Baby-acne?!

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Mispoes, Apr 13, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mispoes

Mispoes Fanatiek lid

Feb 2, 2006
    1,821
    1
    0
    Nabij Eindhoven
    Hoi dames

Ons 6 weken oude zoontje heeft ONT-ZET-TEND veel last van zogenaamde baby-acne :( Een week of 3-4 geleden kwam het eerste pukkeltje, inmiddels zitten ze op voorhoofd, wangen, kin, in het nekje, op de schouders en borst en zelfs ONDER zijn haartjes op zn koppie......

Het is echt geen gezicht (letterlijk en figuurlijk ;)) maar het ergste is natuurlijk dat ie er nu zelf last van heeft. Hij krabt al waar ie maar kan. We hebben hem al sokjes om de handen gedaan, maar tis zo sneu om te zien dat het arme jochie zo'n jeuk heeft....

We zijn al bij de huisarts geweest, en die zegt dat er niks aan te doen is, behalve vet te houden. Nou ben ik daar zelf niet van overtuigd :) Is er iemand die er ook mee bekend is (en dan niet met een enkel pukkeltje, dat hebben onze oudste 2 ook gehad) en die de "gouden tip" heeft?

Bedankt vast!

2. isabella1980

isabella1980 Actief lid

Nov 16, 2009
    270
    0
    16
    Het zal vast wel zo zijn aangezien de huisarts het zegt, maar ik dacht dat acne nooit jeukte en vraag me dus af het wel acne is.

Hier heeft ons zoontje ook wel behoorlijk last gehad van acne (hoofd en borst, niet onder de haren) en trok het toch wel binnen een paar weken helemaal mooi weg. Ik heb in elk geval niets gevonden wat echt hielp. Ik smeerde er juist niets op (vet verstopt de porien toch alleen maar meer zou je zeggen) en probeerde dat waar hij met zijn gezichtje op lag zo schoon mogelijk te houden ivm risico op ontstekingen.

Succes ermee!!

3. Mispoes

Mispoes Fanatiek lid

Feb 2, 2006
    1,821
    1
    0
    Nabij Eindhoven
    Isabella dankjewel voor je antwoord!

Dat is ook precies wat ik dacht......Vet houden als die porien toch al zoveel talg? bevatten? Daarom was ik ook niet helemaal overtuigd van het oordeel van de huisarts.

Ik kijk het dus nog maar ff aan.......

4. Violetriot

Violetriot Fanatiek lid

Apr 25, 2010
    2,998
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    als zn huidje droog is dan kan het zijn dat hij daardoor meer jeuk heeft..dus ik snap die gedachtengang wel.

5. SuLa

SuLa Fanatiek lid

Feb 14, 2009
    1,765
    1
    0
    Hey Mispoes,

Ik denk ook meteen: acnee jeukt toch niet? Is het geen eczeem dan?
    Hier ook een baby met acne, maar alleen op de wangetjes en ze krabt er niet aan....

6. Zijvandehoek

Zijvandehoek VIP lid

Jun 8, 2009
    6,894
    0
    0
    Sil onze jongste zoon had er ook erg veel 'last' van en ook best lang.
    Wij hebben zijn huid ook 'vet' gehouden met een baby smeerseltje.
    Voor de rest is het hebben van geduld. Als het goed is verdwijnt het vanzelf. Als je ernaar gaat staren, lijkt het wel alsof er almaar bij komt.

Sterkte met het wachten ;)

7. Mispoes

Mispoes Fanatiek lid

Feb 2, 2006
    1,821
    1
    0
    Nabij Eindhoven
    bedankt weer voor de reacties!

Ja afwachten zullen we idd maar doen, tis alleen zo jammer want je wil pronken met je kindje, terwijl die er, alles behalve, mooi uitziet..:( Achja, als dat het ergste is, mogen we in onze handjes klappen he ;)

8. Lisszy

Lisszy Fanatiek lid

May 27, 2008
    2,602
    6
    38
    Female
    Hé Mispoes! Hoe gaat het met jullie?

Lynn zat na de 2e week ook helemaal onder de bultjes!
    Echt verschrikkelijk, zelfs haar oortjes zaten er helemaal onder. Ik ben voor het weekend nog naar de huisarts geweest omdat het als maar erger werd. Maar omdat ze geen koorts had, zei de ha dat het inderdaad babyacne was.
    Na een aantal dagen begon het in te drogen en veranderde het in allemaal schiflertjes. Nu is het bijna weg gelukkig.
    De arts op het cb zei dat het babyacne was maar ook een eczeem huidje. Een combi dus. Ik smeer nu 2x per dag haar gezichtje in met vaseline lanette. Gelukkig trekt ze nu weer helemaal bij!

9. Mispoes

Mispoes Fanatiek lid

Feb 2, 2006
    1,821
    1
    0
    Nabij Eindhoven
    Hey Lisszy!

Hier alles goed! Druk met 3 kids, dat wel, maar ook gezellig en een rijkdom :D En met jullie?

Ja ik moet ook smeren met die Lanette creme, en dan zo vaak per dag als ik maar kan/wil. heb het idee dat de jeuk een stuk minder is... Idd zit het hier ook op de oortjes, het is nu erg schilferig, zoals je al zegt. NOuja, we wachten maar af, er zit wat vooruitgang in ;)

10. luca84

luca84 Niet meer actief

Mijn zoontje zat ook onder, vooral in het gezicht. Het begon met pukkeltjes, ik dacht ook babypuistjes. Maar later werd het superbont en met vaseline werd het juist veel erger en vuriger. Toen dacht de dokter aan eczeem, omdat dat erg veel in onze fam. voorkomt. Hij had met de dermatoloog gebeld en we moesten 4dgn met een vette zalf wat gauw intrekt smeren en toen met n matige hormoonzalf (emovate) na 1x emovate was zn gezichtje weer mooi. Nu heel veel schilfers op zn hoofdhuid maar met olie bijna weg nu. Maar zn lichaam gaat nu helemaal vervellen en hij is nu bijna 9wkn oud. Ja ik ken het, je wilt pronken en dan ziet ie er zo naar uit... maar als de jeuk maar weg is dat is het belangrijkste. Succes! Het kan trouwens ook n allergische reactie zijn ergens op!

Share This Page