Zowel met 8 weken als met 11,5 weken inwendige echo gehad. Mijn baarmoeder lag schijnbaar diep en wat gekanteld, dus beelden werden uitwendig niet mooi. Doet helemaal geen pijn en gênant vond ik het ook niet echt. Die mensen doen zo vaak inwendige echo's
Bij 20 weken en 32 weken ook nog inwendige echo gehad om cervix te meten. Is steeds gebruikelijker dat ze daar naar kijken ook. Je kunt het dus nog vaker tegen gaan komen. Maar ga er zeker vanuit dat het je mee zal vallen. Achteraf zul je hopelijk het gevoel hebben 'oh, was dit het'. Even een drempel de eerste keer, maar het is echt oh zo normaal.
Gewoon aangeven dat het erg pijnlijk is bij jou. Bij mij doen ze het heel rustig aan met inbrengen. Zorgen dat ik goed lig scheelt ook, bij mij zo plat mogelijk.
Ik vond inwendig eigenlijk wel zo fijn want het beeld is echt veel mooier. En ze deed er zoveel glijmiddel op! Ik vind onderzoeken bij de huisarts met een eendenbek niet prettig maar deze dunne bij de vk wel prima. Even tegendruk geven helpt
Ik had met 8 weken een echo en die was uitwendig ! Dus het kan wel. Nooit inwendig echo gehad. Met 8 weken was het uitwendig ook al duidelijk te zien. Maar hoor ind van meerdere dat ze toch inwendig krijgen met deze termijn.
Hier bij zowel vk als gyn rond dat termijn (bij gyn was het zelf bijna 10 weken) inwendig. Pas bij 12 weken (vk) en 13 weken (gyn) uitwendig.
Hoe was je echo elleke... Hier met 7 weken een uitwendige echo gehad en zagen toen een prille zwangerschap van 5 weken. Of ik ben minder ver, of het zit fout of inwendig hadden ze meer gezien.. Ik hoop dat jij positief nieuws hebt
Gisteren de echo gehad, ze gingen eerst uitwendig proberen.. En we kregen me toch een mooie echo! De eerste bewegingen konden we zelfs al zien * smelt* Een hele opluchting na wat bloedverlies en afnemende klachten, maar beiden konden "gewoon" voorkomen.. Op naar de volgende echo! Dank voor jullie reacties allemaal!
Wauw! Wat super fijn. Geniet van je zwangerschap en hopelijk wordt de volgende echo ook weer zo mooi (en uitwendig hihi).
6 wk inwendig. 9 wk inwendig. Veel mooier beeld...en ik vind het niet erg, moest het al heel vaak ivm vruchtbaarheidsbehandelingen.
Bij mij waren de echo's tot en met 12 weken altijd inwendig... standaard procedure bij mijn verloskundige.
Alle drie de keren inwendig. Ik vind het eerlijk gezegd fijner dan uitwendig, dat gehannes op je buik, au.. Fijn dat je een goede echo hebt gehad TS!
Bij onze zoon had ik met 10 weken een inwendige echo, omdat er uitwendig geen goed beeld was. Met 14 weken toen wel een gewone uitwendige echo. Bij onze 2e zei de gyn dat ze het gewoon eerst uitwendig ging proberen (en was ook al 2 weken verder) en dat was geen probleem.