Ik heb vandaag weer een potje van 8 maanden geprobeert, maar zodra ze merkt dat er stukjes in zitten begint ze te kokken en wilt echt niet nog een hapje proberen. Elke afleiding en "daar komt een vliegtuig" truc geprobeert. Wie herkent dit en heeft tips...
Wat je ook nog kunt proberen is het wat extra te prakken of te staafmixeren. Het zijn natuurlijk ook hele andere smaken die ze ineens krijgen en dan ook nog stukjes... Misschien wat teveel van het goede.. Tenminste die indruk had ik bij Jelle... Hij heeft er denk ik een maandje over gedaan voor hij echt een heel potje met stukjes at. De eerste 2 weken maakte ik nog een 6 mnd potje open als hij de 8 mnd niet meer wilde, maar daar ben ik vrij snel vanaf gestapt. Hij was dan inmiddels zo boos dat hij toch niks meer wilde...
ik wissel egwoon af met 6 en 8 maanden. in het begin moest ze niks hebben van de 8 maanden en na een hapje was het bah maar bleef het gewoon aanbieden en dan om de 2 dg kreeg ze 6 maanden die tot de bodum leeg ging. ondertussen is het zo ver dat ze het bijna helemaal leeg eet tot de bodem het potje van 8 maande dus en kan alleen het advies geven blijven aanbieden en niks anders geven. als ze merkt dat ze het daar mee moeten doen eten ze vanzelf van honger hebben is erger dan stukjes teen haha. als ze maar een half potje ofminder at dan gaf ik een groter flesje voor het slapen gaan moet wel zegegnd at ik al heel voreg ben begonen met brood geven (6 maanden) en dan broodkorstjes en met 7 maande kreeg ze al een helel boterham dus was wel wat stukjhes gewent. ook bids ik al vanaf 7 maanden de 8 maanden potjes
Esmée is nu bijna 7 maanden. Ik geef meestal zelf gemaakte hapjes en dan grof geprakt, dus ze eet van het begin af aan stukjes. Af en toe krijgt ze een potje. De potjes van 6 maanden eet ze haast niet, die van 8 maanden gaan er beter in. Maar kan iemand mij vertellen wat het verschil is tussen 6 maanden en 8 maanden potjes? Alleen de structuur of ook de samenstelling? Groetjes meike
haha ja staat er wel raar ja maarje weet wat ik bedoel die teen zou ze trouwens ook op eten als het haar lukte want tijdens het eten verdwijnt dat voetje nog steeds erg vaak in haar mondje en zuigt ze op der grote teen je moet maar een hobby hebben
] je hebt met 8 maanden veel meer keus, zo heb je bijvoorbeeld meer soorten vlees want in 6 maanden zit alleen varken en kip en met 8 maanden ook gehakt en rundvlees. verder heb je verschillende stampotjes en sommige hebben er kaas door zitten wat je ook niet in potjes van 6 maanden zult tegen kome. je hebt dus ook andere samenstellingen met 8 maanden maar de stuctuur is ook wel ineens erg grof vergeleken met 6 maanden zouden ze eigenlijk gelijderlijker aan moeten opbouwen
Bedankt voor de antwoorden. We blijven het hier gewoon proberen. En inderdaad niet te snel opgeven en een ander potje gaan geven. Ze is wel zo slim dat ze dat zo door heeft en op een gegeven moment weet dat als ze gaat "piepen"dat we iets anders krijgt.....maar mama heeft dr door haha
of zelf eten klaar maken voor je dochter. mijn neefje kreeg wel is potjes (op vakantie) heb het geproeft maar het smaakt allemaal naar niks. Esmee heb ik 1x een potje wortelen gegeven zat in een doos, ze had zo van die sooi eet je zelf maar geef mij maar vers. vind die potjes best wel prijzig ,en aangezien wij altijd wel iets over hebben krijgt Esmee het de volgende dag.
Suus heb je al eens geprobeerd om haar iets anders te laten eten als bv brood of een stukje fruit (banaan, peer, iets zachts) uit de hand? Ik weet niet of het werkt en misschien gaat ze daar nog wel harder van kokhalzen... Vaak moeten ze ook wennen aan nieuwe smaken, wellicht is dat met de structuur ook zo... en is het dan een kwestie van aan blijven bieden. Succes in elk geval.
net herkenbaar sorry..Met Marit ben ik vrij vroeg over gegaan op stukjes brood en banaan etc, waardoor kokhalzen nooit aan de orde is geweest.. Wellicht eens alla rapley proberen?
Brood, bloemkool, brocolie, koekie dat gaat er allemaal in als koek. Geen enkel probleem We blijven het proberen. Ze heeft ook een goed eigen willetje, dus snel opgeven zal ze niet...hihi naar die sterke wil heeft ze van mama, dus die zal ook niet snel opgeven
Hier ging ook alles met stukjes erin en de 8 maanden potjes weigerde ze ook. Wij hebben het steeds geprobeerd onder protest hihi. Eerst om en om 6 maanden - 8 maanden en daarna alleen 8 maanden. Toen at ze halve potjes leeg, en dan gaf ik haar extra yoghurt toe, en nu eet ze hele potjes leeg en krijgt ze weer iets minder yoghurt toe. Overigens de 8 maanden potjes van de kruidvat gekocht en daar zitten dan weer geen stukjes in. Was me een partij nijdig gisteren toen ik hem openmaakte. Heb er namelijk 6 gekocht en straks krijgt ze weer dat ze weer geen stukjes wil, omdat ze nu weer purree heeft gehad. lovewinnie, bij de 6 maanden potjes zit ook rundvlees. (bijv. bruine bonen met appeltjes en rundvlees)
ik wissel ook de 6- en 8-maandenpotjes af (hoewel ik vooral vers kook), en ik vind sommige 8-potjes ook erg grof. Lize is echter een 'vuilnisbakkie', ze eet hartstikke goed. Waar ik wel rekening mee houd, is dat ze bij de overgang van 6 naar 8 begon met iets wat ze bijna niet kon weigeren, namelijk een relatief 'zoet' potje, bv de mais-hap. Ze smult er enorm van! Lize heeft nooit zo moeten kokhalzen, maar ik heb wel gehoord dat het kokhals-gedeelte bij babytjes verder naar voren in de mond ligt, zodat ze 'sneller' kokhalzen dan wij volwassenen. Dat is dan weer een ingebouwd beschermingsding, neem ik aan. Ik geef mijn dochter ook steeds vaker iets in haar hand waar ze op mag 'oefenen'. Alleen een stukje appel ging verkeerd, daar verslikte ze zich zo erg in, dat alles (maar dan ook alles) er weer uit kwam... Het macaroni-potje is trouwens ook best wel grof van structuur, dat is het enige potje dat ze pertinent weigert! (schande! Ze heeft een italiaanse mama!) Overigens, als ik zelf kook ben ik geneigd iets te lang te blenderen... het wordt dan altijd dun. Maar ze leert dan niet af om de grovere stukjes te eten hoor. succes Amber