hallo allemaal , bryan krijg zo nu en dan een danoontje , en nou is mijn vraag waneer geven jullie danoontje is dat tussen de flessen in , of na t groente hapje , of na fruit , ... naja jullie begrijpen me vraag wel denk ik .... ! ik hoef geen vragen als waarom en zo , gelieve ook geen discussie , ik vraag dit aan de moeders die hiermee ook ervaring hebben , alvast bedankt !
Danoontje is een toetje in mijn opinie dus na het avondeten/groentehap. Maar hier in ieder geval wel pas als ze 1 is Marijn
Ik zou het na de groente geven..Ga van de week starten met magere yogurt en dat doe ik ook na de groentehap.. Net zoals mijn naamgenoot hierboven zegt denk ik ook dat het juiste ritme aanhouden heel handig is, dus al toetje..
Wij geven het ook als toetje na het groentehapje en als ie op de creche is geweest als toetje als ie thuis komt. Wij hebben hier de danoontjes start-dingen. Die mogen in principe vanaf 4 maanden. CB gaf bij mij aan dat yoghurt etc pas met 9 mnd zou mogen. Daarom heb ik die danoontjes genomen.
Raar he dat het overal zo ontzettend verschillend is... ik durf het zelf nog niet aan maar zou het ook na de laatste groentehap doen
haha die buuf . ik volg jullie advies op meiden , na t groente hapje .en dan nog een vraag elke dag of om de dag of 1 x per week of hoe zouden jullie dat doen
Yoghurt en kwark zijn (over het algemeen) beter inderdaad omdat daaraan minder onnodige stoffen zijn toegevoegd. Maar dat is een keus die ieder voor zich maakt. Louise krijgt vaak gewone yoghurt met een klein drupje diksap erdoor, soms danootjes, net wat we in huis hebben. Ze krijgt het trouwens na haar avondeten en wij zijn begonnen met rustig aan een paar hapjes, ze geeft zelf goed aan wanneer ze er wel twee wil of al na 3 hapjes genoeg heeft
Ik heb het vanaf een maand of 4 toen we met groente hapje begonnen elke dag gegeven. Hij vind het heerlijk! En het is een feestje om hem zo te zien genieten.
zonder enige kritische blik hoor, maar maken jullie je dan niet zorgen dat ze straks geen gewone yoghurt of kwark lusten? Je hebt ook die dingen van nestle vanaf 6 maanden, maar als ze nog geen echte zuivel mogen, dan missen ze het toch ook niet? Ik ben zo bang dat mijn dochter het echte werk straks niet te pruimen vindt door al die smaakjes...
Nee hoor ik geef hem ook wel eens een beetje vanille yoghurt van optimel en die vindt ie ook super lekker. Ik zelf vind gewone yoghurt zonder een zoetje er in ook niet lekker dus vindt niet dat hij dat ook lekker hoeft te vinden.
Ik geef het toetje na de groente/warm eten. Tot nu toe heb ik alleen nog yoghurt en biogarde gegeven, sinds een maand ongeveer, een bodempje. Ze vindt het heerlijk. Ik doe er verder geen diksap ofzo door, ik eet het zelf ook zonder zoetigheid erin. En danoontjes enzo... dat komt later wel. Mystery, ik geef het eigenlijk elke dag, het is denk ik maar net wat je zelf wilt en hoe je kindje erop reageert.
Ik heb het eigenlijk maar 2x gegeven maar wel als toetje na groentehap. Maar dat kan je al vanaf 4 maanden geven. Ik vind het te zoet net als yogolino. Ik was niet zo van de toetjes na het avondeten maar het lijkt alsof hij erom vraagt!Hij gaat echt mopperen na het eten totdat hij toetje op heeft! Dus geef ik vaker yoghurt met een beetje fruit doorheen voor de smaak, ben ook meer van de vers! Maar ik geef ook weleens frutapura en fruit met granen of zoiets van nestle geloof ik, is puur fruit( vindt het heerlijk).Soms geef ik het ook in de ochtend als ik toevallig geen vers fruit heb.
Nee hier krijgt hij of een danoontje of gewone yoghurt of yoghurt met roosvicee, en hij weet dat het wat anders is maar vind het allemaal lekker. Wij geven het of na de groente of als tussendoortje.