Hoi, Ik zou graag even jullie mening horen, ik zal proberen het kort te houden... Het begon 2 weken geleden. We gingen Alexander 's avonds ophalen in de crèche en kregen daar te horen dat hij had overgegeven en heel waterige diarree had gehad. Diarree was ook zo zuur dat z'n billen helemaal open lagen... Toen we thuis waren, was hij helemaal vrolijk, dus we dachten: we wachten even af... Zaterdag en zondag was er niets aan de hand, hij was vrolijk, at goed, stoelgang was normaal.. Maandagmorgen haal ik hem uit z'n bedje en hij was helemaal slap en futloos... Hing op mijn schoot, reageerde amper.. Dus direct de kinderarts gebeld! Daar aangekomen, kregen we de melding dat hij buikgriep heeft en aan het uitdrogen is. Dat hij heel snel moet beginnen drinken, of anders moet hij naar het ziekenhuis, aan een infuus! Goed, wij naar huis, en gelukkig begon hij goed te drinken! Verder had de kinderarts nog gezegd dat ze voor buikgriep niets anders kon geven, dat het gewoon uit zijn lichaampje moet... Tegen de avond was hij terug helemaal vrolijk! En leek het of er niets aan de hand was. Ook de volgende dagen was hij vroeger moe, en iets aanhankelijker dan normaal, maar hij leek nergens last van te hebben.. Zijn stoelgang was afwisselend normaal en toch soms nog diarree.. Tot donderdagavond, hij lag al sinds 19u in z'n bedje, en rond 1u 's nachts werd hij huilend wakker, en is hij beginnen overgeven, ongeveer een uur lang.. En tegelijk ook diarree.. Het kwam er letterlijk langs alle kanten uit, ik wist niet waar eerst beginnen!! Dus, wij een beetje in paniek, hij stopte ook niet met huilen (en hij huilt praktisch nooit), eigenlijk was het meer gillen van de pijn ipv huilen.. Dus zijn we in de auto gestapt, naar de spoedafdeling... Daar aangekomen heeft hij nog eens diarree gehad, alles hing onder! Zijn kleren, mijn man z'n kleren, de vloer... Er kwam geen einde aan! Komt de kinderarts erbij, krijgen we weer te horen: dit is gewoon buikgriep, u had hiervoor echt niet moeten komen! We hadden volgens hen gewoon overgereageerd... Terug naar huis gestuurd met de boodschap dat ik hem best geen fruit meer geef, maar 2x per dag patatjes, een veel worteltjes en rijst... De volgende dag was hij weer z'n vrolijke zelve, enkel weer erg moe.. Maar eten deed hij goed! Ook in het weekend was hij ok. Stoelgang was ok... Van zondag op maandag begint hij terug over te geven.. Tot 3 keer toe... Weer tegelijk ongelofelijk veel diarree.. Hij krimpte helemaal samen van de pijn.. Echt zielig! Maar goed, volgens de kinderarts was het buikgriep... Dus we wachten nog af, het ging beteren... Dinsdag nog diarree, heel waterig, maar niet overgegeven... En woensdagnacht (vorige nacht dus) terug beginnen overgeven.. Terug diarree... Nu heb ik deze morgen terug gebeld naar de kinderarts... En we mogen deze avond komen.. Ik zou graag even jullie mening weten.. Vinden jullie ook dat we overreageren?? Het duurt nu al 2 weken.. Lijkt me echt wel lang voor een gewoon buikgriepje! En ik vind het ook gewoon zo vreemd dat hij steeds tussendoor weer helemaal ok is... Ik weet niet meer wat ik moet beginnen en ben bang dat we straks weer te horen gaan krijgen dat we overreageren.. Maar hij is ten slotte nog zo klein, hij kan zelf niet zeggen wat er mis is!!
Ten eerste: Je reageert nooit verkeerd als moeder zijnde op dit soort situaties! Dus niets van aan trekken. iever 1 x te veel dan een 1 x te laat in het zh! Mijn zoontje heeft het laatst ook gehad en het is echt verschrikkelijk om te zien. En een "onschuldig" griepje kan best wel ernstig worden als je er niet goed mee om gaat hoor. Heb je je zoontje ors gegeven? Kan nooit kwaad. En ik kreeg wel zetpilletjes tegen het spugen, die hielpen hem wel. s6 Meis! Hopelijk is het idd een buikgriepje, dan is hij er vast weer snel boven op!
Hoi hoi, Hier heb ik het net meegemaakt. Maar zonder overgeven. Mijn zoontje had buikgriep sinds vorige week zaterdag. Elke dag 8 keer diarree luiers, echt niet normaal. GEpaard met koorts. Gisteren was het eindelijk over. Dat bij jouw zo lang duurt, heb je misschien op de volgende punten aandacht gegeven?: Ik gaf alleen maar koolhydraat eten bijv: aardappel, brood zonder beleg, gewoon droge brood, crackers. Ik merkte met crackers ging hij minder poepen zeg maar. ORS geven (bij de apotheek hebben ze ors met smaak) Wassen alle kleding met 60 graden water. Geen water uit de kraan geven, maar gekookte water of uit de fles. En niet te koud. Je kan ook verdunde roosvicee baby sap geven voor de smaak, het is beter dan vruchtensap. Geen chocola, melk, kaas, alle zuivelproducten geven. Het stimuleert alleen maar de diaree. Vaker schoonmaken, als het kan met dettol. We kunnen niks doen tegen de diarree, want dat is de manier om zijn lichaam de virus eruit te krijgen. Is hij nog een beetje vrolijk/levendig? Dat moet je goed in de gaten houden. Ik weet precies hoe frustrerend dat is. Had per nacht 3 keer de hoeslaken vervangen. pfff. Veel sterkte, ik hoop dat hij snel beter wordt.
Hoi, Bedankt alvast voor jullie reacties! Helaas heb ik al deze dingen geprobeerd... ORS drinkt hij, vindt hij zelfs lekker! Hij drinkt al een week geen melk meer.. Enkel thee of water (uit fles) Droog brood en crackers geef ik hem ook al een week, maar daar merk ik ook geen verschil... Ik heb de lakens van z'n bed op 90 graden gewassen, alles anders op 60 graden. Chocola of fruitsap krijgt hij sowieso niet, melkproducten heb ik vermeden. En ik heb om de dag het hele huis in Dettol gezet Ook was ik voortdurend mijn én zijn handjes.. Daarom dat ik ook een beetje ten einde raad ben.. Ik heb echt alles geprobeerd.. Koorts heeft hij niet, maar wel steeds naar de 38 graden toe...