Niek zit nu een dikke week op 4 flessen. Maar ik ben zo onzeker hierover, ben bang dat hij niet genoeg krijgt. Hij weeg ongeveer 6 kg en krijgt 4x 210/7 aangeboden en daarvan drinkt hij meestal 1 a 2 flessen helemaal op. Hij drinkt gemiddeld zo'n 800-850 cc per dag. Vooral als hij op het kdv is drinkt hij zijn flessen niet leeg omdat hij zijn aandacht er niet bij kan houden want er is zoveel te zien. Hij slaapt wel goed meestal krijgt hij rond 20.30-21.00 de laatste fles en slaapt dan tot 7.00 door. Hij wordt gewoon vrolijk wakker dus dat is ook geen probleem. Vind dit echt de moeilijkste overgang tot nu toe. En ik zit zo te twijfelen of ik hem toch nog de 5e fles aan moet bieden. Vroeg me af of jullie ook zo'n moeite hebben gehad met de overgang van 5 naar 4 flessen. En wat zouden jullie doen.
Bij ons ging de overgang goed. Ik heb van de een op andere dag de 22.30u fles laten vallen. Wel heb ik een week goed opgelet of ze niet eerder wakker werd, of eerder overdag kwam voor een volgend flesje. Zou ze toch niet genoeg hebben gehad, dan waren we gewoon weer terug naar 5 flessen gegaan. Vicky dronk op het KDV ook niet altijd haar flesjes goed leeg, en thuis soms ook niet. Maar ze bleef vrolijk en alert, en de luiers werden ook steeds goed gevuld. Ze drinkt nu eenmaal niet elke dag evenveel. Maar ik krijg er ook niet meer in nu.
Nee, ik vond het helemaal niet moeilijk. Met 4 maanden zijn we over gegaan naar 4 flessen van 210/7. De laatste fles was om 19:00 uur en dan gelijk naar bed tot de volgende ochtend 7 uur. Heerlijk. 800 cc per dag is echt niet te weinig, dus daar hoef je je niet druk over te maken.
De eerste poging is hier mislukt. Afgelopen dagen laat hij steeds wat staan van zijn laatste fles. Als dit zo blijft ga ik hem niet meer wakker maken. Maar ik vind de overgang ook erg lastig!
Nee, ik vond het ook niet moeilijk, was zelfs enorm blij dat we van die laatste fles af waren. Ik vond het echt niet meer leuk. Niet voor haar, omdat we haar wakker moesten maken en niet voor onszelf omdat we er kriegelig van werden omdat we niet genoeg slaap kregen. Wat je schrijft over slecht drinken op het kdv herken ik wel. Ik heb en had er op zich geen moeite mee om haar weg te brengen, maar in het begin maakte ik me wel zorgen om het drinken, vooral als ze thuis ook aan het klooien was. Op ons kdv werd er een rustig plekje gezocht om haar de fles te geven. Je zou eens kunnen vragen of dat bij jullie ook kan. En misschien kun je overleggen wat je een acceptabele hoeveelheid vindt om te laten staan. Toen ik op een gegeven moment in haar boek las dat ze 100 ml (de helft!) had laten staan en dat aankaartte, omdat ik het toch wel een beetje veel vond, bleek dat er een andere leidster was geweest en die kende blijkbaar krummels gebruiksaanwijzing nog niet. En haar vaste leidster was het helemaal met me eens dat de helft toch wel wat veel was om te laten staan en ze gaf aan dat zij het dan echt nog wel even geprobeerd had.
Hier lukt het ook gewoon nog niet, maar wij denken toch dat hij er aan toe is aan minder flessen want ergens op de dag (vaak verschillend) drinkt hij 1 fles slecht leeg hooguit 70cc van de 200cc vandaag zelfs maar 50cc gedronken. Geef ik fruithap dan eet hij alsof zijn leven ervan af hangt. Zou hij toe zijn aan vaster voedsel? En hoe moeten we het aanpakken om naar 4 flessen te gaan?