Ik geef overdags gewoon bv en wil de laatste voeding overgaan op flesvoeding. wie heeft hier ervaringen mee en hoeveel kan ik het beste geven. De reden hiervan is dat mijn kleine elke 3 uur komt maar geregeld nog eerder en dan zo moeijlijk in slaap komt.
Hoe oud is je kindje als ik vragen mag? Het is zeker de eerste tijd heel normaal dat een kindje dat borstvoeding krijgt elke 2.5-3 uur een voeding krijgt. En in slaap vallen, leg je de kleine in bed om in slaap te vallen? Zo ja, misschien kan je de kleine beter lekker bij je houden (evt gewoon lekker aan de borst nemen als de kleine dat wil en zo in slaap laten vallen), dat geeft een veilig en vertrouwd gevoel, het geeft warmte, rust en geborgenheid. Mocht je echt een flesje kunstvoeding willen gaan geven en dus de borstvoeding afbouwen dan zou ik aangezien je kindje volgens mij niet ouder is dan een paar weken, hoogstens een flesje van 60cc+2 schepjes geven. Verder is de kleine misschien een beetje aan het regelen, dus vraag en aanbod van de melk op elkaar aan het afstemmen? Dan is het dus eigenlijk juist extra belangrijk om aan te leggen wanneer de kleine erom vraagt, des te eerder is alles weer op elkaar afgestemd.
Volgens mij is je kleine inderdaad hooguit een maand oud en dan is zo vaak om een voeding komen eerder regel dan uitzondering hoor... Moeilijk in slaap vallen overigens ook. Ik weet niet of 1 flesje daarin zo'n groot verschil gaat uitmaken. Dan zal je eerder volledig op de flesvoeding over moeten, maar dat zou ik niet doen als je verder blij bent met de borstvoeding. Maar je kunt 1 flesje KV uitproberen natuurlijk.
Mijn mannetje is nu 5 weken en voordat ik hem te slapen leg laat ik hem uiteraard eerst tegen mij in slaap vallen. Ik moet zeggen dat dit wel vaak goed gaat hoor maar heb nu een paar nachten gehad dat hij niet wilde slapen. Soms laat ik hem even huilen maar dat vind ik dan weer zo zielig, slaat z'n stem helemaal over en dikke tranen (ikzelf zit dan ook met dikke tranen omdat het zo zielig is). Gisteren hebben we borstvoeding in een flesje gegeven en toen sliep hij van 1900 tot 23.30... daarna hebben we een flesje flesvoeding gegeven maar hij kwam daarna gewoon weer om 02.30 en daarna om 06.30. verder is het echt een heel tevreden mannetje hoor...
En nu heb je dus gemerkt dat het geven van kunstvoeding totaal niks van verschil maakt kwa wel/niet slapen ! Het is gewoon de leeftijd van je kindje. Ik vind ook niet dat je van een kindje van 5 weekjes kan verwachten dat het langer tussen de voedingen laat. Verder waarom laat je hem zo huilen dan als ie niet wil slapen, waarom leg je hem niet gewoon lekker aan? En zeker als ie begint met een beetje mopperen lekker bij je nemen, aan de borst als ie echt niet wil hoeft natuurlijk niet. Veiligheid, geborgenheid, rust, das gewoon heel belangrijk op deze leeftijd (en ouder natuurlijk ook!) hij is nog zo klein, en maanden gewend geweest dag en nacht mama te voelen, horen en ruiken en das nu ineens weg ! Verder vind ik om 19.00 - 23.30 - 02.30 - 06.30 een heel mooi ritme. Elke keer minstens 3 uur ertussen en zelfs een keer 4 uur, das toch juist super goed van die kleine? Hij nam zelfs maar 1 nachtvoeding.
Ben het helemaal eens met bovenstaande reacties. Je kleintje is 5 weken oud en het is dus zo ongeveer het meest ideale ritme wat je kunt hebben! Hij slaapt van 19 uur tot 23.30 dat betekent dat je lekker de avond voor jezelf hebt. Dan slaapt hij daarna weer netjes 3 uur zodat je 1 nachtvoeding hebt en dan komt hij 's ochtends weer. Dat betekent 1 keer 's nachts opstaan, dat is toch geweldig! En ik ben het ook volledig eens met het huilen. Hij is te klein om te laten huilen, gewoon lekker borstvoeding geven.