8 weken en nog maar 4 flessen??

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Lovelylonnes, 15 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lovelylonnes

Lovelylonnes Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.208
    1
    0
    Nagelstyliste en incassomedewerker.
    Hi,
    Ik mijn mannetje van 8 weken altijd wakker maken voor een fles, doe ik dat niet dan kom ik maar op 4 voedingen per 24 uur... (hij slaapt de nacht door van 9 tot 8 als het aan hem ligt)
    van het CB moest ik hem toch nog wakker maken voor de late fles, omdat ze hem nog wat jong vond. eventueel iets vroeger, maar omdat ik hem vandaag eens niet wakker maak voor zn fles, heeft hij net pas 2 flessen gehad.... (8 uur en 1 uur) Hij was met 4 weken 4,5 kilo en het ziet er naar uit dat hij nu de 5 kilo al wel gepasseerd is :D.
    Wat zouden jullie doen? Ik vind het echt zielig om een kindje wakker te maken, hij komt al zo moeilijk in slaap....

2. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    volgens mij moet hij een bepaalde hoeveelheid voeding per dag binnen krijgen
    en misschien vind het cb dat te weinig voor zijn gewicht en leeftijd
    en dan zul je hem nog wel wakker moeten maken
    hoeveel krijgt hij per fles?

3. Lovelylonnes

3 jul 2007
    2.208
    1
    0
    hij krijgt sinds 2 dagen 200ml per fles, maar die drinkt hij (zeker savonds) niet altijd leeg....

4. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    heb schema van het cb bekeken en daar staat op dat hij per dag 650-850 mag drinken
    dus als hij 4 flessen van 200 krijgt zou het eigenlijk goed zijn,
    anders infolijn van cb bellen om te vragen waarom ze hem te jong vinden ;)

5. Lovelylonnes

3 jul 2007
    2.208
    1
    0
    misschien ivm bloedsuiker die snachts daalt... het cd is alleen smorgens bereikbaar.... lekker handig altijd...

6. Sweetness

Sweetness Actief lid

9 apr 2007
    152
    0
    0
    Hoi,

Heel veel babietjes worden 's avonds wakker gemaakt voor een fles, onze kleine ook. Je kunt ook gewoon in de babykamer blijven en daar de fles geven zodat er zo min mogelijk prikkels zijn. Ons zoontje doet heel eventjes zijn oogjes open en drinkt de fles verder slapend op.

Een kindje van 8 weken heeft minimaal 5 voedingen per 24 uur nodig volgens het overzicht van ons cb (en een kindje van ca. 5 kilo ook volgens de Nutrilon verpakking). Tot 5 maanden zouden ze minimaal 5 flessen van 150 - 180 ml moeten drinken, heeft volgens mij inderdaad ook met bloedsuikerspiegel te maken. Rond 5 maanden gaan ze naar minimaal 4 flessen per 24 uur met daarin 200 - 220 ml per fles (en evt bijvoeding)

Gr. Sweetness

7. Lovelylonnes

3 jul 2007
    2.208
    1
    0
    Ik ga morgen wel even naar het weeg uurtje...

Deel Deze Pagina