Ik ben nu 8 weken zwanger en misselijk de hele dag door. Nu is het gelukkig nog niet zo erg dat alles er weer uit komt maar Het eten wil niet zo goed. Ik eet nu meerdere keren op een dag kleine porties Om nog meer misselijkheid te voorkomen. Drinken doe ik ook Wel goed. Echter blijf ik afvallen. De misselijkheid is begonnen rond 5 september en toen weegde ik 92,5 kilo Nu vandaag 14 september is dit 90,5. Dit is nog maar een week en als ik zo misselijk Blijf ben ik bang dat mijn gewicht nog verder naar beneden gaat. Wat kan ik het beste doen of maak ik me te druk over dat afvallen. Is er iets te doen tegen die misselijkheid? Weet dat het er bij hoort en heb het er wel voor over alleen dat afvallen vind ik minder prettig
Goedemiddag, het feit dat je nu wat afvalt kan geen kwaad. Je probeert goed te letten op wat je eet en je eet over de dag kleinere porties. Daarnaast drink je goed. Op dit moment gebeurt er veel in je lichaam, je kindje is volop in ontwikkeling. Dit eist veel van je lichaam en de zwangerschap gebruikt de reserves in jouw lichaam om het kindje te laten gaan groeien. Hierdoor val je vaak een beetje af. Merk je dat je niets meer kan eten of dat je veel moet overgeven, dan is het aan te raden contact op te nemen met de huisarts of verloskundige voor extra onderzoek. Via de huisarts kan je ook het medicijn emesafene krijgen. Dit help tegen de misselijkheid. Succes! Groetjes Monique
dankje, heb van de week de huisarts gebeld voor advies omdat ik steeds minder kon eten en het drinken steeds lastiger werd. heb emesafene meegekregen. ik durfde er alleen niet gelijk aan te beginnen omdat ik moest werken de komende 2 dagen en ik niet wist hoe ik erop zou reageren ivm de mogelijke bijwerkingen wat betreft het autorijden. vandaag mijn eerste vrije dag en weinig last van misselijkheid. zolang de misselijkheid niet weer zo erg terug komt stel ik het gebruik het liefst zo lang mogelijk uit. wanneer weer nodig kan dat alsnog wel.
Goedemiddag, gelukkig is de misselijkheid al een stuk minder! Ik hoop voor je dat dit zo blijft, maar gelukkig heb je emesafene in huis. Succes! Groetjes Monique