Zwanger en verzekering

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Djuke, 3 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Djuke

Djuke Bekend lid

Goedemiddag,

Ik heb een gewone basisverzekering bij Menzis. Daar betaal ik me al scheel aan. :x Maar voor de zwangerschap blijkt dit niet een erg handige verzekering te zijn. Zo mag ik maar 2 echo's op kosten van de verzekering. Grrrrrrrrrrrrrr!

Ik heb er al eentje gehad met 8 weken en er komt er nog een met 12 weken. De rest kan ik dus lekker zelf betalen. :x:x

Pas per 1 januari kan ik overstappen. Dus wie heeft er tips voor een goede verzekering die betaalbaar is en relatief veel vergoed wordt op het gebied van bevallingen, kraamzorg en kinderzorg.

Ik ben heel benieuwd!!!

2. liefde1978

liefde1978 Fanatiek lid

4 feb 2009
    1.493
    0
    0
    noord-holland
    Hoi! Ik dacht dat de 20 weken echo in het basispakket zat? Dan zou je die toch ook moeten krijgen? Ik was zelf behoorlijk verzekerd bij Zilveren Kruis met 4 sterren ofzo. Ik krijg dus alles vergoed wat ik maar nodig heb, geloof ik.

3. Karel1978

Karel1978 Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.273
    0
    0
    Maastricht
    Een basisverzekering is bij elke verzekeraar hetzelfde. Als je dus wat anders wilt zul je moeten kijken naar de aanvullende pakketten.
    Als een echo op medische indicatie is, wordt het zoiezo vergoed...

Volgens mij wordt de 20 weken ook idd vergoed uit de basis...

Groetjes!

4. ik heb bij cz een gezinnenverzekering en ben er echt heel blij mee want ik krijg echt alles vergoed

5. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    Wij hebben een verzekering via UnitedConsumers.nl en dan loopt de verzekering via VGZ.
    Wij hebben gekozen voor een gezin en zeker pakket en dan krijg je ook extra kraam zorg.

Die eerste Echo was dat een medische echo of niet? Dat wil ook wel eens appart vergoed worden.

6. Djuke

Djuke Bekend lid

Ja, die 20 weken echo wordt vergoed. En mn 12 weken echo ook.
    Ik heb echter met 8 weken ook een echo gehad. Wel met doorverwijziging van de vk. Maar er was geen medische reden, we wilden zelf weten of alles goed was. Na 1,5 jaar tobben om zwanger te worden even zekerheid hebben. ;)

Dus die zal ik wel zelf moeten betalen. :x
    Overigens had een vriendin van mij na de 20e week ook nog regelmatig een echo om te kijken hoe groot het kind was enzo.
    Waarschijnlijk moet ik dat ook omdat ik een vergroot risico op suiker heb en een grote baby. Dit omdat ik eigenlijk een beetje te zwaar ben. Maar mag niet afvallen nu, he. Dus ik hoop maar dat het gewichtstoename mee gaat vallen....

7. Emmeken36

Emmeken36 Bekend lid

"Maar" 2 echo's vergoed krijgen is het normale aantal hoor, da's in principe de termijnecho (rond 12 weken) en de 20 weken echo. Meer echo's krijg je alleen vergoed met medische indicatie (die de vlos of gyn vrij makkelijk afgeeft, dus denk niet dat je een rekening zal krijgen voor die 8 weken echo)

Wil je zonder medische reden meer echo's dan moet je die zelf betalen ja, dan ga je lekker naar een echobureau en laat je een pretecho maken, hebben wij ook gedaan 2x zelfs (en zou me doodgeschaamd hebben als de verzekering dat wel vergoed had alleen maar omdat ik het leuk vind om me kindje nog een keer te zien, dat hoef niet door andere mensen betaald te worden via de premies van hun ziektekostenverzekering) als de vlos of gyn vindt dat je er meer nodig hebt zijn die op indicatie.

8. mariska1978

mariska1978 Bekend lid

22 okt 2008
    702
    1
    0
    psychiatrisch verpleegkundige
    Vorden
    Als ik jouw berichten lees denk ik dat jij heel graag meer echo's zou willen hebben dan de 2 die door de verzekering vergoed worden, maar vind je het niet leuk dat je hier zelf voor moet betalen. Begrijpelijk hoor, want ik denk dat geen enkele zwangere genoeg kan krijgen van een kijkje in haar buik. Alleen moet iedereen die niet medisch is dit wel zelf vergoeden. En persoonlijk vind ik de kosten voor een pretecho best hoog...maar absoluut wel de moeite waard. Ik kreeg ook alleen de termijnecho en de 20-weken echo vergoed. Heb zelf nog wel een pretecho laten maken, maar kan me voorstellen dat dit misschien niet voor iedereen te betalen is.

9. petrabr

petrabr VIP lid

6 okt 2007
    8.000
    1
    0
    zuid holland
    zoals andere al zeiden, ik denk dat je helemaal niet zo een verkeerde verzekering hebt, ook bij de meeste aanvullende verzekeringen krijg je 2 echos vergoed, de termijnecho en de 20-weken echo. Het is toch niet erg om een extra echo zelf te betalen omdat je die zelf per sé wil?

10. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

ik heb heel bewust het najaar voor we zouden gaan proberen bij vgz de gezinsverzekering afgesloten. krijg alles nu vergoed.

maar 2 echo's is wel heel weinig, ik heb al 5 medische echo's gehad! (termijnecho, 20 weken, 21 weken met verdenking afwijking, 30 weken groeiecho, 35 weken liggingsecho)

11. Djuke

Djuke Bekend lid

Juist, dat bedoel ik. Ik vind 2 echo's gewoonweg weinig!
    Het gaat er hier helemaal niet om dat ik geen geld over zou hebben voor pretecho's e.d. Maar je hebt gewoon vaker meer echo's nodig, zoals hier ook wordt gezegd.
    Nu maar hopen dat je vk een medische indicatie aangeeft. Anders kan je mooi zelf dokken.

Ik wist dit trouwens niet vantevoren. Ik wilde graag een vroege echo door alle ellende met het zwanger worden. Nu mag ik dus afwachten of ik die zelf moet betalen of niet. Ik heb wel een verwijziging van de vk gehad. Zegt dat iets?

Verdere tips over goede verzekeringen zijn nog steeds welkom!

12. MvN

MvN Niet meer actief

Alle medische echo's worden gewoon vergoed hoor :)

als de vk vind dat er een echo gemaakt moet worden is het medisch! en de 20 wkn echo is bij je basisverzekering in. Alleen moet je als je poliklinisch wilt bevallen 290 euro zelf betalen

13. MvN

MvN Niet meer actief

Jaa als de vk je een verwijsding meegeeft is het medisch.

14. Karel1978

Karel1978 Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.273
    0
    0
    Maastricht
    Dan is het toch simpel. Als je meer echo's NODIG hebt, dan is het op medische indicatie...Anders is het niet nodig.. Misschien wel wenselijk, maar dat is wat anders!
    En als het op medische indicatie is wordt het gewoon vergoed.

Meer echo's zijn in principe niet nodig...wil je dat wel ga je een pretecho maken... Of je zoekt een vk die zelf echo's kan maken..Dan doen ze dat nog wel eens tussendoor...

15. Chrissie

Chrissie Niet meer actief

Volgens mij zijn alle basispakketten in NL hetzelfde, en heeft iedereen dus maar recht op 2 echo's. Tenzij t medisch is, dan worden ze wel vergoed. Misschien je VK eens vragen of ze een medische verwijzing heeft gegeven voor de eerste? Dan weet je dat in elk geval..
    Weet niet of er aanvullende verzekeringen zijn die er standaard meer vergoeden.. (Wel weet ik dat een aanvullende verzekering straks met kraamhulp enzo vaak wel zinvol is. Maar ieder moet voor zich de voors en tegens afwegen van de extra kosten ten opzichte van de voordelen..)

16. BrasilPrincess

BrasilPrincess Bekend lid

24 mrt 2008
    593
    0
    0
    Hey meid

ik zit ook bij menzis 20 weken echo word vergoed en als VK echo maakt omdat ze hartje niet kan vinden ofzo dan is ook vergoed.
    Ik zit nu wel met kraamzorg en bevallen in ziekenhuis of wel alles word vergoed wat ik wel weet per januari stap ik over.

liefs,

17. Sunlight

Sunlight Fanatiek lid

7 nov 2007
    2.717
    0
    36
    beveiliger
    friesland
    wij hebben ook een basis verzekering.
    en hebben met 6 weken een echo gehad 8 10 12 weken bij de gyn en mij de vk 10 en 20 weken echo
    nou die eerste vier heb ik ook niet hoeven betalen. maar ik zat aan de clomid dus misschien wordt het dan zowiezo vergoed

liefs

18. mariska1978

mariska1978 Bekend lid

22 okt 2008
    702
    1
    0
    psychiatrisch verpleegkundige
    Vorden
    @ Marieke

2 echo's is binnen de meeste verzekeringen normaal. Dit zijn zoals eerder gezegd de termijnecho en de 20-weken echo, maar dit zijn dan ook geen medische echo's.
    Medische echo's worden wel door de verzekering vergoed.

19. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Ik zit ook bij menzis. Heb extra verz.2 fnv. En heb de kraamzorg volledig vergoed gehad. De bevalling is uitgelopen op een ks. Dus die wordt ook vergoed.
    Een 'gewone' bevalling:

20. ja ik moet zeggen ik krijg ook kraamzorg en zelfs een poliklinische bevalling helemaal vergoed met de cz gezinnenverzekering en met die verzekering ben ik nou ook al aan hetr sparen voor eventueel een beugel voor mijn zoontje als hij die moet en krijg zelfs dan zijn 2de beugel ook nog eens helemaal vergoed

Deel Deze Pagina