Hallo allemaal! Ivm wat bloedverlies en naar mijn idee afnemende klachten mogen wij morgenmiddag voor onze eerste echo komen. Ik heb gevraagd of de echo uitwendig is.. Het gaat mij niet om een mooie foto of wat ook, als we het hartje zien/horen kloppen ben ik de gelukkigste van de wereld! Ze wilden proberen om de echo eerst uitwendig te doen.. lukt dit niet, dan gaan ze inwendig doen. Ben 8+2 weken zwanger, en heb al een aardig buikje.. Hadden jullie met deze tijd de echo in, of uitwendig?
Bij mij was het inwendig met 7 weken en daarna met 10 weken ook. Maar opzich klinkt het erger dan het is, van het moment dat je kindje op beeld verschijnt vergeet je dat het inwendig is Succes in ieder geval!
Ik heb wel eens uitwendig gehad en dat t prima lukte met die termijn, maar ook wel eens dat het echt inwendig moest omdat er niets te zien was anders. Ligt ook een beetje aan ligging baarmoeder en vruchtje. Vind je inwendig eng?
Inwendig valt echt zo ontzettend mee. Snap dat je denkt van aiiii wel ongemakkelijk. Maar echt, het stelt niets voor. Mijn uitwendige echo (12 weken) deed mega veel pijn. Dat geduw op mijn buik was echt heel naar. Had toen liever nog een inwendige echo gehad.
Ik heb nog nooit inwendig gehad, klinkt een gênant en raar, maar ik heb altijd pijn van onderen, als bijv. de VK voelde hoeveel ontsluiting ik had bij de vorige bevallingen, kon ik het wel uitgillen.. Waarschijnlijk ben ik wat smal zei de VK laatst.. Daarom zie ik op tegen eventueel inwendig, alles voor onze kleine natuurlijk, maar hik er nu wel tegenaan, eerlijk gezegd..
Ik heb 'm met 7 weken inwendig gehad, daarna de volgende pas weer met 12 weken en die was uitwendig. Ik vond de inwendige echo echo echt niets voorstellen.
Met 8 en 10 weken inwendig. Ze had uitwendig geprobeerd maar inwendige beelden waren veel beter. Valt echt mee hoor. Je gaat geen hartje horen alleen zien knipperen
Bij mij deden ze bij de 2e zwangerschap standaard inwendig bij 8 weken, nu bij 3e zwangerschap probeerden ze t eerst uitwendig ook met 8 weken en lukte sat ook. En inwendig viel me mee. Geef gewoon aan dat je t spannend vindt. Zij zijn t gewend te doen en je vergeet het inderdaad zo...
Meid, dat is helemaal niet genant of raar. Geef het duidelijk aan bij je verloskundige, misschien kan ze extra haar best doen met de uitwendige. Als het toch inwendig moet dan kan ze er rekening mee houden. Succes, hoop dat je een mooie echo krijgt.
Het is niet gênant of raar, het is heel gebruikelijk. Ze leggen ook meestal netjes een doekje over je heen, zodat je je wat minder naakt voelt. Maar snap echt dat je je zo voelt. Bedenk alleen dat degene die de echo maakt dit zo vaak doet, dat ie er niet eens meer over nadenkt. Wat verder in de zwangerschap is het sowieso wat gevoeliger als ze inwendig gaan checken. Dus dat hoeft niet te betekenen dat je nu last krijgt. Ook is zo'n echoapparaat behoorlijk smal. Het is anders dan je eerdere ervaringen dus. Ik heb er echt nooit pijn van gehad, behalve een beetje toen ik een bbz had en ze ook erg moesten drukken om m'n eileider in beeld te krijgen. Dus echt, niet bang zijn ervoor. Maak je niet teveel zorgen en geef, mocht inwendig nodig zijn, even aan dat je het spannend vindt. Misschien kan ze je helpen om wat te ontspannen, dat maakt het wel makkelijker. Maar hopelijk gaat het gewoon uitwendig lukken!
Toen ik 7 weken was heb k een uitwendige echo eerst gehad (ik had geen idee hoe lang ik zwanger was), daarop zag je zeker het kindje met een kloppend hartje. Maar om nog beter beeld te krijgen toen toch ook inwendig gekeken & was idd een veel beter/mooier beeld
Vanaf 7 weken allemaal uitwendige echo's gehad. Was wel in het zkh met goede apparatuur Vorige zwangerschap bij 9 w geen goed beeld bij vk dus toen inwendig. Verschilt dus per zwangerschap..
Bij mij was de 8 weken echo inwendig.. uitwendig kon ze het hartje wel zien kloppen maar inwendig was toch een mooier beeld. Bij mn 10 weken echo had ik zelfs nog een inwendige echo omdat de baby lekker verstopt zat haha.
Bij 8 en 10 weken een uitwendige echo gehad. Bij de combinatietest met 12 weken uiteindelijk een inwendige, omdat ze anders de nekplooi niet goed kon meten. Het ligt er dus maar net aan hoe de spruit ligt. Maar het apparaat voor een inwendige echo is vrij smal en hoefde bij mij ook maar een klein stukje ingebracht te worden. Viel me alles mee.
Heeft heel erg te maken met de ligging van je baarmoeder. Bij mij waren alle echo's t/m 12 weken inwendig omdat de baarmoeder naar achter gekanteld was. Niet teveel over nadenken. Ze gaan nog veel meer van je zien met de bevalling straks. Haha.
Hier met 8 weken bij de vk uitwendig, ging best! Toen een ruime week later in het EMC voor de termijnecho lukte het ook uitwendig. Met 11 weken was ik bij de vk die best nog wel een echo wilde maken omdat de termijnecho nogal te wensen had overgelaten en geen duidelijke termijn had opgeleverd, toen was ik 11+5 en lukte het niet uitwendig, kindje lag helemaal onderin en niet in zo`n echogenieke houding, dus is ze inwendig verder gegaan. Ik vind het inwendige ook niet super, niemand, denk ik, maar het valt altijd heel erg mee! Nooit pijn van gehad in elk geval.
Met 6&8 weken inwendig echo gehad. Verder regelmatig inwendige onderzoeken/echo's gehad. Het valt echt mee! Probeer te ontspannen, het doet geen pijn
Ik heb zowel de vitaliteitsecho (8 weken 2 dagen) als de termijn echo (10 weken 3 dagen) inwendig gehad. Bij onze verloskundige doen ze dat standaard, en ze hebben het ook niet uitwendig geprobeerd. Ik weet van mijn vriendin dat ze bij deze 2 beide echo's wel eerst uitwendig hebben geprobeerd alvorens het inwendig te doen, dit was bij een andere verloskundige praktijk.
Bij mij zeiden ze voor de 12 weken doen we alles inwendig. Nu heb ik tussendoor ook 2 keer uitwendig gehad en daar zag je het ook duidelijk op. Niet bang zijn voor inwendig je ziet het daarop een stuk beter vind ik en het doet net zo zeer als de echo die op je buik drukt. Dus valt echt reuze mee en ik ben ook heel gevoelig heel veel succes morgen )))