Onze dochter krijgt nu 5x150cc +5 scheppen incl nutriton aangeboden. Na de 4e voeding wordt ze de laatste dagen nogal onrustig en heeft veel last van krampen tot een uur of 10. De laatste fles om 19.30 is helemaal geen succes. Met veel tegensputteren en krampen drinkt ze hoogstens een halve fles. Vannacht kwam ze helemaal niet (niet heel erg natuurlijk). Zou het heel erg zijn als ze op 4 flessen uitkomt? Of moet ik minder in de fles doen? We doen haar echt geen plezier met die laatste fles. Het is echt een gevecht. En daarna heel veel last. Als ze zelf niet meer komt, kunnen we het dan niet beter zo laten?
Ik zou kleinere flessen aanbieden. Juist vaker een kleinere voeding is geschikter voor een baby. Nutriton kan ook krampen veroorzaken. Hoeveel weegt ze? 4x165cc= 660cc en de hoeveelheid voeding die geadviseerd wordt bij een baby van 4,4 kg. Als ze zwaarder weegt, mag ze dus wel wat meer hebben op een dag. Maar ik zou kijken of je haar geen 6-8 flesjes kunt aanbieden van bijv ca 100cc. Dat past beter bij haar natuurlijke maaginhoud, met grote flessen rek je het maagje erg op wat spugen en krampen ook tot gevolg kan hebben. Buiten dat om, baby's hun hersenen groeien enorm hard. Daarvoor is eigenlijk een vrijwel constante toevoer van glucose nodig. Wat in de voeding zit. Daarom beter vaak een kleine fles en niet teveel tijd tussen de voedingen. Zeker geen klokje rond laten slapen, liefst max 6u s nachts ertussen.
5 flesjes ging tot op heden hartstikke goed. Dat vind ik zelf prima. En wakker maken doe ik liever niet. Daar reageert ze niet goed op. Dus als ik op verzoek voedt, komt het zo uit. Wat betreft het verhaal van glucose, vind ik dat wel lastig.
Volg je, behalve de grote flessen, ook de leefregels op? Jbpm is niet bewezen werkzaam. Mocht je het idee hebben dat het wel helpt zou je, ivm de krampen, eens pure jbpm kunnen proberen.al het niet echt helpt kun je het beter weglaten. Zeker ivm de reflux zou ik kleinere flessen aanbieden. 165 is al enorm voor een baby op deze leeftijd, laat staan icm reflux.
Ik heb al besloten 120 cc klaar te gaan maken. We houden de strikte regels van de R'en aan. Ze krijgt maagzuurremmer en nutriton. Het ging echt hartstikke goed. Tot vorige week eigenlijk. Nu ik daarover terugdenk, zijn we toen wel de voedingen wat gaan ophogen. Maar ze dronk juist altijd te weinig, door die reflux. Echt niet over nagedacht dat dit teveel zou zijn.
Ik hoop dat het helpt. Mocht je het niet weten; jbpm wordt afgeraden als je medicatie gebruikt. Het kan een wisselwerking hebben waardoor medicatie minder goed kan werken.