6 maandjes en beginnen met combi bv en bijvoeden

Discussie in 'Voeding' gestart door Desiree92, 24 apr 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Desiree92

Desiree92 Actief lid

8 apr 2014
    263
    15
    18
    NULL
    NULL
    hallo dames

ons mannetje is morgen 6 maandjes oud! We willen dus gaan beginnen met bij voeden. Ik vind het alleen lastig hoe we dat moeten doen. Welke tijdstip is het het beste om te doen. Hoe vaak per dag moeten we gaan geven. kan iemand ons misschien helpen met een schema maken? Ik had volgens mij wel gelezen dat je het moet aanbieden nadat hij bv gedronken heeft.

2. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    In het begin heel rustig. Liefst in de voormiddag, zodat je niet 's nachts met een onrustig kind zit als er een reactie komt op de bijvoeding. Enkele lepels volstaan in het begin, daarna volg je je kind. En drie dagen dezelfde, pure groente geven, zodat je snel een eventuele reactie kan opsporen.

3. Nacho

Nacho Fanatiek lid

3 jun 2015
    2.369
    9
    38
    Vrouw
    Baby & Mama Coach
    Houten
    Je weet zelf waarschijnlijk ongeveer wanneer je kindje honger krijgt. Probeer de bijvoeding dan precies tussen 2 van die momenten in te plannen. Het is wel even puzzelen met vermoeidheid en slaapjes, maar daar moet je in de praktijk je weg in vinden.

Je kan beginnen met een zachte smaak zoals pompoen, wortel of courgette. Of fruit kan natuurlijk ook, bijvoorbeeld peer. Pas een beetje op met banaan, dat kan verstoppingen opleveren. Dat kan je stomen en pureren (eventueel een beetje moedermelk/bereide kunstvoeding erbij als het droog is of rijstebloem als het nat is) en dan is 30 gram per hapje echt meer dan voldoende. Laat je niet misleiden door allerlei potjes met grote hoeveelheden. Als je kindje gewend is voldoende te hebben aan melk zou het juist gek zijn als hij in één keer 100 gram groente of fruit zou eten.

4. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.806
    5.942
    113
    Vrouw
  5. Eendje86

Eendje86 Fanatiek lid

29 feb 2016
    2.635
    1.129
    113
    Vrouw
    Wij doen Rapley, erg leuke manier van introduceren. Begonnen met 2 weken groente en daarna ook fruit.

6. Edith1987

Edith1987 Fanatiek lid

22 jun 2013
    1.507
    202
    63
    Vrouw
    Zeeland
    Wij hebben dit schema (zoontje is ook net 6 mdn):

07.30 uur: fles
    11.30 uur: fles
    12.00 uur: eet gezellig een broodkorst en paar hapjes brood (zonder beleg) mee aan tafel
    15.30 uur: fles
    18.00 uur: groentenhap
    19.00 uur: fles

Hij gaat dus eigenlijk in het gezinsritme mee. De volgende stap wordt een fruithapje en dat geef ik dan tegelijk met onze dochter, dus rond 10.00 uur in de ochtend. Wij zijn ook pas begonnen, dus bouw het heel langzaam op.

7. Pitahaya

Pitahaya Niet meer actief

Ons schema is als volgt:

(Vaak nachtvoeding tussen 2 en 5 uur).
    7.00 Borstvoeding
    10.00 Borstvoeding + fruithap
    13.00 Borstvoeding
    16.00 Borstvoeding
    18.00 Groentehap
    19.00 Borstvoeding

Onze volgende stap is juist brood. Ik denk dat we vanaf 7 maanden met een korstje gaan beginnen.

Deel Deze Pagina