Met 8 en halve week eerste echo.. Is er dan al wat te zien?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door millie79, 3 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. millie79

millie79 Lid

15 aug 2008
    20
    0
    0
    Stewardess
    Almere
    Dag Allemaal,

Heb vandaag een afspraak gemaakt voor echo. Wilde eigenlijk een echo met 10 a 11 weken zoals bij mijn eerste kindje maar mij werd verteld dat ze het in het Flevo ziekenhuis altijd eerder doen en nu moet ik komen als ik volgens mijn berekening 8 en een halve week zwanger ben. Is er dan al wat te zien? En weet iemand misschien ook of je dan met 12 weken weer een echo krijgt of is de eerst volgende dan pas weer met 20weken?
    Ik vind de tijd tussen 8 en 20 weken zo lang!
    Maar aan de andere kant wel weer fijn dat ik vrij vroeg een eerste blik op mijn hummeltje kan werpen en hopelijk is alles goed!
    Ben benieuwd of iemand mij hier iets over kan vertellen...

Groetjes Millie

2. Elmo

Elmo Niet meer actief

Als ze de echo wat eerder maken, is de duur van de zwangerschap wat zekerder...
    Er is zeker wel wat te zien hoor, met een inwendige echo.
    Met een gewone echo weet ik niet...zal toch wel, anders hadden ze je net gevraagd toch?

Heel veel plezier!

3. buikje Essie

buikje Essie Fanatiek lid

4 apr 2008
    1.099
    0
    0
    Bij mij een echo gemaakt met 8w 5d. En eht al een spartelende baby te zien met 2 beentjes en 2 armpjes en een kloppend hartje dus ja hoor! Ik bviond het een stuk fijner trouwend, bij mijn eerste 2 zwangerschappen werd pas een echo gemaakt bij 12 weken nu hadden we al wat eerder zekerheid.

4. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.556
    529
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Afgelopen maandag zijn we geweest, bleek volgens berekening 8wk 4 dagen te zijn. Wij zagen hartactie, dooierzak en ook wat beweging van het vruchtje.

5. ladyangelinaM

ladyangelinaM Actief lid

10 apr 2008
    255
    0
    0
    huismama
    ik heb ook een vroege echo gehad, volgs onze berekening zou ik dan 9w3d geweest zijn maar volgens de meting bij de echo bleek ik 8w en 5d te zijn.
    We zagen idd al een beebje met een kloppend hartje en beginnende armpjes en beentjes! ( overigens gewoon een uitwendige echo gehad)
    Ik moest later terug komen ( omdat we de nekplooimeting lieten doen) en toen bleek ik wel op mijn eigen berekeningstermijn te zitten ( toen was ik ipv 12w3d, 13w1d)

succes!

6. Mei2009mama

Mei2009mama Actief lid

8 sep 2008
    334
    0
    0
    Ook hier was op 9 weken een heel druk spartelend mensje te zien! Echt geweldig. Ik had twee stipjes verwacht, maar je zag al een heel mensje heen en weer zwemmen!

xxxx

7. Vlekje

Vlekje Fanatiek lid

12 aug 2008
    1.443
    0
    0
    voedingsdeskundige en eigenaresse van: kwestievanv
    Somewhere over the rainbow
    Ik had mn eerste echo met 7 weken (uitwendige echo)....was duidelijk een hartactie te zien!
    Heb van het echocentrum met 9 weken nog 1 gratis gekregen, zodat we voor onszelf een mooiere echo hadden! Dus met 8,5 is ook zeker wat te zien hoor ;)
    Tipje: ga met een volle blaas heen....ze zeggen dat de echo daar duidelijker van word in het begin van de zwangerschap.

Succes :D

8. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.206
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Heel veel succes alvast met je echo. Met 8,5 week is er zeker duidelijk iets te zien en als het goed is moet het hartje ook kloppen. Ik heb ook al 2 echo's gehad, maar krijg evengoed nog een echo met 12 wkn. Gewoon om vragen als ze er niet over beginnen.

gr vruchtje

9. twinny

twinny Fanatiek lid

4 jul 2006
    2.822
    1
    0
    Zuid-Limburg
    wij hadden een inwendige echo met goed 6wkn en je zag een hartje knipperen. met goed 8wkn zag je al echt een mensje in ontwikkeling en duidelijke hartactie. Daarna hadden we met 12wkn nog een echo, ook voor de nekplooimeting en toen was het poppetje al bijna helemaal af, zo leuk!

succes

twinny

10. millie79

millie79 Lid

15 aug 2008
    20
    0
    0
    Stewardess
    Almere
    Bedankt voor jullie reacties en tips!
    Nog een klein weekje en ik weet zeker wat er te zien is... Ben zooo benieuwd!

Groetjes van Millie

Deel Deze Pagina