Naar 2 flessen?

Discussie in 'Voeding' gestart door Rebelleflower, 20 mei 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rebelleflower

Rebelleflower Fanatiek lid

26 sep 2015
    1.256
    2
    38
    Vrouw
    Mijn dochtertje van 8,5 maand zit nu een tijdje op 3 flessen, ik twijfel eraan of we al toe zijn aan 2 flessen.

Dit is wat de nu krijgt:
    O: Papfles 200/6 (Meer water ivm ontlasting, binnenkort wil ik een bordje pap geven maar dan nog wel met opvolgmelk)
    T: Koekje, maisvingers of fruit*
    L: 1 hele boterham met smeerbeleg
    Uurtje daarna fles 90/3 en zelfs dat drinkt ze niet meer op, ze vraagt er zelf ook niet naar. Ik geef het gewoon omdat ik denk dat ze die nog moet hebben.
    T: Fruit* of een koekje/maisvingers/soepstengel enz.
    A: Potje 200gr of vers gekookt met ons mee eten (zelf eten met de handjes of circa 200gr geprakt)
    Soms nog een toetje Griekse yoghurt
    En dan voor het slapen gaan een flesje 150/5.

*Fruit is ongeveer 50-100 gr. van meer fruit gaat de spugen, in stukjes geven doe ik ook maar dan eet ze er ook niet veel van.

Na d'r lunch gaat ze slapen en daarna als ze wakker wordt spuugt ze altijd best veel terug en staat d'r buikje helemaal bol tot einde van de middag.
    Ze lijkt wel een beetje de vrouwelijke kerstman met z'n bolle buik hahaha!
    Ze heeft ook echt geen honger naar mijn idee maar ik geef d'r toch altijd maar wat, vooral als ze in de ochtend nog geen fruit heeft gehad.

Qua drinken drinkt ze tussendoor altijd water of heel erg verdunde diksap.
    Dat gaat er best goed in maar ik weet niet precies hoeveel.

2. saro81

saro81 Actief lid

12 aug 2014
    222
    32
    28
    Mijn dochter van net 9 maand lijkt ook genoeg aan 2 flessen te hebben. Ze krijgt bij het ontbijt en de lunch 120 cc + 4 schepjes. Na het eten krijgt ze yoghurt. Nu maak ik haar s avonds altijd nog wakker voor een laatste fles. Die drinkt ze braaf op. Maar volgens mij kan ze al zonder. Het CB kon mij hier gister niet in adviseren. Ze vonden 2 flessen wel wat weinig maar vonden het eigenlijk ook niet nodig om haar nog wakker te maken. Tja.....

3. Love1990

Love1990 Niet meer actief

Volgens mij is je schema wel goed zo hoor, eventueel kun je het flesje tussen de middag wat kleiner maken? Als je denkt dat ze teveel krijgt.
    Ons schema lijkt wel wat op die van jullie:
    08.00 150/5 melk met pap
    11.30 boterham met 60/2 melk
    15.00 200gram vers fruit en wat thee
    17.00 200gram warme maaltijd (soms vla na)
    19.30 150/5 melk met pap

4. Koningsgezin

Koningsgezin Fanatiek lid

24 jan 2014
    1.689
    110
    63
    Mijn zoon is ook aan het minderen van zijn melk. Geef hem wel 3 keer de fles, maar wij drinken ook melk bij middageten.

Hier gaat het de laatste dagen zo:
    O: broodje en fles 120+4
    T: fruit en water of thee
    L: broodje en fles 120+4
    T: Tussendoortje en diksap
    A: avondeten, water en toetje
    Voor slapen gaan een fles van 120+4

Deel Deze Pagina