Mijn dochtertje is 8 weken oud. Eerst liet ik haar zelf komen, zo tussen de 3,5 a 5 uur ertussen overdag. S nachts kwam ze dan om de 3 uur. Er werd mij geadviseerd eventueel overdag strikt om de 3 uur te voeden (ook wakker maken) en dan laat de natuur er s nachts 5 a 6 uur tussen. Nu weet ik niet wat ik moet doen. Overdag wil ze niet altijd om de 3 uur maar s nachts doorslapen een uurtje of 5 a 6 zou fijn zijn. Ik ben zó ontzettend moe, echt een beetje uitgeput dat als ik na 6 uur slapen wakker wordt, nog steeds het gevoel heb dat ik een week niet geslapen heb... Hebben jullie tips voor een soort van ritme. Ik weet dat ze nog klein is maar weet ff niet wat handig is. Hoe doen jullie dit? En als er meer tijd tussen zit, merken jullie dan ook dat er minder poepluiers zijn? (hier trouwens groen van kleur, zou door tijd tussen de voedingen komen?)
hier zit er overdag 3 uur tussen en in de nacht maar een uurtje meer hoor. Persoonlijk heb ik slechte ervaring met wakker maken want Jaslene wordt gewoon niet wakker. Ik weet dan ook geen gouden tip om je te helpen. Ik zit nu op: 03.00 uur tussen 6.30 uur en 07.30 uur 10.00 uur 13.00 uur tussen 16.00 uur en 17.00 uur tussen 19.00 uur en 20.00 uur tussen 22.00 uur en 23.00 uur. Ligt er altijd maar net aan wanneer ze wakker wordt natuurlijk maar die van 03.00 uur kan ik de klok op gelijk zetten.
Dinja zit nu op het volgende schema: 7.00 10.30 14.00 17.30 21.30 Ze slaapt 's nachts door, dus geen voeding in de nacht. Sinds wij de laatste voeding vroeger zijn gaan geven slaapt ze 's nachts door. Eerst moeste we haar nam elijk wakker maken voor die laatste voeding en dan dronk ze bijna niet en kwam dan ;s nachts nog voor een fles. Het is gewoon even zoeken en uitproberen wat voor jou kindje werkt, je kunt ze toch niet dwingen.
dwezelin ik kan niet uit je verhaal opmaken of je kv of bv geeft. dat is namelijk wel een verschil. Ik geef bv en ik doe dat op vraag, als hij slaapt en hij wordt wakker (maakt niet uit hoeveel uur er tussen zit) geef ik hem bv en hij slaapt al snachts door sinds hij 6 weken oud is wat ik begreep is dat je bij kv beter op een vast tijdstip kan doen en bij bv gewoon op vraag en het is even gedult nog hebben, dat ritme komt vanzelf! sommigen geven bij kv bij de laatste voeding voor ze de nacht in gaan een beetje tarwe of rijstebloem door de melk heen (geloof ik), maar dat is pas vanaf 3 maanden (als ik het goed begrepen heb).
Oké, ik geef borstvoeding en ik voed normaal op verzoek maar nu probeer ik dus even overdag om de drie uur aan te houden. Ik moet haar dan dus wel eens wakker maken, maar als het niks wordt, laat ik haar. Dat heeft dan toch geen zin, ik krijg haar niet aan het drinken dan. Het is nu ongeveer om te proberen: 6.00 9.00 12.00 15.00 18.00 21.00 00.00 Ff heel strak genomen dan hè. Het kan hier en daar wel een half uur schelen, soms zit er dan 3,5 uur tussen maar langer probeer ik er niet tussen te laten. Eerst dus wel, soms 5 uur overdag en kwam ze s nachts standaard om de drie. Nu slaapt ze s nachts 5 a 6 uur door! (niet altijd maar in de regel wel). Nu heeft ze ook gelere ontlasting dan toen er meer tijd tussen zat, toen was het groen dus. Kennelijk helpt dat dus wel meer achtermelk te laten komen door korter om te voeden. Die 4 a 5 uur overdag kon ze het volhouden omdat ze dan dus sliep bijvoorbeeld, in wakkere toestand niet hoor dan wilde ze eerder. En mama maar rekken , wist ik veel! Nu gaat het dus wel beter ja. Een keertje proberen om haar niet meer wakker te maken, maar dat heeft dan weer invloed op s nachts volgens lactatiekundige. De natuur zou het zo geregeld hebben dat ze om de drie en dan s nachts één keer lang kunnen doen (maar volgens mij val ik in herhaling, pfff... nog hormonen of zo). @Carla1980: Ik zie dat je maar 5 voedingen hebt? Hoe oud is jouw ukkie dan? Geef je alles fles of ook nog borstvoeding?
Dinja is nu bijna 10 weken olud, maatr zot al een paar weken op 5 voedingen. Ik geef wel flesvoeding.