hallo allemaal, Ik lees al een tijdje mee op deze forum. Vaak lees ik dat veel babies rond de leeftijd van 8 weken al om de 4 uur hun flesje krijgen, 6 flesjes per 24 uur. Mijn baby is 8 weken oud en ze wilt gemiddeld om de 3 uur haar flesje krijgen. In de nacht slaat ze een voeding over, wat neerkomt op 7 voedingen per 24 uur ad 90/3 per voeding. Mijn baby is 4,5 kg. Ik vroeg me af of t normaal is dat ze om de 3 uur komt, ik lees alleen maar babies van deze leeftijd om de 4 uur hun flesje willen.
Ik geef bv geen fv, maar mijn zoon is bijna 6mnd en komt nog steeds om de drie uur Mij lijkt eerder vaker goed, dan minder vaak. Maar dat is vast een bv-instelling. Bij fv zie ik vooral de wens om maar zo snel mogelijk zo min mogelijk flessen te geven. Volg gewoon je kindje. Voed haar op verzoek (kan ook prima met fv) en kijk of ze tevreden is en mooie plasluiers heeft.
Mijn zoontje kwam toen overdag ook nog om de drie uur ('s nachts vaak om de vier uur). Ik gaf ook kleine flesjes van 90cc. Pas met 10 weken zijn we naar 120cc gegaan en nog later naar 150cc.
Mijn dochter dronk tot 5 maand elke 3 uur (fv), pas daarna liet ze er 4 uur tussen. Zeker als het kleine flesjes zijn, lijkt me dat prima hoor!
Ja hoor, dat is heel normaal. Als ze groter worden eten ze toch ook elke 2 a 3 uur? 7 uur broodje, 10 uur fruit, 12 uur lunch, etc? Bij mijn kids is het overdag altijd iedere drie uur gebleven, alleen gingen er steeds meer avond- eb nachtvoedingen af en werden flessen vervangen door hapjes.
Inderdaad, als jouw zoontje het daar goed op doet en goed groeit dan is dat prima toch? Mijn dochter is ook 8 weken en 4,5kg maar zit wel al op 5 flessen van 150/5, maar dat heeft ze zelf zo geregeld. Ze heeft geen nachtvoedingen meer en was op een gegeven moment niet meer tevreden met 90/3 en later 120/4. Gewoon goed naar je kindje blijven kijken, je merkt vanzelf wanneer hij om grotere flessen gaat vragen en dan komt wr vanzelf meer tijd tussen en gaat hij een fles laten vallen
geeft helemaal niks. mijn zoontje is bijna 12 weken en drinkt ook iedere 3 uur. hij slaapt sinds kort snachts door dus zitten we op 6 flessen. hij is blij dus mama is ook blij. langere tijd ertussen komt vanzelf als de flessen groter worden. mijn zoontje drinkt nu 3x 120+4 en 3x 150+6.