8 weken angelsound

Discussion in 'Onderzoeken en echo's' started by love2beamom, Dec 17, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. love2beamom

love2beamom Bekend lid

Apr 14, 2013
    610
    0
    16
    Achterhoek
    Dankjewel!! Zijn er ook zo blij mee.
    Daarom is mijn nieuwsgierigheid ook echt heel groot!

2. didi2

didi2 Actief lid

Mar 31, 2010
    185
    0
    16
    Is niet helemaal correct. Inderdaad de stress indien je het hartje niet hoort. Maar, een geluidsbundel op zo'n iniminie klein stukje " weefsel", kan zeker schade aanrichten. Je focust de bundel op een klein stukje, groter kind word het verspreid. Dus voor de 12 weken gewoon niet doen! Laat het over aan de professional( de dopplers worden ieder jaar gecheckt en geijkt)!

3. Mississippi

Mississippi VIP lid

Feb 10, 2012
    10,511
    4,635
    113
    Ik heb er ook een en pas met 12 weken ben ik gaan proberen het hartje te luisteren. Dit lukte gelukkig :) maar ik voelde me er niet prettig bij om het daarvoor al te proberen.

4. Lovely123

Lovely123 Fanatiek lid

Nov 28, 2013
    1,249
    228
    63
    Leiden
    En hoe kom jij aan deze informatie?
    Heb je het wetenschappelijk onderzocht? :)
    Vind dit dus echt bangmakerij..
    Nogmaals.. als de angelsound schadelijk zou zijn dan zouden ze niet verkocht mogen worden.

5. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

Sep 13, 2014
    9,446
    4,241
    113
    Eens..

Hoe schadelijk zijn al die echo's dan wel niet die t zkh uitvoert? Ook al ver voor 12 weken?
    Pff zolang niet wetenschappelijk bewezen en je niet ieder uur dat ging pakt gewoon proberen hoor.. Heb 4 miskramen gehad en bij de 5e zwangerschap pas de Angelsound gekocht en kijk nu..
    Als alles misschien schadelijk zou kunnen zijn kan je niks meer. Wat te denken van de straling van alle apparaatuur van tegenwoordig..

Nee eerst bewijs.

6. puk1987

puk1987 Actief lid

Sep 5, 2012
    149
    0
    16
    verpleegkundige
    Ik heb het hartje met 9 weken gehoord, deed dit wel echt maar enkele seconden omdat ik niet wist of het schadelijk kon zijn

7. Klavrtje4

Klavrtje4 Bekend lid

Mar 15, 2016
    756
    1
    0
    #27 Klavrtje4, Dec 19, 2016
    Last edited: Dec 19, 2016
    Dit is toch echt correcte medische informatie en is inderdaad uitgebreid onderzocht. (Ik heb enkele jaren ervaring in beeldvorming werkveld.) Ook bij echo's wordt er zo vroeg nog geen doppler ingeschakeld, bij de 7,5 week echo kijk je bijv. naar een knipperlichtje (dus is de hartslag niet te horen). Een echo is trouwens echt iets heel anders dan doppler, maar ook dat zou je tot een minimum moeten beperken. Bij doppler wordt er veel energie aan het weefsel overgedragen, dat kan schadelijk zijn als de vrucht nog maar een paar millimeter is en diverse belangrijke stappen in de ontwikkeling nog moeten plaatsvinden. Dat kan daardoor verstoord raken. Door de energieoverdrachtvkan het weefsel licht verhitten en kunnen microbelletjes ontstaan. Bij een beginnende zwangerschap van slechts een paar cm kan dat daadwerkelijk schade doen. (Google maar eens op FDA doppler heating dan vind je al best veel leken-informatie, en er is ook veel wetenschappelijke literatuur over).
    Daarbij is de medicus die een onderzoek doet erin getraind om de afweging te maken of het risico van een bepaald onderzoek lopen in verhouding staat tot het nut van het onderzoek, en is de apparatuur jaarlijks geeikt naar strenge medische standaarden. Zelf thuis aan de gang gaan met een doppler dient geen medisch nut en moet je, zeker zo vroeg in de zwangerschap, gewoon niet doen. Ook verloskundigen doen dit niet.
    Na 12 weken zijn de weefsels (grotendeels) gevormd en is de vrucht groot genoeg om doppler veilig te kunnen ondergaan.

8. Pipo30

Pipo30 Fanatiek lid

Jul 31, 2014
    4,944
    681
    113
    Het wordt niet voor niets afgeraden...zoals hierboven mij wordt uitgelegd is een echo iets heel anders dan een doppler.Het onderzoek naar de schadelijkheid loopt nog,en dat zou genoeg reden moeten zijn om het niet te doen.Nee,het is niet bewezen dat het schadelijk is,maar evenmin dat het niet schadelijk is.Better safe than sorry...

9. Pipo30

Pipo30 Fanatiek lid

Jul 31, 2014
    4,944
    681
    113
    Want alles wat schadelijk is wordt niet verkocht in nederland;)

Er wordt op dit moment wetenschappelijk onderzoek naar gedaan,en die resultaten zijn er nog niet.Dus men weet niet of het al dan niet schadelijk is,en daarom gewoon niet doen.Het is geen bangmakerij,het is mensen wijzen op de risico's.

10. Klavrtje4

Klavrtje4 Bekend lid

Mar 15, 2016
    756
    1
    0
    Mee eens!
    Er zijn inmiddels in USA al wel allerlei onderzoeksresultaten bekend van in vitro testen die bijv. het effect van verhitting hebben aangetoond, vooral van het brein en rondom botstructuren.

Share This Page