8 oktober volle maan

Discussie in 'De bevalling' gestart door Leen82, 5 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Leen82

    Leen82 Fanatiek lid

    8 nov 2012
    1.961
    4
    38
    Vrouw
    @MiMully en Rxy88 mag ik vragen waarom jullie eerder ingeleid worden?

    @Saar82 hopelijk is het bij jou al begonnen en hoef je niet meer te wachten tot volle maan :)

    Voor de dames die al uitgerekend zijn hoop ik inderdaad dat ze al voor die tijd kunnen bevallen. Spannend.

    Hier weer een waardeloze nacht gehad. Mijn buik was op momenten echt enorm hard dat het gewoon pijnlijk was. Veel steken onderin gehad en een continu drukkend gevoel / steken richting bekken en stuitje. Voelt gewoon beurs onderhand.

    Loop nu als een zombie rond. Het vocht in mijn gezicht moet nog een plekje zoeken voor de dag. Ik zie er uit zeg... haha.

    Benieuwd naar de afspraak morgen bij de gynaecoloog!

    Heeft iemand al ervaring met strippen? Het lijkt me op z'n zachtst gezegd niet echt prettig namelijk. Vind het een beetje eng en spannend. Nog niet zeker dat ze dat gaan doen hoor. Ligt eraan of de boel al verweekt is.
     
  2. poisson1987

    poisson1987 Bekend lid

    23 okt 2013
    643
    0
    0
    Huisarts in opleiding
    't Gooi
    Spannend (en ook beetje vervelend hè, dat wachten). En wat duurt het dan allemaal lang. Ik was er steeds van overtuigd dat onze Uk te vroeg zou komen, bij 37-38 weken ofzo. Maar ondertussen denk ik dat ze het (te veel?) naar haar zin heeft in mijn buik.... Dus, overtijd lopen wordt nu ook ineens reëel.
    Voel me ook nog goed. Slaap van 23:00-7:30 uur, met maar een plaspauze. Heb redelijk vaak menstruatiekrampen, en zo af en toe een harde buik. Maar niet "écht rommelen" (al weet ik ook niet hoe dat zou moeten voelen, eerste zwangerschap).

    Zou wel leuk zijn om controle bij VK (woensdagmiddag) niet meer te hoeven, maar reken er maar niet op. Ga dan wel vragen of ze bmm wil checken en eventueel wil strippen. Weet ik ook iets beter waar ik aan toe ben. Nu is het allemaal zo vaag!
     
  3. Leen82

    Leen82 Fanatiek lid

    8 nov 2012
    1.961
    4
    38
    Vrouw
    Ja erg hè. Er is gewoon niets van te zeggen.
    Ze laten mij niet overtijd gaan en dat is wel fijn om te weten.
    En wat een luxe dat je zo goed slaapt. En dat je er maar 1 keer uit hoeft zegt haha. Jaloers! Ik hoop ook dat je woensdag niet meer hoeft te gaan. Of misschien kan ze net dat ene zetje geven :).
     
  4. nijma

    nijma Bekend lid

    16 aug 2010
    573
    0
    0
    limburg
    ik heb woensdag ook een afspraak en hoop dat er dan ook even gekeken kan hoe de bmm is, ik hoop dat het voor werk al iets gedaan heeft

    kleine meid van 3 hier die alleen nog op en om mama wil hangen terwijl ik alleen op de bank wil hangen pffff de laatste loodjes.....

    bij mijn dochter werd het 41 weken maar dat viel mij minder zwaar

    spannend hoop dat de uitgetelde dames snel met baby nieuws mogen komen!

    slapen is idd een ramp 4 x plassen en maar draaien ben een echte buik slaper hi hi
     
  5. Sitalita

    Sitalita Fanatiek lid

    6 aug 2011
    3.223
    0
    36
    Ik hoop ook mee! Maar liever vandaag hoor.. Was gisteren uitgerekend. Morgenochtend maar weer braaf naar de vk. ;)
    Mijn zoon is ook met volle maan geboren (met 41+1),.. weet niet of het toeval was hoor. Maar ik vind 8 oktober dus ook wel prima. Hoewel ik zelf 7 oktober in mn hoofd heb zitten.

    Strippen, ik ben inmiddels 3 keer gestript. Is niet prettig, maar ook niet pijnlijk. Belangrijkste is om toch proberen te ontspannen en goed adem te halen. 1 x vond ik pijnlijk, maar dat kwam omdat ik toen te gespannen was.
    Denk dat ze morgen weer inwendig onderzoek gaat doen en evt. weer strippen.
     
  6. roxannekuh

    roxannekuh Niet meer actief

    @ sitalita Ben eens benieuwd dan!! Als ze morgen doen strippen voor de 4e keer dan moet er toch wel eens iets gaan gebeuren lijkt me he!! Wanneer doen ze eigenlijk strippen pas tegen de tijd dat je uitgeteld had moeten zijn?
    Zou wel leuk zijn als je nu met volle maan zou bevallen want dan zijn je beide kinderen met volle maan geboren!

    Voor iedereen is het spannend die bijna moet bevallen :D
    Allemaal zijn we nu echt aan het wachten wanneer het zal komen!
    Moet ook woensdag weer naar de verloskundige ben eens benieuwd wat ze zegt. Maar bij mij zullen ze verder nog niks doen denk ik.
     
  7. bebe11

    bebe11 Lid

    25 mrt 2014
    74
    0
    6
    NULL
    NULL
    Ja het is ontzettend spannend. Ik voel veelal in de nacht gerommel. Krampen en zwaar gevoel in de onderbuik. Maar overdag niks bijzonders. Strippen gebeurd bij mij woensdag voor het eerst en weet ook niet wat me dan te wachten staat. Maar zoals @sitalita zegt ontspannen is belangrijk dus dat probeer ik dan te doen.
    Succes allemaal!
     
  8. Sitalita

    Sitalita Fanatiek lid

    6 aug 2011
    3.223
    0
    36
    Strippen gebeurt normaal vanaf 40 a 41 weken pas. Hier met 38+2, 38+4 en 39+4 geprobeerd ivm ernstige ziekte bij één van onze ouders. Was mooi geweest als de bevalling eerder op gang kwam. Morgen dus de 4de poging. Strippen heeft alleen nut als de kleine er zelf ook klaar voor is. Het kan net die laatste prikkel geven. Had al wel 2 cm ontsluiting en mn baarmoedermond was ook al wat verstreken, maar nog niet volledig. Inmiddels is mn baarmoedermond wel meer verstreken, maar nog 2 cm. Dus loop gewoon al een paar weken rond met wat ontsluiting. Ach.. we zien het wel.. ik vind 7 oktober wel een mooie datum. ;)
    Vanavond wel wat meer harde buiken. Zo nog even de laatste dingen opruimen, hond uitlaten en dan lekker naar bed.
     
  9. poppy14

    poppy14 Actief lid

    3 feb 2014
    283
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik ga ook voor de volle maan bevalling!!! Ben heel heeeel ongeduldig!!!
     
  10. Sitalita

    Sitalita Fanatiek lid

    6 aug 2011
    3.223
    0
    36
    Nog steeds 2 cm, en weer gestript. We wachten dus weer braaf af...
     
  11. nijma

    nijma Bekend lid

    16 aug 2010
    573
    0
    0
    limburg
    Ik hoop dat het effect heeft sitalita!

    Hier wel goed geslapen paar flinke steken down under maar verder rustig. morgen controle ben aan twijfelen of ik ga vragen om te toucheren....
     
  12. Emma86

    Emma86 VIP lid

    25 jun 2012
    5.158
    2.055
    113
    Vrouw
    Nederland
    Hihi, het is bijna zover met die volle maan....
    Maar is dat dan de nacht van 7 op 8 oktober (vanavond dus) of van 8 op 9 oktober?

    Ik ga er vanuit dat ik vrijdag gewoon weer voor controle bij de vk zit ;)
     
  13. roxannekuh

    roxannekuh Niet meer actief

    Morgenmiddag om 12.50 geloof ik gaf een site aan dat het volle maan is.dus weet iet hoe het dan zit.voor mij mag het vanavond wel :p moet morgen naar de verloskundige. Denk zelf dat het nog wel een aantal dagen duurt.
     
  14. poisson1987

    poisson1987 Bekend lid

    23 okt 2013
    643
    0
    0
    Huisarts in opleiding
    't Gooi
    Pfff.... Dacht gisteren even dat het was begonnen. Voelde krampen in mijn buik die ik nooit eerder heb gevoeld, werd ook niet minder onder douche. Maar werd vanochtend toch weer wakker met volle buik.
    Vandaag maar even naar bouwmarkt gefietst, ging verrassend soepel! Nu met drukke buik bijkomen op de bank. Denk dat ik olifantendracht heb, want niet idee dat er iéts gebeurd.... Morgen maar door VK laten checken. Hoop op verrassing en toch wat verweking/ontsluiting. Maar denk van niet, ondanks mijn homeopatische pilletjes en framboosbladthee ;)

    Al sta ik ook open (pun intended) voor een geboorte morgen om 12:50 natuurlijk!
     
  15. Leen82

    Leen82 Fanatiek lid

    8 nov 2012
    1.961
    4
    38
    Vrouw
    Oh spannend Sitalita. Maar wat treurig dat het met een van de ouders niet goed gaat. Sterkte daarvoor.
    Hopelijk mag je snel bevallen.

    Hahaa Poisson wat knap dat je nog gewoon fietst. Ik ben al weken niet meer mobiel. Ah wie weet waar dat voorwerk al niet goed voor is :).

    Hier alles goed en rustig. Heb een waardeloze nacht gehad. Kon niet slapen door mijn rusteloze benen. Om 02.00 maar gaan douchen (warm/koud op mijn benen) van ellende. En mijn buik is continu knoer en knoer hard. Zo vermoeiend.

    Straks controle bij de gynaecoloog. Hopelijk gaat hij inderdaad kijken hoe de boel er voor staat en als het kan dat hij me gaat strippen. Zie er wel een beetje tegenop, want lijkt me niet echt prettig. Maar goed, de hele bevalling sowieso ook niet haha ;).

    Keep u posted.
     
  16. Ligakoekjuh

    Ligakoekjuh Fanatiek lid

    3 mei 2010
    1.195
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kan dat dan ? Zomaar vragen of ze willen strippen?
     
  17. Leen82

    Leen82 Fanatiek lid

    8 nov 2012
    1.961
    4
    38
    Vrouw
    Nee. Maar ik ben medisch (zwangerschapsdiabetes) en bloeddruk is hoger. Kindje is groot dus om complicaties te voorkomem beginnen ze eerder.

    Vandaag voorzichtige poging tot strippen gehad. De boel was verweekt alleen lag de bmm erg ver naar achteren. Kleine ligt ook nog steeds niet vast. Vrijdag weer terug.
    Bem benieuwd!!
     
  18. poisson1987

    poisson1987 Bekend lid

    23 okt 2013
    643
    0
    0
    Huisarts in opleiding
    't Gooi
    Vragen staat vrij toch? En het is mijn lijf, en ons kind, dus ga het wel vragen... Ben morgen ook 39+5, en volgende afspraak bij 40+5. Dus vind dat ze daar beetje soepel mee mogen omgaan. Wil namelijk liever niet meer dan 41 weken zwanger zijn (hoeft ook niet, in NL mag je op eigen verzoek vanaf 41 weken worden ingeleid).

    Ik laat jullie weten wat VK er van zegt. Wel jammer dat ik net een inval VK heb ivm vakantie van een van de vaste VK's.
     
  19. bebe11

    bebe11 Lid

    25 mrt 2014
    74
    0
    6
    NULL
    NULL
    Sitalita wat naar een ernstig zieke ouder, hoop voor je dat de bevalling snel nadert.

    Poisson ik drink ook framboosbladthee en hoop dat de thee morgen zijn werking laat zien! :D

    Leen wat fijn dat ze toch hebben gestript. Viel het mee of tegen? Hopenlijk hoef je vrijdag niet terug en beval je met volle maan hihi ;)

    Succes morgen allen die een afspraak hebben. Ik moet er 9.00 zijn en vind het spannend.:)
     
  20. roxannekuh

    roxannekuh Niet meer actief

    leen fijn dat ze je nog hebben gestript. nouww de 4e keer zou je denken nu moet toch echt iets gaan gebeuren he :D ben eens benieuwd morgen wie weet met volle maan.

    Ik ga ook morgen eens vragen of ze dat bij onze vk ook doen? denk bij mij nu nog niet ben dan pas 38+2 maar pff ben helemaal op slaap niet meer, pijn overal. hebben de meeste wel maar toch fijn is anders.

    bebe jij mag er al lekker vroeg zijn :D ik pas 13.40 ook nog redelijk vroeg gelukkig!
     

Deel Deze Pagina