Mijn zoontje van bijna 6 maanden heeft sinds een paar dagen ineens ruim 8 poepluiers op een dag! Het is geen diaree, maar ik vraag mij af of dit normaal is? Wij zijn nu sinds een maandje bezig met half potje fruit en groente. Zou het daarmee te maken kunnen hebben. Ik maak mij een beetje zorgen namelijk...Normaal had hij maar 1 luier op een dag, of soms om de dag...
Toevallig tandjes op komst? Daar kunnen ze hele zure diarree van krijgen. Dat fruit/groente lijkt me niet. Meestal heeft eten max 2 weken nodig om te wennen. Of geef je sindskort veel pruim/sinaasappel of appeldiksap? Dat laxeert namelijk.. Maar het kan ook zo een virusje zijn, heeft hij verder geen koorts of sufheid?
Ik denk dat het toch van de groenten en fruit komt? Al vind ik 8 wel heel veel. Zijn het dan ook 8 volle luiers of steeds een beetje? Mijn zoontje heeft van de ca 5 keer dat ik hem verschoon wel 4 keer een poepluier. Geen diarree, gewoon vaste ontlasting. Ook niet heel veel, dus ik heb het idee dat het in etappes komt (lekker praatje dit !) Ik vind ook dat ie vaak poept en hoop dat het op een gegeven moment toch minder wordt. Hij had het ook al wel toen hij alleen nog FV kreeg maar toen was het uiteraard wel dun (dus logischer denk ik?)
ik zet in op de tandjes! tygho had bij elke tand zo 5 poepluiers op 1 dag terwijl hij normaal hooguit 1x per dag poept
Het zijn niet altijd hele volle luiers. Soms heb ik hem net verschoond en dan hoor ik hem een half uur later weer een enorme wind laten en dan zit er weer wat in zijn luier. Is toch geen hele dunne ontlasting en hij heeft ook geen koorts of verhoging. Ik denk toch ook een tandje..
Hier laatst ook gehad. Echt wel acht op een dag... vreselijk... Maar goed, na twee weken toch maar eens de dokter gebeld. Tja, allerlei vragen natuurlijk. Is ze vrolijk, levendig, eet ze goed, koorts etc. Niks aan de hand verder. Dus advies was om het even aan te kijken. En prompt weer normaal poepgedrag natuurlijk en gelukkig. Hier was er dus niks aan de hand. Heb jij wel nog andere dingen erbij dan?
Oja, en ook geen tandjes hoor. Gewoon veel poep. That's it. Heeft ie al wel tandjes? Ik vind de combi poepluiers en tandjes een beetje 'overdreven'. Hier twee tandjes al en dat heb ik niet echt gemerkt aan poepluiers.
Elk kindje is anders heh Hier namelijk wel een kindje dat bij elk tandje ook 8 (of meer!) keer per dag poept. Ook krijgt hij dan rode billen.
Nee dat is ook zo, dat elk kindje anders is en sommige wel poepluiers hebben bij tandjes. Maar ik vind dat die conclusie soms zo snel getrokken wordt; 'o, veel poepluiers? Dan een tandje'. En dat hoeft dus niet zo te zijn.