Hoeveel voeding bij 8,5 maand

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Danoek, 3 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Danoek

    Danoek Bekend lid

    30 nov 2007
    839
    0
    0
    Drenthe
    Ik was vanmiddag op het CB en daar hadden we het over het aantal flessen voeding. Wesley krijgt nu nog 3 flessen van 180/6.
    Vandaag vertelde ze dat ik moest afbouwen en dan 's morgens een volle fles (evt. met pap) tussen de middag een halve en ook 's avonds voor het naar bed gaan een halve fles moest gaan geven.
    De vorige keer op het CB (2 maanden geleden) dacht ik dat ik moest afbouwen van 4 naar 3 wat volgens hun nog niet nodig was (heb ik toch gedaan). Ze vertelde ook dat je rond de 10 maanden van 3 naar 2 flessen ging. Nu snap ik er dus niks meer van. Ook heb ik ooit eens een voedingsschema mee gekregen met daarop alle maanden en het aantal voedingen. Daar staat zelfs op dat je met 7 maanden al over gaat op 2 flessen.
    Wesley drinkt nog alle 3 flessen leeg ondanks dat hij 's morgens fruit, tussen de middag een boterham en genoeg warm eten 's avonds krijgt.
    Mijn vragen:
    - wanneer kun je over naar 2 flessen?
    - op welke momenten wordt er dan nog een fles gegeven?
    - en hoeveel geef je dan nog? ( 2 hele of 1 hele met 2 halve of...)

    Ik hoop dat jullie me iets wijzer kunnen maken.
     
  2. mamavanukkie

    mamavanukkie Fanatiek lid

    2 jul 2008
    3.253
    16
    38
    Brabant
    Je kindje heeft tot hij een jaar 500cc zuivel nodig, waarvan minimaal 300cc opvolgmelk. Je zou dus wat kunnen minderen.

    Mijn zoontje kreeg toen nog als ontbijt 180+6 en pap
    tussen de middag bij de boterham 90+3 en voor het slapengaan ook 180+6 en pap. Na het eten ook nog yoghurt. ik zat toen dus rond de 600cc.

    Je zou kunnen kijken of hij tussen de middag meer brood wil, dan kun je minder melk gaan geven of thee. Geef je dan 2 keer per dag 180+6 zit je nog op de 400cc.Ik ben dit op een gegeven moment gaan doen, anders at hij zijn avondeten slecht.
     
  3. Sisa

    Sisa VIP lid

    13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Charlotte is geen goede eter/drinker maar hier is het als volgt:
    8u 120/4 nutrilon2 en 3 scheppen rijstebloem, als pap
    12u 100gr fruit en uurtje later of zo 1-2 boterhammen
    15u 90/3 nutrilon
    17u 200gr avondeten en 1 danoontje
    19.30 180/6 nutrilon

    Die extra fles van 90 om 15u krijgt ze omdat ze anders veel te weinig melk binnenkrijgt. Als ze 's ochtends meer zou eten/drinken zou ik die weglaten.
     
  4. Danoek

    Danoek Bekend lid

    30 nov 2007
    839
    0
    0
    Drenthe
    Als ik dit zo lees dan blijft de laatste fles en vervalt uiteindelijk de fles tussen de middag. Ik had juist andersom verwacht, maar dat maakt niet uit. We zullen het eens uit gaan proberen.
     
  5. Druif78

    Druif78 VIP lid

    11 feb 2008
    9.724
    0
    36
    Ik geef smorgens nog 180/6 + bambix in papfles,
    dan fruit rond een uur of 9,
    tussendemiddag 1,5 boterham met 90/3 evt met thee
    Om 15 uur soms nog wat yoghurt of ander tussendoortje
    avondeten en voor t slapen gaan 180/6. Deze wordt soms al minder als het kort op het avond eten valt.

    Dus vlgs mij minder je eerst de middelste (2e) fles.
    Vlgs het CB mag ik smorgens ook brood gaan geven en dan met 120/4 bijvoorbeeld. Op die manier zit je al op 2 "halve" flessen.
    En die voor de nacht zou eventueel al kunnen komen te vervallen als je bijvoorbeeld de fles dicht op het avondeten zou komen te krijgen. Je kan er ook voor kiezen om yoghurt als toetje te geven en dan de laatste fles niet geven.
     
  6. deepfreeze

    deepfreeze VIP lid

    29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Wij gaven 's ochtends een papfles/bord pap met 200cc, bij de boterham 100/135cc, en voor het slapen nog 200cc opvolgmelk. Dat hebben we gedaan van 8 tot 11 maanden. (daarna naar halfvolle melk overgestapt).
     
  7. Ellenore

    Ellenore Fanatiek lid

    13 mei 2008
    2.035
    0
    0
    Hmm volgens mij geef ik dan vrij weinig voeding.

    Chris eet 's ochtends een boterham met thee of melk (120:4) uit een tuitbeker.
    Rond half 11 fruit.
    Middag eten twee boterhammen en thee of diksap
    In de middag een liga en limonade
    Avondeten met als toetje yoghurt
    en voor het slapen gaan een flesje 180:6

    300cc voeding met een beetje yoghurt.
     
  8. Beertje09

    Beertje09 Fanatiek lid

    21 okt 2008
    1.238
    1
    0
    Belgie/NL
    Mijn zoontje is 8 maanden en begint ook steeds meer trek in melk te hebben. Hij krijgt in de ochtend een fles en in de middag ook nog wat, maar die drinkt hij niet helemaal leeg, maar die in de avond om ongeveer 19:00 of 20:00 uur die drinkt hij weer wel helemaal leeg.

    Dus met een beetje geluk drinkt hij 500 op een dag, maar hij krijgt wel yogurt en dingetjes waar calcium in zit.
     

Deel Deze Pagina