond, en eigenlijk moet je er heel blij mee zijn dat je kindje zo'n gezonde belangstelling heeft voor haar omgeving.

6. PoezieQ

PoezieQ Bekend lid

31 jan 2007
    580
    0
    0
    Hoi Chanoetje,

Jeetje, wat vreselijk. Dat zou ik ook echt heel erg vinden, en kan me voorstellen dat je je er druk over maakt.
    Ik sluit me helemaal aan bij de tips van de anderen.
    En bij ons is mijn moeder ook favoriet hoor. Mijn moeder past 1 dag in de week op, en mijn dochter gaat uit haar dak zodra mijn moeder binnenkomt. Zo reageert ze bij mij echt niet als ik weer thuis kom. Ook is ze bij mijn moeder altijd superlief, terwijl ze bij mij regelmatig de draak uithangt, grrr.
    Sterkte ermee, en ga er maar vanuit dat het een fase is.

groetjes!

Deel Deze Pagina