hoi, heeft iemand een gouden tip om mijn baby van 8 weken overdag te laten slapen? Hij slaapt misschien 3 keer 3 kwartier tussen 7 en 19....naar alle boekjes erop naslaan zou dat echt te weinig moeten zijn. Hij huilt ook veel en de 45 min die hij slaapt, komt dan vaak omdat hij helemaal oververmoeid is en gewoon even wegvalt. snachts slaapt hij wel van 19 tot 6.30 - dus dat is natuurlijk heerlijk. Misschien is hij niet zo moe en wordt hij heel gefrustreerd als ik hem in zn bedje leg? Ik let goed op de moeheidssignalen en heb van allerlei dingen gelezen, maar hoe ik hem een lekker middagdutje kan laten doen??? Ik heb begrepen dat een baby van 8 weken niet langer dan 1,5 uur wakker kan zijn. Maar als ik hem dan in bed leg (soms eerder...dan zet hij het op een krijssen....en dit kan net zo goed een uur doorgaan tot de volgende voeding) Moet ik hem misschien toch niet laten slapen 's ochtends en 'smiddags zodat hij 's middags hopelijk wel 2 a 3 uur slaapt? ik snap er geen bal meer van??? of moet ik er gewoon minder mee bezig zijn en hem z'n gang laten gaan overdag. Er van uitgaande dat hij de slaap wel pakt wanneer hij het wil. iemand??
Mijn zoontje heeft dit ook zo erg gehad. Die sliep hooguit 3 kwartier (1 slaapcyclus) in zijn bedje en was daarna niet meer stil te krijgen tenzij hij bij mij sliep. Vanaf een week of 6 leren baby's ook zelf in slaap te vallen en dat gaat vaak niet zonder moeite. Ik heb me er toen heel druk over gemaakt, maar dat hielp niet. Dus ben ik het los gaan laten en heb het geaccepteerd dat het zo is. Het ging vanzelf beter toen hij een maand of 3,5/4 was. En nu slaapt hij smiddags rustig 2 uur achter elkaar. boekentip: baby in een droomritme. Dit geeft wel wat handvaten hoe je ermee om kunt gaan en hoe je iets van structuur kunt aanbrengen.
dank je Upkedupke! ik maak me er ook erg druk om momenteel en ik schiet daar natuurlijk helemaal niets mee op...aangezien het de situatie niet verandert.....Zou alleen zo graag voor mijn kleintje willen dat hij zich lekker voelt overdag en uitgeslapen. Ja, ze groeien er vaak overheen he! misschien helpt lezen mij wat.... xx
Hier ook een baby die weinig slaapt. al vanaf dat hij een week of drie is maar twee keer per dag ongeveer een half uurtje per keer. Wel sliep hij de hele nacht. Wij hebben hem maar gewoon zijn gang laten gaan met slapen overdag. Moet er wel bij zeggen dat hij haast niet huilt maar juist heel vrolijk is, dus denk dat hij goed met weing slaap kan
Hier ook slaapjes van 45min. Ik merk dat ze soms dan nog helemaal niet uitgerust is dus soms helpen deze dingen: Speentje geven (soms meerdere malen), over hoofdje wrijven en dan vooral over haar oogjes richting neusje dan doet ze haar oogjes dicht, de kamer uitgaan maar in de buurt geluid blijven maken zodat ze zich niet alleen voelt, blijven praten zodat ze me hoort. En als ze dan nog niet gaat slapen dan haal ik haar uit bed, vaak een uurtje en als ik weer 1 gaapje zie gaat ze weer terug in bed. Soms begint ze nu langere slaapjes te krijgen smiddags dus ik denk dat het ook tijd nodig heeft idd. Suc6 en wat je al zegt, niet druk over maken, dat deed ik in het begin wel en daar raakte ik alleen maar frustreerd van .
Door boek baby in droomritme die cyclus langepr gemaakt Wat ik deed: Na 35/40 min naar het kamertje, evt speentje knuffel geven, aai over de bol en buik met ssshhht zeggen, evt muziekje aan... Zo sliep Siem op den duur ochtend 2 uur en in de middag 2,5-3 uur... En nacht 20:00-0800 Vanaf 7 maanden werkte het niet meer, maar begon ie zo actief te worden dat het vanzelf lange slaaptijden werden