hoi , ik heb een vraagje , mijn meisje zit nu op 5 voedingen maar ze slaapt nu smorgens langer en dan komt het niet goed uit met de voedingen en als ik ze wakker moet maken dan drinkt ze nog slechter en valt elke x in slaap onder de fles. ze is geboren op 13-12-2012 , ik bied nu 5 x per dag flesjes van 180+6 aan en meet deze terug af tot 180 , maar de ene keer drinkt ze hem leeg en de andere keer blijft er 90 van over , en dan weer 120 wat ze drinkt. maar de meeste gaan niet leeg. vanmorgen was ze om half 10 aan dr eerste flesje en sliep na een kwartier weer en werd toen om kwart voor 2 wakker en toen de 2e flesje dus nu word het erg krap om op 5 voedingen te gaan komen. hoe kan ik dit t beste doen ? toch wakker maken ookal drinkt ze dan bijna niet ? of gewoon wachten tot ze zelf komt en dan 4 voedingen? sommige dagen komt ze zelf weer wel om de 3 uur ipv van 4 uur maar ze heeft ook regelmatig dagen dat ze veel slaapt en dan word t moeilijk ze weegt nu 5260 gram
Beste bby3, Doet jouw kindje langer dan 20 min. over haar flesje? Dan is het misschien een idee om te kijken om over te stappen op een andere speen / fles. Het kan zijn dat het haar te veel moeite en energie kost. Het is natuurlijk ook zo dat het ene kindje meer honger heeft dan het andere kindje. Blijf jouw dochtertje 5 x 180 ml/ 6 aanbieden. Als jouw kindje goed groeit is het is niet erg als zij een deel van haar flesje laat staan. Groet, Anne
bedankt voor de reactie, de ene keer doet ze er 45 min over en de andere keer weer 10/15 minuten, ik heb nu speen nr 3 erop zitten en heb een tommee tippee flesje had eerst ook aventfles met 3 standen geprobeerd maar nr1 ging veel te snel liep alles dr mond uit, misschien ook door de vorm van de speen? Gister heeft ze 575 cc gedronken , moest haar bijna elke x wakker maken voor de flesjes en dan drinkt ze meestal niet zo goed als ze zelf wakkr word, dr laatse fles dronk ze maar 70 en was de hele tijd aan t huilen omdat ze moe was. als ze smorgens langer slaapt komt het de rest van de dag hel kort op elkaar dan 3 uur ipv 4 en krijgt ze dr laatste fles ook erg laat. is ze voor 4 voedingen te jong nog? want als ze met 4 voedingen dr flesjes leeg zou drinken of ver leeg dan krijgt ze totaal denk ik meer binnen dan nu met 5 voedingen
Beste bby3, Ik vind haar wat jong voor 4 voedingen. Wat ik je zou willen adviseren om contact op te nemen met het consultatiebureau. Zij hebben jouw dochtertjes groeicurve inzichtelijk en kunnen daarom beter advies uitbrengen in wat jouw dochtertje nodig heeft. Groet, Anne