Hallo, Op 7 december heb ik helaas mijn zwangerschap bij ruim 18 weken af moeten breken. Dit is allemaal goed gegaan en geen rare dingen na de bevalling gehad, ook is de placenta helemaal intact meegekomen. We willen nu weer heel graag zwanger worden. Wanneer zou ik mijn eerste eisprong of menstruatie kunnen verwachten? Het is nu bijna 5 weken geleden. Hoop dat iemand mij een antwoord kan geven. Groetjes, Snoopy
Hallo Snoopy73. Het is moeilijk te zeggen wanneer precies je eisprong weer gaat plaats vinden. Je lichaam moet eerst ontzwangeren. Vaak duurt het een week of 6 tot 8 dat je weer menstrueert. Groetjes Ineke
Hoi Ineke, Bedankt voor je antwoord. Ik heb afgelopen dinsdag wel een zwangerschapstest gedaan en die was spierwit, dus ik denk dat de HCG nu wel uit mijn lijf is. Kan het zo zijn dat ik eerst mijn eisprong vind en daarna pas weer voor de eerste keer menstrueer of kan dat ook zonder eisprong? Want ik ben eigenlijk alweer begonnen met ovulatietesten of heeft dat geen zin? Groetjes, Snoopy
Hallo Snoopy73. Je hebt altijd eerst je eisprong en daarna je menstruatie. Ik zou even wachten totdat je een menstruatie hebt gehad en dan evt. starten met ovulatietesten. Dan kun je beter inschatten wanneer je ongeveer weer een eispong moet krijgen dan nu. Groetjes Ineke
Ja dat is waar wat de betreft de ovulatietesten, maar ik zou het heel jammer vinden om deze eerste ronde als gemiste kans te zien. Ik wil zo graag weer zwanger worden. Maar bedankt voor je antwoord en advies. Groetjes, Snoopy