8 weken en je bent er niet meer

Discussie in 'Miskraam' gestart door Irene1986, 4 jan 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Irene1986

Irene1986 Actief lid

28 nov 2016
    473
    1
    18
    Gelukkiger konden wij niet zijn, na 10 rondes en ruim 13 maanden verder waren we zwanger. Met 8 weken hadden we intake met echo maar daar liet de meting een vruchtje zien van 6+4. Niks aan de hand nog, sterk hartje en zo gingen we vol hoop verder. Tot gisteren, bloedverlies en niet een klein beetje. Gelukkig kon ik snel terrecht en daar konden we zowel uitwendig en inwendig geen hartje meer ontdekken bij het vruchtje van 8 weken. In shock en compleet verdrietig naar huis. De hele avond heb ik bruin bloedverlies gehaald en wat mini stolsels. Vandaag kan ik de vlk bellen voor het vervolg. Het liefst wil ik het zo snel mogelijk kwijt, dat klinkt onaardig voor het vruchtje waar we zo blij mee waren maar ik kan en wil het niet meer dragen.

Mijn voorkeur gaat uit naar curretage. Heb je daar zelf keuze in? Hoe snel kun je doorgaans terrecht na een mk? En hoe snel herstel je daar fysiek van?

2. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Als je mk al in volle gang is heeft een curretage niet do veel nut.. Tenzij blijkt dat t vruchtje niet loslaat of er restweefsel zit.
    Ik kon doorgaans 3/4 dagen na de slechte echo terecht. Maar had nog geen tekenen van een mk behalve slechte echo..
    Sterkte

3. Manoes

Manoes Actief lid

16 jul 2015
    339
    0
    16
    Wat verdrietig voor jullie! Dit is niet waar je op gehoopt had en het zal wel een hele shock voor jullie zijn geweest. Wat kan de natuur dan hard zijn:(
    Als je miskraam in volle gang is zorgt je lichaam er hopelijk zelf voor dat het alles kwijt raakt. Als je nog een echo krijgt ter nacontrole, kunnen ze daarop zien of je baarmoeder schoon is. Zo niet heb je de keuze uit pillen, dit heeft doorgaans de eerste voorkeur, en mocht dit niet werken een curettage. Ik heb zelf gisteren een curettage gehad en naast het emotionele verdriet viel me dit fysiek erg mee. Ik heb vandaag nergens last van. Het duurt ongeveer 4 tot 6 weken voordat je dan weer een normale cyclus hebt.
    Heel veel sterkte!

4. Irene1986

Irene1986 Actief lid

28 nov 2016
    473
    1
    18
    Ja veel verdriet. Vannacht niet geslapen. Ik heb wel wat kramp en soms een druppel bloed nu. Mag om half 3 naar de gyneacoloog. Kijken wat mogelijk is en miss moet ik het gewoon uitzitten. Zie er tegenop om het vruchtje dan te zien evt

5. Manoes

Manoes Actief lid

16 jul 2015
    339
    0
    16
    Hoe was het bij de gynaecoloog, Irene?

6. Zwanger01

Zwanger01 Lid

6 nov 2016
    65
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ah wat een verdriet!

Ik heb van de zomer een curretage gehad. Ik was 9 weken en ik had nog niks gemerkt van het feit dat het niet goed was.
    Ik kon binnen 4 dagen terecht, dit mede ivm de vakantie die eraan kwam. Nu was alles achter de rug voor ik zou vertrekken.

Ik wilde zelf ook een curretage, dit omdat ik dan niet hoefde te wachten tot het los zou laten en ik het verder ook niet zou zien.

Kleine ingreep en ik hb nergens last van gehad. in het ziekenhuis moeten wachten tot het ergste wat beftreft bloedverlies voorbij was. Daarna nog minimaal bloedverlies gehad en na een dag was het al over.

Kleine opsteker hoop ik....; Ik ben 20 juli gecurreteerd en 27 aug had ik mijn eerste menstruatie weer, deze duurde 2 dagen.. Ik dacht dit zal wel op gang moeten komen en binnenkort of de volgende mentruatie zal het wel goedkomen. Alleen die menstruatie bleef uit... Ik was weer in verwachting!! :) :)
    Angstige weken maar inmiddels 19 weken zwanger van een jongetje :)

Ik hoop dat het je kracht geeft om niet op te geven en het wellicht dus ook heel snel kan. Iets wat hard overkomt maar later wel in je hoofd blijft; Er is iets niet goed geweest waardoor de natuur dit afgebroken heeft. Dit doet nu veel pijn maar na een paar weekjes geeft dit een soort van rust dat de natuur dit doet zodat je een nieuwe kans krijgt op een gezond kindje. Dit geeft geen garantie natuurlijk maar ik hoop dat je het begrijpt.

Heel veel sterkte en ik hoop snel op een nieuwe kans voor jullie die wel goed gaat!

7. Goey

Goey Actief lid

21 apr 2016
    198
    2
    18
    Vrouw
    Onderwijs
    Utrecht
    Veel sterkte, 2 maanden geleden een zelfde soort afscheid moeten nemen. Luister goed naar je lichaam, Bij mij is alles vanzelf gegaan maar ik had 5 dagen lang ongelovelijk veel pijn.
    Ik heb begrepen dat je bij een curretage iets minder pijn schijnt te hebben... Buiten dat om, mijn grootste advies, neem de tijd voor je zelf ( met je partner) om het te verwerken.
    Gun je zelf het verwerkingsproces.
    Ik dacht na 10 dagen er weer bovenop te zijn.. niet dus.

Veel sterkte<3

8. Irene1986

Irene1986 Actief lid

28 nov 2016
    473
    1
    18
    Het ging goed. Omdat mijn lichaam zelf al ontzettend hard aan het werk is toch besloten voor medicatie. Ik heb vanavond 3 keer een soort weeen gehad en al veel stolsels, vlies en bloed verloren. Nog 3 x 2 tabletjes. Vind het nog wel eng maar mn vriend helpt met weghalen als het eruit komt. Topvent, we zijn alle schaamte voorbij. Nu is het rustig en hoop dat de komende dagen de rest ook af komt.

Onze beide werkgevers hebben ons zolang verlof gegeven als we nodig vinden. 18 jan heb ik controle echo. Een dag nadat ik eigenlijk termijn echo zou hebben gehad, snik :'(

9. Kyra77

Kyra77 Fanatiek lid

3 jan 2015
    1.979
    552
    113
    Ook hier nog ff een knuffel voor je Irene!
    Veel sterkte!
    Tip:ik heb de vorige keer, en dat ga ik nu weer doen, het weefsel in de tuin op een mooi plekje begraven. Mooi bloemetje erop.
    Fijn plekje voor een kindje in wording wat zoo gewenst was, maar helaas niet mag zijn.
    Ik heb daar veel steun aan gehad.

10. Irene1986

Irene1986 Actief lid

28 nov 2016
    473
    1
    18
    Dank je! Ik zie er echt tegenop om het vruchtje te zien! Is het bij jou natuurlijk gegaan of ook via medicatie?

11. Kyra77

Kyra77 Fanatiek lid

3 jan 2015
    1.979
    552
    113
    Dat hoeft niet hoor Irene.
    Het ziet er niet uit als een kindje.
    Het is allemaal wel bloederig en slijmerig. Dus fris is het niet. Ik ben in gedeeltes het weefsel verloren. Het onderscheid tussen bloedstolsels en weefsel kun je wel zien, maar ik heb echt geen idee welke van de weefsels die ik ben verloren het kindje zat.
    Ik heb alle weefsel in een doosje gedaan en dat ligt nu in de diepvries.
    Van het weekend gaan we het begraven.
    Sterkte meis!

12. Irene1986

Irene1986 Actief lid

28 nov 2016
    473
    1
    18
    Ik heb na de tabletjes van vanmorgen niks meer verloren. Heb niks opgevangen gisteren en er was ook geen onderscheid. Heb gezegd dat als ik het zag ik het zou bewaren, maar kon er niks van maken. Durfde het zelfs niet eens zelf uit mn vagina te halen, dat heeft mn vriend voor me gedaan. Heb er ook wel vrede mee. Vind het emotioneel zwaarder, maar we komen er wel doorheen.

Jij ook heel veel sterkte!

Deel Deze Pagina