ik vroeg me af hoe jullie contact maken/krijgen met je kindje. ik doe vaak mn hand op mn buik maar toch vind ik dat ie niet vaak reageert. ik hoor mensen ook over dat ie je hand volgt ofzo maar dat doet ie al helemaal niet als ie ergens zit blijft ie daar ook gewoon lekker zitten. en ook als ie schopt of iets, wat doen jullie dan? groetjes
Die van ons blijft lui op 1 plek liggen hahaha als hij schopt is het altijd links, dus vaak leg ik mn hand daar neer en dan schopt hij er tegenaan. Een echte dwarsligger op elke echo ligt hij hetzelfde haha
22weken is ook nog vroeg hoor meid, ik voelde die van ons pas goed op 22weken. Mss nog enkele weekjes geduld en komt het vanzelf, was hier ook zo. liefs
ja het is misschien vroeg maar ik voel hem ook al best lang tuurlijk bij het begin maar 1 keer per dag maar vanaf 19 weken voel ik hem echt veel verspreid over de hele dag. vind het gewoon zo leuk kan niet wachten dan tot ik wat verder ben en beter contact met hem krijg groetjes
Ik heb bij deze en mijn vorige zwangerschap nog nooit meegemaakt dat ze mijn hand volgde of echt 'contact' maakte. Ze trapten wanneer ze dat wilde.
Ik probeer het ook steeds maar nog weinig contact. Zit nu in de 20ste week dus nog maar even afwachten...pfff placenta zit ook nog eens in de weg
vanochtend was ze heel erg druk in mijn buik aan het migreren, toen legde ik mijn hand op mijn buik en bleef ze de hele tijd met denk ik haar rug tegen mn hand aan liggen. Ook als ik mijn hand naar de andere kant deed (ben 30w) Als ze druk is en leg mn hand op mn buik word ze vaak wel rustig
Bij mijn eerste kindje heb ik me dat ook de hele zwangerschap afgevraagd: "Hoe doen die moeders dat toch, contact maken met hun kindje?" Misha liet vanaf 15 weken van zich horen, behalve als ik reageerde op zijn bewegingen. Dan hield ie zich meteen stil. Ik had tijdens de bevalling ook helemaal geen voeling met hem, toen hij geboren was was ik echt overdonderd dat er zo'n leuk kindje in me had gezeten al die tijd. Nu bij zoontje 2 is het helemaal anders. Hij reageert op mijn stem, op de stem van Misha, op mijn handen en op die van zijn vader. Zodra ik ook maar ergens mijn handen neerleg, wordt er tegenaan gekropen, hetzij of zijn billetjes of ik krijg een voetje in mijn hand geduwd. Totaal anders dus. Gelukkig maar, want ik begon zowat aan mezelf te twijfelen, dat ik weer eens een raar mens was, die dingen weer eens totaal niet volgens het boekje had. Misschien verschilt het dus per kindje? Bij mij in ieder geval wel!
De eerste 3 zwangerschappen heb ik idd altijd contact kunnen maken (spelen zelfs). Dan drukte ik op een bepaalde plek en kreeg er dan een schop tegenaan Maar dit dametje van binnen laat zich niet van de wijs brengen! Eigewijze is het al met een eigen wil komt niet naar mijn hand, schopt er niet express tegenaan etc. Als ik haar tegen me hand voel trappen is dat echt een lucky shot
Met 22 weken is dat ook wel vroeg.. Ik voelde mijn kleintje rond de 20-21 weken, maar het volgen van de hand, of juist vluchten begon pas bij 30+ weken.
Ik doe met mijn man Haptonomische zwangerschapsbegeleiding en daar 'leer' je echt om contact te maken met je kindje in je buik. Dit is zo bijzonder! Door bepaalde bewegingen te maken, in een bepaalde volgorde en dit telkens te herhalen kun je het kindje in je buik alle kanten op sturen en er als het ware mee 'spelen'. Als ons meisje druk is krijgen we haar weer rustig, en als ze rustig is nodigen we haar uit om juist actief te worden. Wij hebben daardoor nu al een hele sterke band met het kindje (niet dat anderen dat niet hebben hoor, begrijp me niet verkeerd!) en na de bevalling kun je dat contact voortzetten op die manier, waardoor het kindje je meteen herkent en zich veilig voelt. Heel speciaal om samen met mijn man op die manier bezig te zijn met de zwangerschap en straks de bevalling. Ik kan het iedereen aanraden!
Hier volgt de kleine mijn hand ook nog niet, maar drukt ze wel een voetje tegen mijn hand aan, als ik mijn hand op mijn buik leg.
In het begin reageerde hij juist niet als ik of m'n man z'n hand op m'n buik legde. Nu met 31 weken is dat anders. Hij wende snel aan onze handen en hij was zelfs in het begin enthousiaster met z'n papa's handen hahaha!Volgen van de hand heb ik ook nog nooit meegemaakt. Nu schopt en draait hij ook zonder aanraking en in m'n hele buik. Hij doet lekker waar hij zelf zin in heeft hahaha!
hoi ik herken het als de kleine jongen aan het schroppen is dan leg ik soms me hand wel eens op me buik en dan houdt die er gelijk mee op... of hij is rustig en dan probeer ik contakt te maken door ook me hand op me buik te leggen maar reageert die niet op... maar zodra ik zeg dat papa komt dan begint die te schroppen heel vaag.. ook als me vriend dan de hand op me buik leg dan schrop die ook... maar bij mij doet die dat niet hahah wel heel apart....
hier ook een eigen willetje hoor.... ja als ik een paar keer "tik" krijg ik wel een trap.... maar verder... En op mn stem reageren...???!!! vergeet het maar.... maarja.. aan de andere kant... die twee die hier rondlopen, doen dat ook nog steeds niet
Hier is het nu vooral schoppen als ik even een dutje heb gedaan haha En idd als ik even klop, dan volgt even later een trap
Ik ben nog niet zo ver. Maar het ene kindje is gewoon veel bewegelijker dan het andere. Misschien wat meer druk uitoefenen: in de buik prikken? Misschien reageert je kindje dan beter?
de laatste paar dagen is het helemaal niks ik voel hem al vanaf donderdag bijna niet meer. ik dacht 1 dag kan wel, ik ben ook niet elke dag even druk. vrijdag weer bijna niet. nu is het maandag en nu voel ik hemn nog steeds bijna niet. ook al zullen mensen weer zeggen, het is nog vroeg. ik voel hem al weken en echt over de hele dag heen. de laatste dagen reageert ie ineens helemaal niet meer op mn hand en voel hem maar een paar keer per dag moet ik me zorgen maken?
Als je je er zorgen over maakt, is dat altijd reden genoeg om contact met je verloskundige op te nemen. Echter mijn gyn waarschuwde me dat je rond deze tijd je kindje sel minder kunt gaan voelen, doordat het kindje nu meer een slaap-waak ritme gaat ontwikkelen. Hiervoor waren de bewegingen meer reflexmatig en continu aanwezig. Voorheen was mijn kleintjeook de hele dag doorbezig, maar merk zelf ook dat er nu ook periodes op een dag zijn waarop ze rustig is.
ja vind het zo lastig. ik moet woensdag zoiezo al naar de verloskundige toe voor controle en ik heb morgen een 3D echo. en ik voel hem wel, alleen heel erg weinig ineens. wil me niet om elk kleine dingetje druk maken maar toch zit ik er wel mee...