Mijn zoontje is 6 maanden en eet nog steeds geen vaste voeding van groentes enz, als hij het eet is het maar 2 hapjes en dan kokhalzen en uitspugen, broodkorst wil die ook niet. Hij eet alleen fruithapjes en flesvoeding meer wil hij niet. Hoe kan ik dit aanpakken want, ik blijft het proberen.
Nog steeds geen vaste voeding? Met 6 maanden begin je net om hem te laten wennen aan wat hapjes. Dat is in het begin een hele stap voor veel kindjes. En je zegt dat hij wel fruithapje eet? Ik neem aan dat je daarmee geprakte banana of appel mee bedoelt. Dat is ook vaste voiding. Sorry ik snap niet helemaal waar je mee zit denk ik.
Hij is zes maand. Dat betekent dat je nog een maand of zes hebt voor je je zorgen moet beginnen maken. Gewoon rustig blijven proberen en geen druk leggen.
Ik heb mijn kinderen volgens mij pas met 7 maanden voor het eerst een broodkorst gegeven. Daar sabbelden ze dan wat op. Ik denk dat je wat te snel wil. Er zijn veel mensen hier die heel vroeg beginnen met bijvoeding en waarvan de kinderen dus op 6 maanden al een hele banaan eten. Maar als je met 6 maanden begint dan is het heel normaal dat je kind net 2 of 3 hapjes neemt. Ook het kokhalzen is normal, zo krijg je vaste voeding weer uit je mond. En ook dat moet een baby leren. Dus rustig kleine beetjes blijven aanbieden en je geen zorgen gaan maken. Melk is de hoofdvoeding, die hapjes zijn om te leren eten, dat hoeft echt nog niet veel te zijn.
Met 6 maanden al brood? Mijn dochter kreeg dat pas met 8 maanden. En voor de rest gaat het prima hoor. Het is BIJvoeding he. Die paar hapjes is genoeg. Tot 1 jaar is melk het belangrijkst.
Gelukkig dat ik geen zorgen hoeft te maken. Omdat me schoonmoeder elke keer zegt je moet wel blijven proberen anders eet hij het nooit. Ze wil me gaan poeze dat die sneller groente enz eet omdat zijn neefje van 3 weken ouder wel alles eet. Ik heb al tegen haar gezegd hij doet alles op zijn gemakkie.
Geen zorgen maken, hoor! Ze hebben het nog niet echt 'nodig' en moeten ook wennen aan hoe je dat eet. Dan komt het eerst allemaal naar buiten, voordat ze gaan snappen hoe dat werkt met slikken enzo. Komt allemaal goed, gewoon lekker verschillende smaken blijven aanbieden. En om te wennen, misschien beginnen met wat 'vlakkere' smaken? Hier is Pastinaakhapje van de Etos populair en dat smaakt dus echt nergens naar...
Tot 1 jaar is melk (bv of kv) hoofdvoeding dus ik zou me niet te druk maken. Blijven aanbieden! Onze dochter begon pas rond 8 maanden echt wat "grotere" hoeveelheden binnen te krijgen( a la Rapley). Ze is nu 13 maanden en eet als een bootwerker
Op deze leeftijd hebben ze de vaste voeding nog niet nodig, als je het blijft aanbieden dan zal hij op een gegeven moment wel meer gaan eten. Onze dochter moest rond 6 maanden ook erg kokhalzen van brood, toen even gestopt en rond 7 maanden opnieuw geprobeerd en toen ging het al een stuk beter.