Op het moment vind ik het fruit echt niet je van het. Het wil maar niet rijp worden, maar lijkt gewoon van hard naar rot te gaan... We bieden zoveel mogelijk in stukken aan, maar dat lukt nog niet met bijvoorbeeld appel (te hard). Bananen gaat prima, maar wil ik niet elke dag geven. Peren vind ze heerlijk, maar die worden niet zacht zonder te gaan rotten lijkt wel. Perzik had ik vanmorgen en die leek wel te gisten... Druiven gingen prima, maar die zijn ineens weer te hard en die krijgt ze niet weg. Vanmiddag een netje mandarijntjes meegenomen en die waren wel lekker. Ik heb mn dochtertje ook een paar gehalveerde partjes gegeven en die gingen er goed in. Maar is het verstandig om dat al met 8 mnd te geven? Net als kiwi en aardbeien, heb ik ook bij mandarijn nog wat twijfels. En zouden kersen (pit eruit) ook al kunnen? Hier in de omgeving staan straks weer allemaal van die kersenstalletjes langs de weg...
omdat het citrusvruchten zijn... in het schema op borstvoeding.com staat het vanaf 9 mnd... maar dat schijnt wel een vrij voorzichtig schema te zijn? Ik reageerde vroeger zelf erg op sinaasappelsap, daar ging ik van aan de diarree... maar mandarijn is natuurlijk geen sinaasappel en misschien moet ik het maar gewoon proberen.
fruit wat hard is kun je een paar seconden in de magnetron doen. ze is al 8 maanden dus koken hoeft niet en de magnetron is nog makkelijker
Volgens mij kan mandarijn prima. Kersen ook trouwens. En hard fruit kun je inderdaad eventjes koken. Mango gaat er hier ook altijd goed in. Weet alleen niet vanaf wanneer dat zou kunnen.
Probeer gewoon een mandarijntje, misschien gaat het wel hartstikke goed. Hier ook met 8,5 maand gedaan.
Onze dochter at met 8 maanden ook al mango. Alleen deed ik de mango raspen. Dan wordt het gewoon dun. En als ze stukjes kan eten dan gewoon ik kleine stukjes snijden. En de mandarijnen gewoon doen. Waarom niet. Als ze er niet op reageerd en ze vind het lekker gewoon doen dan.
Guppie, dat van de kersenvlekken weet ik, ik denk dat we dan maar een plastic slab moeten gebruiken en zorgen dat ze het niet overal aan smeert als we dat gaan proberen . Ik ga van het weekend mandarijn proberen dan heb ik er wat meer zicht op of het goed gaat. Mango krijgt ze al, maar die doe ik prakken. Omdat de stukken anders zo glibberig zijn. Maar inmiddels is ze weer wat handiger met glibberfruit. Dus als de vriezervoorraad op is zullen we mango weer eens uit het vuistje proberen .
In sommige potjes vanaf 6 maanden zit ook mandarijn, dus dan zal het best mogen..Rosalie heeft het ook al gehad en ze vond het heerlijk!
Druiven kun je ook geven. Ik haal wel altijd de schil eraf en de eventuele pitjes eruit. 't Is even een werkje, maar dan eet je kindje weer eens een ander soort fruit.
Hier ook een druiven gek, maar ik heb ze altijd met velletje en al gegeven, ik gaf ze in haar handje en dan deed ze het zelf in haar mondje...
Mijn manneke krijgt ook al mandarijn, mango en hij heeft ook al wat aardbeitjes gehad! Alles wordt heerlijk opgesmuld en geen allergische reactie van de aardbeien.
Druiven doe ik ook gewoon met velletje en dan door midden en dat gaat prima (tenzij de druiven erg hard zijn zoals op het moment helaas...) Mandarijn (partjes door midden gesneden) gisteren en vandaag gegeven en ze vindt het heerlijk en lijkt er verder geen last van te hebben. Dus weer een fruitje wat kan! Ze smult er echt van en ik geniet van haar gesmikkel.
Mandarijn (citrusvruchten) en ook aardbeien kunnen allergische reacties geven. Dus als er voedselallergieën in de familie zitten wordt er geadviseerd daar mee te wachten (ik geloof citrus 9 maanden, aarbeiden 1 jaar?). Als er geen allergieën in de familie zitten, voorzichtig proberen en als er geen reactie is ... lekker geven
Ik vraag me ook af of er bepaalde fruit kan? Zoals frambozen.,bramen, ananas? Allemaal erg gezond! Want het staat overal wel wat anders namelijk, gek word je ervan! Ik geef al 1 maand aardbeien, Geen allergische reactie gehad. Maar ik heb ook al framboos, kersen(ontpit alleen en pepureerd) en ananas( wel gestoomd met appel, ontezettend succes) gegeven sinds een week, Ik vroeg me wel af of kersen en druiven met velletjes kon? Want het lijkt mij een hele klus om dat allemaal te moeten ontvellen, dan ben je wel een dag mee bezig! Op de borstvoedings pagina staat het pas vanaf 1 jaar namelijk net als aardbei en alle bessen soorten en ananas? Maar voor zover ik het begrepen heb kan je in pricipe na 8 maanden alles geven als er geen allergische reacties in de familie zijn! Nadat je met zachte soorten bent begonnen en het goed ging! Wat geven jullie allemaal?
Flippy, druiven en kersen met velletje zou je moeten uitproberen of het kan of niet. Als de druiven niet te hard zijn dan geef ik ze gehalveerd aan mn dochtertje en eet ze ze gewoon met velletje en al. Ik heb kersen nog niet geprobeerd, maar ze zijn weer overal te koop dus dat ga ik binnenkort ook proberen met vel. Maar ik bied eigenlijk alle fruit (zolang het maar zacht genoeg is) in stukken aan dus ze is het wel gewend... Het schijnt dat dat schema op borstvoeding.com best wel voorzichtig is. Als je kindje goed reageert dan zal het wel goed zijn toch?! Ik geef: banaan, peer, perzik, pruim, druif, mandarijn, mango, meloen, appel (maar wel geprakt/geraspt).